Pech přesedlá do Fiesty R5
Roční etapa s diváky milovaným Porsche 911 GT3 je u konce a Václav Pech jun. prozradil zásadní změnu pro příští rok. Z porsche přesedlá do Fordu Fiesta R5.
Porsche 911 GT3 se stěhuje na příští roky do rukou šéfa týmu EuroOil-ivelt Jiřího Jirovce, který tímto po letech opouští historiky a Václav Pech jun. s Petrem Uhlem v příští sezoně usednou do nového vozu Ford Fiesta R5. Vracejí se tak do vozu s pohonem všech kol.
„Myšlenku o jiném vozu jsme načali dřív, než naše soutěžní Porsche vyjelo z garáže. Už na začátku sezony totiž proběhl velký lobbing ze strany některých konkurentů proti našim startům s poršákem na domácích tratích a my nevěděli, zda to nepovede k podobné situaci, jaká se stala vozům RRC, které byly předpisy výkonově utlumeny. Když se v letošní sezoně nerozběhl pohár R-GT v MS a ME, na který jsme se těšili a chtěli se jej zúčastnit, začali jsme s Jiřím Jirovcem vymýšlet co dál. Většinou naše rozhovory o budoucnosti probíhají mnohem dříve než vůbec rallyové publikum tuší,“ říká k této horké novince Václav Pech jun.
[the_ad_group id=“21″]
EuroOil-invelt team si aktuálně jako dodavatele nového vozu vybral M-Sport Malcolma Wilsona, protože tým s dlouholetou zkušeností v mistrovství světa v rallye je pověstný svým dobrým zákaznickým přístupem. Vůz Ford Fiesta R5 EVO se zdá být konkurenceschopný a M-Sport se snaží co nejvíce vyjít vstříc, co se týká dodacího termínu.
„O tom, že v letošním roce pojedeme s Porsche, se rozhodlo někdy v půlce roku 2015, kdy byla situace trochu jiná, co se týká R-GT skupiny. Ta se bohužel nechytla a postupně ji téměř všichni jezdci na mezinárodní úrovni opustili. O důvodech nešťastného postupu ze strany FIA ohledně homologace a udušení výkonu vozů tak, že se s nimi nedá bojovat vpředu, se hodně napsalo. Nicméně tím se úplně rozpadl náš program s vozem na mezinárodním kolbišti v R-GT cupu, který měl být prioritní a domácí šampionát pouze doplňkový. Jeli jsme tedy pouze domácí šampionát a asi v polovině roku nám bylo již zcela jasné, kde jsou limity vozu. Ty se dost liší podle trakčních podmínek a druhu tratě. Došlo tedy k internímu rozhodnutí pořídit vůz R5 a s ním se vrátit do bojů na špičce domácího šampionátu, protože to je stále náš cíl. Porsche tady ale stále pořád bude a jeho druhá úloha je zajistit v týmu úlohu „záložního vozu“, pokud by se s fordem něco nenadálého stalo,“ vysvětluje Jiří Jirovec.
Tým má zatím s Fiestou naplánovaný tříletý program a o jeho cílech není třeba pochybovat. Je to zcela jednoznačně boj o domácí titul. „S Petrem jsme se shodli, že svezení s Porsche bylo jedno z nejhezčích, co jsme zažili. I podle ohlasů diváků se náš styl a projev auta hodně líbil. Zároveň jsme ale cítili, kde jsou limity a schopnosti auta, a že bychom chtěli zkusit ještě bojovat o nejvyšší příčky a domácí titul. To s Porsche na českých tratích v součtu všech závodů nejde, proto padla volba na Fiestu R5,“ dodává Václav Pech jun.