Ohlédnutí: Favorit králem své třídy
Letos je to 30 let od představení Škody Favorit v sériové verzi, z níž vznikl odvozený rallyový speciál. Ten značce Škoda vybojoval několik významných úspěchů. Pojďme si je připomenout.
Nová Škoda Favorit vstoupila do mistrovství světa v automobilových soutěžích na sklonku roku 1989 a rychle navázala na velké úspěchy mladoboleslavských vozů s pohonem zadních kol. Nová zbraň továrního týmu z Mladé Boleslavi svůj největší úspěch zaznamenala ale až na sklonku kariéry.
V roce 1990 startovala Škoda Favorit ve vybraných podnicích Mistrovství světa, Evropy a Československa v rallye. Angažmá týmu Škoda Motorsport se postupně rozšiřovalo, takže v roce 1994 již vůz absolvoval všechny soutěže seriálu MS. Největších úspěchů dosáhl na rychlostních zkouškách nejstarší a nejslavnější automobilové soutěže světa – Rallye Monte Carlo.
[the_ad_group id=“21″]
Sehraný tandem Sibera/Gross s vozem Favorit 136L dokázal na „monte“ vyhrát svoji třídu čtyřikrát v řadě (1991–1994). V roce 1994 získala Škoda Favorit celkové vítězství ve světovém poháru FIA Formule2 v rallye, pro vozy s motorem do 2000 cm3 a poháněnou jednou nápravou.
Škoda Auto si výročí vzniku významné řady Favorit připomene mimo jiné mimořádnou výstavou unikátních dokumentů a prototypů ve Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi (od 18. září), nebo moderovaným setkáním s předními osobnostmi, které stály u zrodu automobilu, jenž pro značku Škoda znamenal nakročení do nové etapy dynamického rozvoje (26. září od 17:30 ve Škoda Muzeu).