Volkswagen zvítězil na domácí německé rallye

Posádka Ogier/Ingrassia s vozem Polo R WRC se stejně jako v minulém roce umístili na prvním místě v devátém podniku letošní sezony mistrovství světa v rallye (FIA WRC) a využili přitom drobnou výhodu, že v první skutečně asfaltové soutěži roku vyjížděli na trať jako první.

První čistě asfaltová rallye roku přilákala mnoho tisíc fanoušků, kteří vytvořili bouřlivou kulisu na rychlostní zkoušce „Panzerplatte“ i podél tratí rychlostních zkoušek vedoucích vinicemi. Rallye Německo nabídla nejen velké jezdecké a technické výzvy, ale i strhující atmosféru.

Každý ze tří soutěžních dnů v okolí Trieru postavil posádky před asfaltové rychlostní zkoušky se zcela odlišným charakterem. Předběžné rozhodnutí ve prospěch posádky Sébastien Ogier/Julien Ingrassia padlo na rychlostní zkoušce „Panzerplatte“, která svými širokými úseky na betonu, ohraničenými nápadnými protitankovými kameny, tvořila charakter soutěžní soboty.

[the_ad_group id=“21″]

V pátek se na úzkých asfaltových cestách, vedoucích vinicemi, rozhořel napínavý souboj o vedení mezi posádkami Mikkelsen/Jæger a Ogier/Ingrassia. V neděli nabídly mimořádnou podívanou rychlostní zkoušky „Drohntal“ a „Sauertal“, která se poprvé jela jako Powerstage, s kombinacemi rychlých úseků a serpentin na vinicích.

Po celý víkend byl velkou výzvou výběr vhodných pneumatik kvůli extrémně náročným podmínkám na trati, na níž se střídal suchý asfalt s mokrým betonem. Po mistrném výkonu zvětšila posádka Ogier/Ingrassia svůj náskok v mistrovství světa jezdců a spolujezdců o 14 bodů na 59. Jejich nejbližší pronásledovatelé, Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), byli v napínavém finále souboje o druhé místo těsně poraženi a do cíle dojeli až na čtvrté pozici.

Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) si ve třetím soutěžním vozu Polo R WRC zajistili navzdory páteční poruše převodovky dva bonusové body v závěrečné Powerstage a osmým místem v hodnocení konstruktérů přispěli k důležitému kroku značky Volkswagen směřujícímu k obhajobě titulu.

„Opětovné vítězství v soutěži ADAC Rallye Deutschland je pro Volkswagen skvělým úspěchem a důležitým krokem na cestě k obhajobě titulu v mistrovství světa v rallye,“ řekl Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj, který v Trieru navštívil tovární tým.

Vítězný Sébastien Ogier okomentoval německou rallye slovy: „Je to fantastický pocit stát po tak dlouhé době opět na nejvyšším stupni vítězů. Pro náš tým je domácí vítězství enormně důležité, v hodnocení mistrovství světa jsme s Julienem učinili velký krok směrem k titulu – a samozřejmě jsme hrdí, že můžeme našemu šéfovi Jostu Capitovi věnovat důstojný dárek na rozloučenou. Bylo to skvělé období, kdy byl šéfem našeho týmu, a přeji mu ve Formuli 1 stejný úspěch jako se značkou Volkswagen v mistrovství světa v rallye. Tento víkend pro mě nebyl snadný, protože jsem zde chtěl bezpodmínečně zvítězit, a to se může snadno stát, že to člověk s motivací přežene. Navíc se neustále měnilo počasí a jeho předvídání bylo extrémně obtížné. Na konci jsem trpělivě čekal na svou šanci a především díky časům v rychlostní zkoušce Panzerplatte jsem získal rozhodující náskok před konkurenty.“

Rallye Německo – konečné výsledky
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3:00.26,7 h
02. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 20,3 s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 20,4 s
04. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 27,2 s
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 3.34,8 min
06. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4.31,2 min
07. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 8.36,8 min
08. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 8.52,5 min
09. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9.44,2 min
10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda, + 10.10,6 min

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC

Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 169 bodů
2. Andreas Mikkelsen, 110 bodů
3. Hayden Paddon, 94 bodů
4. Thierry Neuville, 94 bodů
5. Jari-Matti Latvala, 89 bodů
6. Dani Sordo, 86 bodů
7. Mads Østberg, 78 bodů
8. Ott Tänak, 52 bodů
9. Kris Meeke, 51 bodů
10. Craig Breen, 25 bodů

Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 256 bodů
2. Hyundai Motorsport, 201 bodů
3. M-Sport, 122 bodů
4. Volkswagen Motorsport II, 121 bodů
5. Hyundai Motorsport N, 96 bodů
6. DMACK, 64 bodů
7. Jipocar Czech National Team, 18 bodů
8. Yazeed Racing, 4 body

Mohlo by vás zajímat

FIA CEZ při VC Slovenska
FIA CEZ při VC Slovenska
WhatsApp pro všechny fanoušky rallye
WhatsApp pro všechny fanoušky rallye
Jan Černý přesedá do Fabie R5
Jan Černý přesedá do Fabie R5