MKR veze z Maroka double

Fantastickou obhajobu předvedly kamiony severočeského týmu MKR Technology při rallye Maroko Desert Challenge. Obsadily totiž první dvě příčky.

Kamion s roudnickým mechanikem Danielem Kozlovským nejen, že zopakoval loňské prvenství, ale v celkovém ranku se za něj zařadil i druhý speciál s holandským pilotem Huzinkem. České renaulty si tak z Maroka odváží skvělý double.

„Hodně jsme po Dakaru zapracovali na technice. Věděli jsme, co nás trápí a snažili jsme se maximálně eliminovat rizika. V loňském roce jsme prakticky ztratili rok vývoje, protože jsme se po všech potížích museli prát zejména s obnovou techniky. To bylo hodně vysilující, ale věřím, že jsme si všechnu smůlu už vybrali a teď budeme moci jít systematicky za dalšími úspěchy. Stále je co zlepšovat, ale kluci byli velmi spokojeni s tím, jak technika šlapala. Nakonec, bylo to na výsledcích vidět,“ sdělil spokojeně Mario Kress, hlavní konstruktér severočeského týmu MKR Technology.

[the_ad_group id=“21″]

Tým MKR Technology připravil pro rallye Maroko Desert Challenge hned dva závodní speciály Renault Trucks, a to pro holandské týmy Mammoet Rally Sport a Riwald Dakar. Ti spolu vzájemně spolupracovali.

Do závodu, který se loni jel jako Libya Rally, přitom posádky nevstoupily tak suverénně, jak následně působily. Pilot Martin van den Brink s modelem Renault Sherpa a roudnickým palubním mechanikem bral na úvod „až“ bronz. Huzink s trambusovou verzí K520 projel cílem pátý.

„Za to ale mohly naše dva defekty. Gert navíc dvakrát zapadnul a při druhém pokusu o vytažení prasklo lano a muselo se čekat na další pomoc. Řekněme, že při začátku nás trochu postihla smůla, ale naštěstí nijak dramatická. Kdyby tohle byly vždy jediné problémy, které se nás dotknou, pak by to byla pohoda,“ usmál se palubní mechanik Daniel Kozlovský.

Pak už ale následovala jen vlna vítězství a druhých míst. Horší pozici posádka nezaznamenal. Ze sedmi etap dokázal van den Brinkův kamion vyhrát kvartet etap, k tomu přidal dvě stříbra a jeden bronz. Gert Huzink měl naopak nejhorší závěrečnou zkrácenou etapu, ve které byl klasifikovaný třináctý.

Na pódium ale vystoupal hned čtyřikrát. Pátou prověrku vyhrál, k ní přidal dvě druhá a jedno třetí místo. Vystoupení posádek kamionů Renault Trucks, po součtu jednotlivých etap, znamenalo celkové první a druhé místo. „Kéž by takový vývoj jednou byl i na Dakaru,“ přeje si ideální průběh Mario Kress.

Během sedmi závodních dnů rallye Maroko Desert Challenge musely posádky zvládnout trasu od pobřeží Atlantského oceánu podél alžírských hranic k pobřeží Středozemního moře o celkové délce 2200 kilometrů. „Letos se závod jel bez nulových přejezdů. Je to zcela nový trend, kdy odstartujete a skončíte vždy v bivaku. Žádné kilometry navíc. Má to něco do sebe, ale samozřejmě je to velká prověrka techniky. Ta naše nás v Maroku nezklamala,“ uzavřel šéf týmu MKR Technology Mario Kress.

Mohlo by vás zajímat

Boj o 2. místo ozdobou rallye Šumava Klatovy
Boj o 2. místo ozdobou rallye Šumava Klatovy
Druhé vítězství pro Ekströma a Audi
Druhé vítězství pro Ekströma a Audi
Šumava v tovární režii škodovky
Šumava v tovární režii škodovky