Přinášíme první: Nový závodní Peugeot 308 Racing Cup odhalen!

Na základě osobního vozu Peugeot 308 GTi vznikl nový okruhový speciál 308 Racing Cup, za jehož zrodem stojí přímo Peugeot Sport. Jako vůbec první přinášíme informace o novince na závodních tratích!

Přímo z Peugeot Sportu k nám dorazila informace o zcela novém závodním automobilu, který jistě zaujme nejednoho příznivce rychlých kol. Na základě nejostřejší civilní verze „třistaosmičky“ totiž vyjíždí na závodní tratě nováček ve světě motorsportu: Peugeot 308 Racing Cup!

Proti civilní verzi prodělaly úpravu blatníky, aby mohly pojmout širší kola a tak šířka vozu dosahuje 1910 mm, což je o 106 mm více než má právě 308 GTi. Spojler umístěný v zadní části je inspirován předpisy WTCC. Zcela jiné jsou aerodynamicky optimalizované nárazníky plnící typické funkce pro závodní vůz a splitter, jejichž prací je rozvod chladícího vzduchu k brzdám a řízení obtoku vzduchu okolo vozu a pod vozem. Tyto prvky navíc automobilu dodávají ten správný agresivní vzhled.

[the_ad_group id=“21″]

O pohon Peugeotu 308 Racing Cup se stará známý přeplňovaný agregát 1.6 THP použitý i v civilním Peugeotu 308 GTi. Pro závodní použití ale prošel výraznou úpravou, jejímž výsledkem je nárůst výkonu na 308 koní (226 kW). K tomu dopomohlo použité turbodmychadlo pocházející z rallyového speciálu třídy R5, vozu Peugeot 208 T16. Proti civilnímu automobilu má tedy ten závodní o 38 koní více. Podle vyjádření zástupců Peugeot Sportu jde přitom o první fázi vývoje a tak se můžeme v brzké době těšit na další navýšení výkonu.

308RC_2Vyšší výkon ale z auta závodní speciál nedělá, důležité jsou především úpravy odpružení a brzd, jež umožňují plně využít potenciál vozu. Peugeot 308 Racing Cup používá prvky nápravových systémů běžně montované do civilního 308 GTi, zde tedy došlo jen k částečným úpravám. Avšak třeba brzdy se dočkaly kompletního přepracování, když dostaly šestipístkové třmeny.

Stejně tak byly použity závodní tlumiče s možností nastavení zdvihu a tuhosti. Lze tedy upravit například světlou výšku vozu. Pilot bude pomocí páček na volantu obsluhovat šestistupňovou sekvenční převodovku. Ještě dodejme, že hmotnost závodního vozu činí 1000 až 1050 kilogramů. Této hodnotě dopomáhá například použití zadního a bočních oken z polykarbonátu. V automobilu je zabudován pneumatický zdvihací systém se třemi zvedáky. Kola o rozměru 10×18 palců používají pneumatiky slick/rain 27/65.

308RC_1Peugeot 308 Racing Cup bude od konce roku 2016 k dispozici zákazníkům po celém světě. Předpokládá se, že bude nástupcem vozu RCZ Racing Cup v rámci značkového poháru, ale i že se prosadí také v závodech cestovních automobilů, jako je například VLN v Německu, REC ve Španělsku, CITE v Itálii a BGDC v Belgii, nebo i ve vytrvalostních závodech.

Veřejnosti se nový závodní Peugeot 308 Racing Cup poprvé představí na frankfurtském autosalonu ve dnech 17.–27. září. Z osvětlených výstavních ploch se pak přesune do akce a veřejnosti předvede své přednosti na okruhu Paul Richard při finále GT Tour ve dnech 24.–25.října.

Bližší informace o voze a fotografie přineseme v právě chystaném novém čísle Racing Life.

Zatím se můžete podívat na oficiální video:

¨

 

Mohlo by vás zajímat

Barum Czech Rally Zlín odpočítává dny do startu
Barum Czech Rally Zlín odpočítává dny do startu
Citroën Trophy nebude chybět ani na barumce
Citroën Trophy nebude chybět ani na barumce
Porsche před šestihodinovkou na Nürburgringu
Porsche před šestihodinovkou na Nürburgringu