Sainz opět za volantem rallyového speciálu

Třicet let po svém debutu na WRC v Portugalské rallye v roce 1987 se Carlos Sainz opět vrátil do rallyového speciálu. Stalo se tak minulý víkend.

Jako součást svého programu na mistrovství světa v Portugalsku, kde byl jako komentátor pro Red Bull TV, „El Matador“ absolvoval náročnou rychlostní zkoušku Fafe v Peugeotu 208 T16. Potěšil tak všechny fanoušky rallye.

„Red Bull a Peugeot mi dali skvělou příležitost a já přijal tuto vzrušující výzvu. Rychlostní zkouška Fafe se obrovsky změnila, referenční body nejsou jako dřív. Luis (Moya pozn. redakce) a já jsme měli obrovskou zábavu připomínající staré časy a vyvolávající vzpomínky. Pepe lopez, juniorský jezdec Peugeot Rally Academy byl na místě, aby sledoval, jak jsem jezdil s jeho Peugeotem 208 T16. Přeji mu, aby měl zbytek svého programu evropského mistrovství vítězný,“ okomentoval své usednutí za volant speciálu třídy R5 Sainz.

[the_ad_group id=“21″]

To co bylo pro Sainze i pro fanoušky obrovskou zábavou, má však podle nás poměrně zajímavé pozadí. Totiž program týmu Peugeot Sport je skutečně obsáhlý a vypadá to, že ne všem odvětvím motoristického sportu se tým dokáže věnovat naplno.

SainzPortugalsko2017_2Jasnou prioritou je příprava na Rallye Dakar, to je bez diskuze. Rallycrossu se tým věnuje z velké části díky Hansenovi, právě šéf týmu Peugeot Hansen a jeho lidé dělají hlavní vývoj na speciálech Peugeot 208 WRX.

Nově se Peugeot Sport pustil s vozem Peugeot 308 GTi na okruhy (nahradil tak kupé Peugeot RCZ) a tento automobil chce pomocí kitu nabízet i pro sérii TCR. Nejstarší z projektů, jímž je vůz třídy R5 pro rallye, tedy Peugeot 208 T16, z našeho pohledu tak trochu skomírá – i když ve Francii mimo zájem soukromých týmů rozhodně nestojí.

Ostatně stejně jako jeho sesterký Citroën DS3 R5, který je identickým dvojčetem „té-šestnáctky“, jen zabaleným do jiného kabátu. Když jsme vyslovili myšlenku, že projekt T16 trochu skomírá, mysleli jsme na zákaznické bázi v celoovropském měřítku, zatímco Peugeot Rally Academy jede s těmito vozy na plné obrátky.

Trh „er-pětek“ totiž začíná být poměrně přeplněný. Velký zájem je o Škody Fabia R5, stejně jako o omlazený Ford Fiesta R5 – v obou případech jde o velice úspěšné vozy. Teď začíná vystrkovat růžky Hyundai se svou „er-pětkou“ a francouzská želízka v ohni poněkud vyhasínají.

308 Racing Cup: Grand Prix de Pau
308 Racing Cup: Grand Prix de Pau

Výročí třiceti let od startu Carlose Sainze v Portugalsku se tak docela dobře mohlo stát příležitostí pro připomenutí toho, že Peugeot 208 T16 je stále na trhu a soukromé týmy si ho mohou u Peugeot Sportu objednat. Možná je to také teprve první krok ve snaze více se prosadit na velice konkurenčním trhu rallyových speciálů, podobně jako se to Peugeot Sportu daří s vozem Peugeot 208 R2.

„Er-dvojku“ jsme ve výčtu aktivit Peugeot Sportu nezmínili, přitom v rámci třídy R2 jde jednoznačně o nejpočetněji zastoupený automobil. Důvodem je fakt, že svými kvalitami převyšuje ostatní nebo se jim v některých směrech alespoň vyrovná – tedy jde o vůz dávající posádce příležitost bojovat o stupně nejvyšší.

To se ale nedá říci o Peugeotu 208 T16, jehož konkurence celkem válcuje prakticky už od prvních dnů, kdy začal ve světě rallye působit. Nemluvě o faktu, že s Peugeot Sportem je podle vyjádření některých jezdců a týmů poměrně složitá komunikace, když má k dodávkám vozů či dílů přístup vskutku francouzský.

Mohlo by vás zajímat

Štajfovo ohlédnutí za Krumlovem
Štajfovo ohlédnutí za Krumlovem
Portugalskou rallye vyhrál Ogier, Prokop čtrnáctý
Portugalskou rallye vyhrál Ogier, Prokop čtrnáctý
Rallycross v Belgii ovládl Kristoffersson
Rallycross v Belgii ovládl Kristoffersson