Peugeot vyhrál Rallye Dakar s dvoukolkou

Peugeot 2008 DKR s pohonem pouze zadních kol se zapsal do historie, když vyhrál letošní Rallye Dakar. Z našich jezdců byl nejlepší Jaroslav Valtr s Tatrou.

Mezi motorkáři si cenné vítězství připsal Australan Toby Price na KTM. Fantastického umístění ale dosáhl také druhý Štefan Svitko na stroji stejné značky. Slovenský jezdec ztratil na vítěze 39 minut a 41 sekund. Českou republiku tradičně dobře reprezentoval David Pabiška s KTM, jemuž patří 30. místo. Jan Veselý dojel na 71. příčce. Nejlpším jezdcem na čtyřkolce se stal Argentinec Marcos Patronelli.

Souboj mezi automobily nakonec nejlépe zvládl tým Peugeot Total a zejména pak velezkušený Francouz Stéphane Peterhansel vodící po tratích vůz Peugeot 2008 DKR. Ten má přitom poháněna pouze kola zadní nápravy. Tento handicap je v souladu s pravidly vyvážen možností použít výrazně větší kola, ktará by se neměla tolik bořit. Peugeot Sport při konstrukci automobilu vsadil na neznámou kartu, hledal si svou cestu a to se mu vyplatilo.

Peugeot 2008 DKR se přitom účastnil teprve druhého ročníku Rallye Dakar. Za poměrně krátkou dobu se tedy dokázal dostat na špičku. Tři ze čtyř nasazených automobilů dojely do cíle, což je bezpochyby také úspěch.

[the_ad_group id=“21″]

„Výsledky překonaly naše očekávání, protože jsme sem přijeli ukázat výkonnost našeho vozu. Splnili jsme tento cíl za všech okolností. To ukazuje, že jsme splnili technický úkol, který jsme si stanovili. Zjistili jsme nicméně několik malých mechanických problémů, které nám ukazují, že existuje stále prostor pro vylepšení Peugeotu 2008 DKR. Jsme maximálně nadšeni z tohoto výsledku a doufáme, že jej příští rok opět potvrdíme – možná s cílem být první, druhý a třetí,“ zhodnotil vystoupení týmu Bruno Famin, ředitel divize Peugeot Sport.

„Je to pro nás obrovské zadostiučinění. Před startem nebyl takovýto výsledek vůbec jistý. Měl jsem pocit, že tým je stále poněkud mladý, ale ve skutečnosti vše probíhalo mimořádně dobře. Bylo pro nás krásným překvapením vidět, že náš vůz byl v etapách ve stylu WRC mimořádně konkurenceschopný. Během těchto dní jsem se jen snažil zůstat v kontaktu, neboť jsem věděl, že Carlos a Seb jsou rychlejší než já. Jeli jsme čistou soutěž s maximálním útokem v jednom dni, a pak jsme se ocitli v čele závodu s velmi pohodlným odstupem 50 minut s pouhými třemi dny do konce. Pak už šlo jen o to udržet si tento náskok co nejinteligentněji. Když jsem jel svůj úplně první Dakar jako jezdec na motorce, snil jsem o tom, že jednou pojedu za Peugeot. To, že jsem do týmu dostal a zvítězil s ním, je pro mě obrovským zdrojem uspokojení,“ řekl Stéphane Peterhansel, vítěz Rallye Dakar 2016.

Druhý dojel Nasser Al-Attiyah s Mini All4 Racing (ztráta na vítěze 34 minut 58 sekund) a třetí Giniel De Villiers s Toyotou Hilux (+1:02,47). Čtvrtý byl Mikko Hirnonen s dalším Mini. Dlouho vedoucí Loeb po všech karambolech dokončil na deváté příčce. Martin Prokop s Toyotou Hilux dojel při svém premiérovém startu na krásném 14. místě a Miroslav Zapletal dovedl Hummer H3 do cíle na 16. pozici.

Kategorii kamionů ovládl Gerard De Rooy s Ivecem, druhé místo patří ruskému Kamazu s Airatem Mardeevem za volantem a třetí místo vybojoval Federico Villagra z dalším Ivecem. Nejrychlejším z našich byl Jaroslav Valtr s Tatrou, který na vítěze ztratil 3 hodiny, 54 minut a 30 sekund. To stačilo na celkové osmé místo.

Tomáš Vrátný obsadil 16. příčku a hned za ním dojel do cíle Martin Kolomý (oba Tatra). Martin Macík s kamionem LIAZ nakonec obsadil 19. místo a na celkovém 40. místě figuruje nakonec klasifikovaný Randýsek s vozem MAN. Náročnou soutěž dokončilo 41 kamionů.

Mohlo by vás zajímat

Sainz na Dakaru končí, Slovák Svitko vyhrál etapu!
Sainz na Dakaru končí, Slovák Svitko vyhrál etapu!
Loeb havaroval, v čele Rallye Dakar Peterhansel
Loeb havaroval, v čele Rallye Dakar Peterhansel
Tomeček s Tatrou v Africe druhý!
Tomeček s Tatrou v Africe druhý!