Černý na Azorech havaroval

Posádka Jan Černý – Petr Černohorský měla nadosah kvalitní výsledek na úvodní soutěži ME v rallye. Snahu však zhatila havárie v situaci, kdy se s Fabií R5 drželi na třetím místě.

První soutěž mistrovství Evropy v rallye (ERC) se o tomto víkendu uskutečnila na Azorských ostrovech. Šotolinová soutěž s nesmírně nabytou startovní listinou, kde nechybělo téměř 30 špičkových vozů R5, se stala také první soutěží, kde se letos chtěla o body do šampionátu U28 ucházet posádka Jan Černý – Petr Černohorský.

Reprezentační posádka Autoklubu České republiky si na místě soutěže pronajala Škodu Fabia R5 od španělského týmu a vydala se bojovat na šotolinové rychlostní zkoušky, s nimiž má stále ještě málo zkušeností. To se projevilo na opatrném vstupu do soutěže, kdy Jan Černý s Petrem Černohorským zjišťovali, že jejich rozpis není na zrádnou šotolinu azorské soutěže úplně ideální. V první etapě se přesto dařilo držet kontakt se špičkou a pravidelně zajíždět časy v první desítce.

[the_ad_group id=“21″]

Po první etapě bylo celému týmu jasné, že soutěž, kde se dramaticky měnilo počasí, bude potřeba hlavně dokončit v klidu. Mnoho z favoritů této rallye v průběhu první, či druhé etapy havarovalo, a čeští reprezentanti Jan Černý s Petrem Černohorským se začali posunovat pořadím vzhůru. Vliv na to také měl upravený rozpis, který lépe reflektoval podmínky na trati, a také změna nastavení, kterou tým udělal po první etapě.

Posádce se podařilo v průběhu dne vystoupat až na průběžné třetí místo absolutně a druhé v šampionátu U28 pro jezdce do 28 let. Bohužel na předposlední rychlostní zkoušce Jan Černý s Petrem Černohorským havarovali. O třetí příčku bylo třeba ještě bojovat a Jan Černý se nechtěl spokojit s pouhým dojetím do cíle.

Chyba v jedné z pomalých zatáček české reprezentační posádce vzala veškeré šance na dobrý výsledek v této soutěži. Poničená Škoda Fabia R5 již nemohla dále pokračovat a Jan Černý s Petrem Černohorským tak na úvodní soutěži vyšli bodově naprázdno, i když měli nadosah velký výsledek a velkou porci bodů.

„V tuto chvíli se nedá říct nic jiného, než že jsem zklamaný. Do soutěže jsme se pomalu rozjížděli a bylo znát, že na šotolině toho se čtyřkolkou mám odjeto ještě málo. Na trati panovaly dost šílené podmínky a neseděl nám rozpis. Po první etapě jsme si ale s Petrem řekli, co změníme, a dařilo se nám postupovat pořadím vzhůru, přesně podle naše plánu. Bylo snadné udělat chybu a to se stalo i mnoha našim soupeřům,“ říká Jan Černý.

A pokračuje vysvětlením situace, která zhatila naděje: „V jedné pomalé zatáčce na předposlední rychlostní zkoušce, kde jsem měl zařazenou dvojku, mi lehce uklouzl zadek auta a trefil jsem strom. To nás otočilo přes střechu a při tom se poškodilo zavěšení předního kola. Byla to malá chyba, ale přišla na nevhodném místě a měla katastrofální následky. Celý závod jsme se chtěli vyhnout chybám a to se nám až do této předposlední zkoušky dařilo. Jsem z toho zklamaný. Bylo blízko k pěknému umístění a velkým bodům. Musíme se z toho vzpamatovat a jít dál, ale teď je to hodně nepříjemné.“

Mohlo by vás zajímat

Vyjíždí inovované Porsche 919 Hybrid
Vyjíždí inovované Porsche 919 Hybrid
Opel ADAM Cup startuje do třetí sezony
Opel ADAM Cup startuje do třetí sezony
Premiérovým vítězem poháru se stal Simon Wagner
Premiérovým vítězem poháru se stal Simon Wagner