Prokop ve Španělsku havaroval

V poslední den RallyRACC Catalunya – Costa Daurada odstoupila posádka Jipocar Czech National Teamu ve složení Martin Prokop/Jan Tománek. Důvodem byl náraz do svodidel, po němž vůz sice dojel do cíle, pokračovat ale nebylo možné.

K havárii došlo na druhé rychlostní zkoušce závěrečného dne soutěže. V danou chvíli přitom Prokop s Tománkem byli na osmé pozici celkové klasifikace, když jejich Ford Fiesta RS WRC opustil za zatáčkou ideální stopu a tvrdě narazil do svodidel.

Více o nedělním ránu prozrazuje samotný jezdec: „První erzetu jsme jeli za naprosté tmy, na rozdíl třeba od aut, která startovala již za světla třicet nebo čtyřicet minut po nás. Pro mne to bylo likvidační, jízda v noci mi nejde a také tomu odpovídal nepříliš dobrý čas. O dost horší byla ale moje volba pneumatik, kterou jsem si vlastně zadělal na katastrofu v erzetě následující.“

[the_ad_group id=“21″]

Přestože Prokop nebyl se začátkem dne spokojen, celkově si polepšil o jednu pozici, protože do té doby na pátém místě figurující Kris Meeke musel odstoupit z důvodu poruchy motoru jeho Citroënu DS3 WRC. Český pilot byl tak stále ve hře o dobrý výsledek.

Pak ale přišla druhá rychlostní zkouška dne. „Ráno jsme nasadili měkkou směs, ale gumy jsme hned na první vložce dost zničili. Na druhé už byly celkem v háji a na výjezdu z jedné ze zatáček, která hodně utahovala, mne gumy nepodržely, celé auto se utrhlo a nabouralo přímo do svodidel. Ani jsem nestihl zareagovat, udělat úhel a jít do nárazu bokem, jaká to byla rychlovka. Z kabiny to ale paradoxně vypadalo jen na poškozené zavěšení, takže jsme následující tři kilometry do konce erzety jeli nevědomky na třech kolech. Brzdili mi jen zadní brzdy, jel jsem opatrně, vše jinak slušně fungovalo a auto jelo krásně rovně,“ líčí Prokop situaci po nárazu.

O stavu vozu jej informoval až spolujezdec Jan Tománek na konci rychlostní zkoušky, když vystoupil a šel vůz obhlédnout. Nyní se už Martin Prokop bude soustředit výhradně na blížící se Rallye Dakar, dokonce i opravu poškozeného „vé-er-céčka“ plánuje až po dakarské rallye.

Španělskou soutěž vyhrál Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC před Hyundaiem i20 WRC, za jehož volantem seděl domácí Dani Sordo. Třetí příčku vybojoval jeho týmový kolega Thierry Neuville. Jan Kopecký dovezl do cíle nejrychlejší vůz kategorie WRC2 a s tovární Škodou Fabia R5 tak danou třídu vyhrál před svým týmovým kolegou Pontusem Tidemandem. Za sebou nechali i několik výrazně silnějších vozů kategorie WRC.

Mohlo by vás zajímat

Global Assistance Setkání mistrů se blíží
Global Assistance Setkání mistrů se blíží
I.S.R. Racing v závěru sezony neuspěl
I.S.R. Racing v závěru sezony neuspěl
Rally Příbram: Štajfův úspěch a vítězství klasického „wrca“
Rally Příbram: Štajfův úspěch a vítězství klasického „wrca“