Mareš se blýskl na šotolině

Oblíbená šotolinová soutěž Lausitz Rallye konaná již po 19. nedaleko od hranic s našimi západními sousedy uzavírala o posledním říjnovém víkendu šampionát European Central Rally Trophy.

Odhodlaní uhájit pozici lídrů v hodnocení „dvoukolek“, dorazili do okolí městečka Boxberg i zástupci projektu Autoklub Peugeot Rally Talent, ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. Krom toho měl semčický pilot také reálnou šanci propracovat se zpět do čela hodnocení FIA ERT Junior. A aby výzva byla vskutku veliká, vše se mělo odehrát při premiéře obou členů posádky na nezpevněném povrchu.

Samotnému startu tak předcházel potřebný test, situovaný přímo do místa konání závodu. Po jeho absolvovaní, neskrývala posádka nadšení z nových zkušeností: „Řízení našeho Peugeotu 208 R2 na šotolině jsem si hned od prvních okamžiků náležitě užíval. Téměř vše pro nás bylo ale úplně nové a každý ujetý kilometr byl tak nesmírně důležitý. Především odhad brzdných bodů, nebo nájezdové rychlosti do zatáček, byly pro mě nesnadnými úkoly. S tím mi dosud chyběly zkušenosti. Ve čtvrtek jsme navázali shakedownem, který měl jiný charakter než trať testu, což bylo skvělé k dalšímu poznávání vozu na pro nás neznámém povrchu,“ popisoval poslední předstartovní přípravy jezdec Filip Mareš.

[the_ad_group id=“21″]

Start závodu se uskutečnil krátce po 16. hodině pátečního odpoledne a na posádky čekaly dva průjezdy dvou náročných rychlostních zkoušek zahalených tmou. Trať navíc skrápěl lehký déšť a podmínky tak nebyly vůbec jednoduché. Filip s Honzou se ale se všemi nástrahami první etapy skvěle vypořádali, v jedné zkoušce stanovili dokonce nejrychlejší čas a po pátku jim patřila parádní druhá příčka mezi „dvoukolkami“ a 13. v absolutním pořadí.

„K závodu jsme přistupovali s velkou pokorou a jasným cílem dělat v průběhu víkendu postupné kroky. Do soutěže jsme tak vstupovali v opravdu velmi opatrném tempu, a o to větším překvapením pro nás bylo, když jsme se od první zkoušky pohybovali na čele „dvoukolek“. Jízdou jsme se bavili a s druhou příčkou a jen malou ztrátou na čelo jsme na konci prvního dne byli spokojeni,“ komentoval úvod závodu jezdec týmu Autoklub Peugeot Rally Talent.

Ve druhé etapě byla pro všechny soutěžící připravena o poznání větší porce soutěžních kilometrů, kterých bylo bezmála 140. Hned v první sekci potkal Filipa s Honzou nepříjemný problém, který toho času již nejrychlejší vůz 2WD srazil do nižších pater výsledkové listiny.

„V úvodu sobotní etapy byly na programu opravdu pěkné RZ, na které jsme se už po seznamovacích jízdách velmi těšili. Bohužel nás několik kilometrů po startu druhé vložky postihla závada v podobě spadlého řemenu alternátoru, jenž pohání také čerpadlo servořízení. Zkoušku i celou sekci jsme naštěstí dokončili a dařilo se nám dokonce hájit i vedoucí pozici mezi vozy s jednou poháněnou nápravou,“ líčí patálie z úvodu sobotního dne Filip.

Ani ve druhé sekci se bohužel posádce nevyhnuly technické problémy, ale tentokrát už na přetřes přišlo i jejich vedoucí postavení. „Těsně před startem nejdelší sekce závodu, prošlápl Filip při ohřívání brzdový pedál. V té době jsme ale byli už za ČK, v oblasti startu a zkoušku jsme tak museli absolvovat pouze za použití ruční brzdy. Na krátkém přejezdu, který následoval, se nám sice závadu podařilo odhalit, v časovém limitu ale nebylo reálné ji odstranit. Rozhodli jsme se proto pro absolvování i další RZ tzv. „na varovky“ a za ní se o opravu pokusit. To se nám nakonec, i za cenu obdržené penalizace za pozdní příjezd do ČK, povedlo. Bohužel se nám nepodařilo brzdy dokonale odvzdušnit, a ani na následující, téměř 30 kilometrů dlouhé RZ jsme se na jejich účinnost nemohli 100% spolehnout,“ zdůvodnil propad pořadím jablonecký spolujezdec Jan Hloušek.

V servisu se mechanikům týmu Sparrow Racing podařilo uvést bělozlatý Peugeot 208 R2 zpět do té nejlepší kondice a Filip s Honzou se tak mohli vydat vstříc posledním rychlostním zkouškám závodu. V nich se jim podařilo zajet dva nejrychlejší časy a posunout se tak alespoň na konečnou 15. příčku celkově a 4. ve třídě RC4. Třetí místo z Lausitz Rallye mezi juniory, pak pro Filipa Mareše znamená senzační úspěch, když k titulu Juniorského mistra ČR, přidává i titul ERT Junior v rámci European Central Rally Trophy.

Mohlo by vás zajímat

Pohár Pirelli 2016 má své vítěze
Pohár Pirelli 2016 má své vítěze
Grönholm na Setkání mistrů s Corollou WRC
Grönholm na Setkání mistrů s Corollou WRC
Nové pneumatiky pro závody i na silnice
Nové pneumatiky pro závody i na silnice