Randýsek končí, co je s Macíkovou LIAZkou?
Ještě dvě etapy čekají na jezdce letošní Rallye Dakar, avšak náročnost trati je stále velice vysoká. V jedenácté etapě se do první desítky z našich jezdců dostal Valtr a Kolomý, Macíkův LIAZ ale zůstal stát v poušti!
Průběžně vedení mezi automobily drží Francouz Peterhansel s Peugeotem 2008 DKR, který možná trochu zvolnil a začal víc taktizovat. Jedenáctou etapu dokončil jako čtvrtý se ztrátou lehce přes 8 minut na vítěze, jímž se stal Al-Attiyah s Mini. Ten je tak v průběžném hodnocení stále druhý a na Peterhansela ztrácí 51 minut a 55 sekund (před touto etapou to byla přesně 1 hodina).
Druhý dojel další Peugeot 2008 DKR s Loebem za volantem (průběžně je na 9. místě) a třetí Hirvonen s dalším Mini (průběžné 4. místo). Na třetí příčce v celkovém pořadí je stále De Villiers s Toyotou, jemuž v jedenácté etapě patřila 7. příčka.
[the_ad_group id=“21″]
Martin Prokop s Toyotou Hilux dojel na 16. místě a v průběžném pořadí figuruje na téže příčce, hned za Zapletalem s Hummerem. Ten dokončil 11. etapu devatenáctý. Mezi motrkáři vyhrál etapu Francouz Meo na KTM před průběžně vedoucím Pricem. Slovák Svitko projel cílem na sedmém místě a celkově drží druhou pozici se ztrátou 35 minut a 23 sekund.
Náš Milan Engel se s Rallye Dakar rozloučil už v 10. etapě. Nejlepším z našich je David Pabiška (KTM) na průběžné 29. pozici. České kořeny by se nejspíš našly u zatím osmého Rickyho Brabce z USA na stroji Honda CRF 450 Rally.
Kategorii kamionů vyhrál Rus Nikolaev s Kamazem. Nejlepším z našich byl Valtr s Tatrou na 7. místě (průběžně 8. místo) a hned za ním dojela Tatra, za jejímž volantem sedí Kolomý (průběžně 17. místo). Vrátný s další Tatrou dokončil jako osmnáctý (průběžně 16. místo). Ardavichus s Tatrou Bonver Dakar Projectu byl v etapě jedenáctý a patří mu průběžné třinácté místo.
Randýsek s MANem do 11. etapy neodstartoval, když se opravy po předchozím dni nepodařilo dokončit. Martin Macík a jeho LIAZ zůstal stát v poušti a do bivaku se posádka s kamionem dostala až dlouho po příjezdu všech soupeřů. Ve výsledních LIAZka KM Racing týmu zatím sice nefiguruje, ale podle zpráv z týmu bude pokračovat! Příčinou problémů byla roztřená kardanka, což vysvětluje Martin Macík na videu níže. Co udělal tento technický problém s umístěním v průběžném pořadí uvidíme až po aktualizaci výsledů pořadatelem.
Macíkův LIAZ zastavila roztžená kardanka, viz. video KM Racing týmu