Soukromí jezdci s vozy Škoda budou na Sardinii bojovat o vítězství ve WRC2 a WRC3

S 15 vozy bude značka Škoda na středomořském ostrově, stejně jako v loňském roce, nejhojněji zastoupeným výrobcem startovního pole automobilů skupiny Rally2. Ta byla dříve známá jako R5.

S vozem Škoda Fabia Rally2 evo bude na Italské rallye na Sardinii (8. 10.–11. 10. 2020) o vítězství v kategorii WRC3, určené pro soukromé posádky, bojovat za podpory Škoda Oliver Solberg (SWE) se spolujezdcem Aaronem Johnstonem (IRL). Dalšími favority této kategorie bude polská posádka jedoucí ve stejném voze – Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (PL/PL). Mezi těmito posádkami, které jsou přímými konkurenty, se očekává napínavý souboj. Dřívější mistr světa kategorie WRC2 Pontus Tidemand (SWE), který aktuálně vede kategorii WRC2, pojede se spolujezdcem Patrickem Barthem (SWE) s vozem Škoda Fabia Rally2 evo provozovaným týmem Toksport WRT. Švédská posádka bude usilovat o vítěztví, aby si udržela šanci na zisk titulu v dané kategorii.

Na nadcházející Italské rallye na Sardinii bude Škoda Motorsport pokračovat se svojí podporou mladých talentovaných jezdců. Po boji proti rozšíření viru Covid-19, který si vynutil přerušení programu letošní sezóny, jsou devatenáctiletý Oliver Solberg (SWE) a jeho spolujezdec Aaron Johnston (IRL) s vozem Škoda Fabia Rally2 evo zpět. V šestém kole letošního FIA Mistrovství světa budou patřit k největším favoritům kategorie WRC3.

Od restartu FIA Mistrovství světa zákaznické posádky s rallyovými speciály Škoda ohromují vynikajícími výsledky. Trojnásobný mistr Evropy Kajetan Kajetanowicz z Polska se svým spolujezdcem Maciejem Szczepaniakem za volantem vozu Fabia Rally2 evo, nasazeného týmem Lotos, zvítězil v nedávné Turecké rallye v kategorii WRC3. Byli také nejrychlejší posádkou ze všech vozů skupiny Rally2. Aktuálně mistr světa kategorie WRC2 z roku 2017 Pontus Tidemand (SWE) se spolujezdcem Patrickem Barthem (SWE) vede kategorii WRC2 se stejným vozem, privátně nasazeným týmem Toksport WRT. Další vítězství v této kategorii by znamenalo udržení šancí na zisk titulu pro sezónu 2020.

Automobilce Škoda se na středomořském ostrově Sardinie vždy dařilo. V letech 2017 a 2018 zde Jan Kopecký vyhrál v kategorii WRC2. V roce 2019 vybojovali Kalle Rovanperä a Jan Kopecký ve své kategorii double – první a druhé místo. V roce 2020 bude mít 15 z 35 nasazených vozů startovního pole vozů Rally2 na kapotě znak Škoda.

Italská rallye na Sardinii, která se jede převážně na šotolinových površích tvořených pískem a kameny, bude letos zahrnovat 16 rychlostních zkoušek s celkovou délkou 238,84 km. Stejně jako tomu bylo v roce 2019, také letos bude nejdelším dnem soutěže sobota, během níž se pojede 102 ostrých soutěžních kilometrů. V neděli se rozhodne na zbývajících čtyřech měřených úsecích, které se pojedou u severního pobřeží, poblíž města Alghero, v němž je start i cíl soutěže. Kvůli opatřením přijatým z důvodu ochrany před virem Covid-19 se Italská rallye na Sardinii pojede vůbec poprvé bez diváků.

Věděli jste, že…

…Italská rallye se v rámci FIA Mistrovství světa do roku 2003 konala v pevninském Sanremu a až poté se přestěhovala na ostrov Sardinie?

…soutěž známá dnes pod jménem Italská rallye na Sardinii se poprvé konala v roce 1928 pod názvem „Květinová rallye“ a je (s výjimkou v roce 2010, kdy spadala pod IRC/Intercontinental Rally Championship) součástí FIA Mistrovství světa již od jeho založení v roce 1973?

…Michèle Mouton byla první a dodnes i jedinou ženou, která vyhrála soutěž mistrovství světa, a to právě Rally Sanremo v roce 1981?

…součástí Italské rallye na Sardinii je skok na rychlostní zkoušce „Monte Lermo“ nazvaný „Micky’s jump“, který je srovnatelný se skokem Fafe v Portugalsku?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.