Nico Rosberg testoval elektrický závodní vůz ID.R

Na Nürburgringu proběhlo setkání šampiona Formule 1 se závodním elektromobilem. Za volant výhradně elektricky poháněného závodního vozu Volkswagen ID.R usedl výjimečný host – Nico Rosberg, mistr světa ve Formuli 1 z roku 2016 – a na závodním okruhu pro Velké ceny absolvoval se závodním elektromobilem o výkonu 500 kW (680 k) několik kol.

Úspěšný jezdec po svém odchodu z Formule 1 stále více investuje do budoucích technologií a mimo jiné založil akci Greentech Festival věnovanou trvalé udržitelnosti. Pětatřicetiletého pilot na Nürburgringu nastoupil v úloze testovacího jezdce poprvé do závodního vozu Volkswagen ID.R.

Mistr světa ve Formuli 1 se v ID.R ihned zabydlel
Svatý Petr, pán počasí, sice na Nürburgringu bývalému šampionovi Formule 1 nepřál, ale Rosberg nastupoval navzdory dešti, větru a teplotám méně než deset stupňů Celsia do závodního vozu ID.R s úsměvem. „Už dlouho jsem nejel s opravdovým závodním vozem v dešti, ale s ID.R jsem se okamžitě cítil zase jako ryba ve vodě. Pocity z jízdy mám fantastické,“ řekl Rosberg po testovací jízdě.

„Trakce, zrychlení, přítlak – to všechno mi připadalo důvěrně známé,“ uvedl Rosberg, který během své kariéry ve Formuli 1 zvítězil ve 23 Velkých cenách. „Můj kompliment patří inženýrům Volkswagenu, kteří s vozem ID.R odvedli důležitou průkopnickou práci v oblasti elektromobility. Úkolem motoristického sportu je měnit mobilitu jako celek. Měl být polem pro testování a vývoj technologií pro jejich následné využití v sériové výrobě. A přesně tak to probíhalo v případě závodního vozu ID.R.“

ID.R je pro rodinu ID. technickou laboratoří
Volkswagen Motorsport přidává další kapitoly k úspěšnému příběhu závodního vozu ID.R. V současnosti je závodní elektromobil držitelem pěti rekordů. Kromě absolutních rekordů na Pikes Peaku v Coloradu (USA), na trati Goodwood Hill (GB) a na hoře Tianmen v městské prefektuře Čang-ťia-ťie (Čína) stanovil také rekordy na kolo pro elektricky poháněná vozidla na Severní smyčce Nürburgringu a na závodním okruhu Bilster Berg.

Poznatky ze zkušebních a rekordních jízd jsou využívány při vývoji rodiny elektromobilů ID. pro sériovou výrobu. Ta byla zahájena s kompaktním modelem ID.3 a následně modelem ID.42. Cílem Volkswagenu je uvést do roku 2025 na trh více než 20 výhradně elektricky poháněných vozidel.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.