Kalle Rovanperä chce v domácí soutěži ve WRC2 Pro vyhrát

Potom, co Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen s novým vozem Škoda Fabia R5 evo vyhráli ve dvou posledních soutěžích třídu WRC2 Pro a před tím ještě s původním modelem v Chilské rallye, se již tato finská posádka nemůže dočkat, až nastoupí na start finského kola mistrovství světa Neste Rally Finland. Soutěž se koná od 1. do 4. 8. 2019. Pro osmnáctiletého Rovanperu je samozřejmě domácí soutěž před několika desetitisíci fanoušky velmi speciální.

Rovanperä byl ve Finsku v loňském roce jednoznačně nejrychlejším jezdcem v rámci kategorie vozů R5, ale technické potíže jej nakonec odsunuly na čtvrté místo. Finskou rallye v kategorii WRC2 nakonec vyhrála posádka Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen jedoucí s privátně nasazeným vozem škoda, která se bude snažit na tento vynikající výsledek navázat i letos. Tentokrát je ale nominovaná za Škoda Motorsport do kategorie WRC2 Pro.

V roce 2018, kdy jel Kalle Rovanperä poprvé ve Finské rallye, byl v rámci kategorie WRC2 nejrychlejší na 16 rychlostních zkouškách z celkových 23. Potíže se zavěšením jej ale nakonec stály možné vítězství. Tento rok si to však chce aktuálně vedoucí muž kategorie WRC2 Pro vynahradit.

[the_ad_group id=“21″]

„Miluji tyto rychlé a hladké šotolinové tratě v mé rodné zemi. Před soutěží jsme úspěšně absolvovali testy a náš vůz Škoda Fabia R5 evo funguje skvěle. Mám v něj důvěru, a to je na těchto fantastických tratích velmi důležité,“ vysvětluje Rovanperä.

Šéf Škoda Motorsport řekl: „Víme, že Kalle i Eerik jsou velmi rychlí. Nyní ale musí před domácím finským publikem ukázat také svoji chladnou hlavu a rozvahu. Doufám, že se jim podaří pro Škoda Motorsport přivézt body, které potřebujeme k tomu, abychom se dostali v rámci kategorie WRC2 Pro do vedení v hodnocení výrobců.“

Mladoboleslavská značka má zastoupení i v rámci WRC2
Francouzská posádka Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais, startující s privátně nasazeným vozem škoda, již v Portugalsku a v Itálii na Sardinii na šotolinových tratích ukázala v rámci kategorie WRC2 svoji působivou rychlost. S dobrým výsledkem na Finské rallye se může posunout do čela kategorie WRC2.

První zákaznický tým startuje s vozem Škoda Fabia R5 evo
Dva týdny před Finskou rallye si šéf týmu Eerika Pietarinena Toni Gardemeister v Mladé Boleslavi převzal první zákaznický vůz Škoda Fania R5 evo. Právě ve Finsku s ním Pietarinen poprvé pojede. „Moc dobře si pamatuji na své loňské zdejší vítězství a nyní se již nemohu dočkat na svezení s novou generací vozu Škoda Fabia R5 evo,“ řekl s nadšením mladý finský jezdec před nadcházejícím devátým kolem mistrovství světa v rallye.

Legendární šotolinová soutěž s bezpočtem skoků
Neste Rally Finland nabídne 23 rychlostních zkoušek o celkové délce 307 kilometrů, které se pojedou převážně na rychlém a hladkém šotolinovém povrchu. Mezi specifika Finské rallye patří bezpočet skoků a také pasáže připomínající svým profilem horskou dráhu. Z důvodu vysokých rychlostí se finské kolo mistrovství světa často neoficiálně nazývá „Finská šotolinová Velká cena“.

Rallye začne ve čtvrtek večer super speciální zkouškou v blízkosti servisní zóny v ulicích města Jyväskylä, v pátek bude na posádky čekat deset rychlostních zkoušek s celkovou délkou přibližně 126 kilometrů. Nejdelším dnem soutěže bude sobota s osmi speciálními zkouškami o celkové délce téměř 133 kilometrů. Stejně jako v minulém roce se bude v neděli rozhodovat na závěrečných čtyřech rychlostních zkouškách. Vítězové vystoupí na stupně vítězů v Jyväskylä kolem 16. hodiny místního času.

Věděli jste, že…
…místní rallye se zde poprvé konala v roce 1951 pod jménem „Jyväskilän Suurajot“?

…mezi roky 1959 a 1996 se jmenovala „Rally tisíce jezer“, poté dostala jméno Finská rallye (Rally Finland) a dnes má před jménem ještě jméno hlavního sponzora, společnosti Neste?

…v roce 1973 byla „Rally tisíce jezer“ přidána do tehdy nového mistrovství světa?

…nejdelší skok zde zaznamenal v roce 1975 tehdejší rallycrossový jezdec Jusso Kynsiletho, jedoucí s legendárním britským motoristickým novinářem Martinem Holmesem na sedadle navigátora? Měřil 72 metrů, ale bohužel v místě dopadu již nebyla silnice, a tak se čtyřikrát přetočili přes střechu.

…závěrečná, jedenáct kilometrů dlouhá Power Stage „Ruuhimäki“ bude podle slov organizátorů zakončena letem do cíle po takzvaném monster skoku?

…finští piloti zvítězili na domácích tratích v 55 případech z celkem 68 uskutečněných ročníků?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.