Kopecký a Hloušek otestovali historickou Škodu 1100 OHC a žákovskou Škodu Slavia

Tovární jezdec týmu Škoda Motorsport a mistr světa v kategorii WRC2 z roku 2018 a jeho nový spolujezdec zajeli na trati v Bělé pod Bezdězem několik kol v prototypu závodního vozu Škoda 1100 OHC a vyzkoušeli zde i sedmý žákovský automobil Škoda.

Jan Kopecký hájí od roku 2009 barvy týmu Škoda Motorsport na soutěžních tratích po celém světě. Tento osmatřicetiletý Čech získal v roce 2013 titul mistra Evropy, v roce 2014 se stal Asijsko-pacifickým šampionem a v roce 2018 si dojel pro titul mistra světa v kategorii WRC2. Kromě toho je sedminásobným mistrem České republiky. Od začátku letošní sezóny mu ve voze Škoda Fabia Rally2 evo dělá spolujezdce Jan Hloušek, který s ním v Bělé pod Bezdězem usedl také do vozů Škoda Slavia a Škoda 1100 OHC.

Tovární jezdec Jan Kopecký k tomu říká: „I letos odvedli žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto skvělou práci a postavili ohromující žákovský vůz Škoda Slavia. Jeho spolujezdec Jan Hloušek dodává: „Pro mě byl dnešní den rychlou exkurzí do více než šedesátileté historie společnosti Škoda Auto. Jízda v čistokrevném závodním voze z roku 1957 po trati, na které se ladila řada úspěšných rallye speciálů Škoda, byla pro mě jakožto nováčka ve stáji Škoda Motorsport výjimečným zážitkem. Škoda Slavia ilustruje vysokou úroveň vzdělání, které Střední odborné učiliště Škoda Auto svým žákům poskytuje a dokládá ohromující schopnosti žáků. Zároveň nám nabízí pohled na budoucí odborníky a umožňuje nám tak nahlédnout do budoucnosti celé společnosti.“

Na projektu žákovského vozu 2020 se podílelo 31 žáků a při vývoji modelu Škoda Slavia se inspirovali speciálem Škoda 1100 OHC. Tohoto otevřeného dvoumístného prototypu závodního vozu, který se světu poprvé představil v roce 1957, vznikly pouze dva exempláře a později byly postaveny ještě tři vozy v karosářské variantě kupé. Je to jeden z milníků nyní již stodevatenáctileté sportovní historie značky Škoda a důkaz úžasných schopností a technického know-how tehdejších inženýrů.

Tento závodní vůz, který byl koncipován pro vytrvalostní závody, váží díky své ploché a aerodynamické laminátové karoserii postavené kolem lehkého trubkového rámu pouhých 550 kilogramů. To mu v kombinaci se čtyřválcovým motorem o výkonu 92 koní a o objemu 1,1 litru umožňuje, v závislosti na převodových poměrech, dosahovat maximální rychlosti 190 až 200 km/h. Vzhledem k tomu, že se jedná o otevřený vůz, je to opravdu pořádný hukot!

Úspěšné soutěžní vozy značky Škoda se uprostřed českých lesů na závodní, rallycrossové a testovací trati Motorland v Bělé pod Bezdězem testují již přibližně třicet let. Tato tradice se započala s příchodem rallye verze modelu Škody Favorit, která v 90. letech ve své třídě čtyřikrát vyhrála legendární Rallye Monte Carlo. Kromě toho testoval tým Škoda Motorsport v Bělé pod Bezdězem také model Škoda Fabia R5 i Škoda Fabia R5 evo, nyní přeznačení dle nového předpisu FIA na Fabia Rally2 evo.

O žákovské Škodě Slavia se více dočtete na stránkách našeho dalšího magazínu AutoMotoLife.cz ZDE

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.