Druhé místo pro I.S.R. Racing v Zolderu

Velmi vzrušující víkend má za sebou český tým I.S.R. Racing. Podařilo se mu jej zakončit druhým místem v hlavním závodě třetího podniku Blancpain GT Series v Zolderu.

V předchozích závodech český tým ukázal svou konkurenceschopnost, ale nepřetavil ji ve výsledky. Na úzkém a technickém belgickém okruhu Audi R8 LMS pilotovaná Filipem Salaquardou (CZE) a Clemensem Schmidem (AUT), Kevinem Cecconem (ITA) a Frankem Stipplerem (GER) zářila už od prvního volného tréninku, ve kterém zajeli čtvrtý, respektive pátý čas.

Dobrý pocit obou posádek z jejích vozů dovolil I.S.R. Racingu bojovat s oběma auty o pole position. Ve třetí části kvalifikace zajel Frank Stippler s vozem číslo 74 skvělý čas 1:29,297, který stačil na čtvrté místo se ztrátou 0,2 sekundy na pole position. Filip Salaquarda s vozem číslo 75 vybojoval šestou řadu (12. místo) s časem 1:29,499.

[the_ad_group id=“21″]

Kvalifikační závod se jel v sobotu odpoledne. Pro Ceccona se Stipplerem nabral spád hned od startu. Nejprve přišla penalizace v podobě průjezdu boxovou uličkou za milimetrové nedodržení startovní pozice, ale nejvíce jejich závod ovlivnilo devadesátisekundové stop and go za domnělou účast v kolizi na startu, která postihla oba vozy.

Ta poslala vůz číslo 74 z bojů o pozice, které se počítají. Stippler zahájil zběsilou stíhací jízdu a po zastávce v boxech v ní Ceccon pokračoval. Zatáčkovitý charakter trati předjíždění nijak neusnadňuje a proto Ital proťal cílovou pásku na 24. místě.

To závod vozu číslo 75 se odvíjel mnohem lépe. Salaquarda na startu získal několik pozic a následně, co kvůli kolizi na startu vyjel na trať safety car, se zařadil do vedoucí skupinky. Hájil pátou pozici a perfektní strategie posunula Schmida do boje o vítězství. Své snažení zakončil čtvrtým místem v cíli se ztrátou pouhých 0,4 sekundy na vítěze.

Nedělní hlavní závod byl velice napínavý. První stint v Audi startovní číslo 75 jel Schmid a díky skvělému startu se posunul na druhé místo. Po penalizaci Mercedesu číslo 90 se dokonce dostal do vedení a až do zastávky v boxech jej držel před útočícím Winkelhockem (Audi).

Salaquarda se po pit-stopu vrátil na druhém místě, ale vyjetí safety caru pár minut před koncem vymazalo veškeré rozestupy. Závěrečná kola byla rozhodující, na Salaquardu útočil Frijns (Audi), ale nakonec si dojel pro zasloužené druhé místo.

Závod Audi R8 LMS startovní číslo 74 byl mnohem komplikovanější. Závod rozjížděl Ceccon, povedlo se mu bez újmy přestát tlačenici uprostřed startovního pole a do zastávky v boxech si o pár míst polepšil. Stippler pokračoval v boji o co nejlepší umístění, avšak přistrčení od Keilwitze (Ferrari), které bylo následně potrestáno, předčasně ukončilo jeho závod.

„S výsledkem závodu jsme opravdu spokojení. Být zpátky na stupních vítězů je skvělé. Filip a Clemens zajeli skvěle a v boxech jsme při sledování hlavního závodu zažívali napínavé momenty. Je nám líto, že Frank a Kevin rovněž nedosáhli na dobrý výsledek. Na tak úzkém a náročném okruhu jsou problémy časté a vždy potřebujete i dávku štěstí – a to tentokrát neměli. Po kvalifikaci měli velkou šanci bojovat mezi nejlepšími, ale jsem si jistý, že se vrátí ještě silnější. Máme velice konkurenceschopné auto a budeme mít další šanci ukázat náš potenciál,“ zhodnotil závodní víkend majitel I.S.R. Racingu Igor Salaquarda.

Tým se příště představí v závodě Blancpain GT Series Sprint Cupu 25.-27. srpna na nepříliš vzdáleném Hungaroringu. To může být příležitost pro české fanoušky.

Mohlo by vás zajímat

Elektrické formule se o víkendu utkají v Berlíně
Elektrické formule se o víkendu utkají v Berlíně
Engeho ve Spa zradila technika
Engeho ve Spa zradila technika
Solberg je zpět!
Solberg je zpět!