Ohlédnutí: Favorit králem své třídy

Letos je to 30 let od představení Škody Favorit v sériové verzi, z níž vznikl odvozený rallyový speciál. Ten značce Škoda vybojoval několik významných úspěchů. Pojďme si je připomenout.

Nová Škoda Favorit vstoupila do mistrovství světa v automobilových soutěžích na sklonku roku 1989 a rychle navázala na velké úspěchy mladoboleslavských vozů s pohonem zadních kol. Nová zbraň továrního týmu z Mladé Boleslavi svůj největší úspěch zaznamenala ale až na sklonku kariéry.

V roce 1990 startovala Škoda Favorit ve vybraných podnicích Mistrovství světa, Evropy a Československa v rallye. Angažmá týmu Škoda Motorsport se postupně rozšiřovalo, takže v roce 1994 již vůz absolvoval všechny soutěže seriálu MS. Největších úspěchů dosáhl na rychlostních zkouškách nejstarší a nejslavnější automobilové soutěže světa – Rallye Monte Carlo.

[the_ad_group id=“21″]

Sehraný tandem Sibera/Gross s vozem Favorit 136L dokázal na „monte“ vyhrát svoji třídu čtyřikrát v řadě (1991–1994). V roce 1994 získala Škoda Favorit celkové vítězství ve světovém poháru FIA Formule2 v rallye, pro vozy s motorem do 2000 cm3 a poháněnou jednou nápravou.

Škoda Auto si výročí vzniku významné řady Favorit připomene mimo jiné mimořádnou výstavou unikátních dokumentů a prototypů ve Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi (od 18. září), nebo moderovaným setkáním s předními osobnostmi, které stály u zrodu automobilu, jenž pro značku Škoda znamenal nakročení do nové etapy dynamického rozvoje (26. září od 17:30 ve Škoda Muzeu).

Mohlo by vás zajímat

APRC v Japonsku: Škoda brala, co se dalo
APRC v Japonsku: Škoda brala, co se dalo
Březík má titul mezi produkčními vozy
Březík má titul mezi produkčními vozy
Peugeoty 3008 DKR míří na rallye Maroko
Peugeoty 3008 DKR míří na rallye Maroko