Spalující Rallye Akropolis přinesla 2. místo pro Ogiera, zvítězil Tänak

Sébastien Ogier z týmu Toyota Gazoo Racing World Rally Team si v poslední den náročné Rallye Akropolis v Řecku zajistil celkové druhé místo. Nestačil tak pouze na Hyundai i20 N, který vedl po rozpálených tratí Ott Tänak. Třetí příčka patřila dalšímu jezdci s Hyundaiem, za jehož volantem seděl Adrien Fourmaux.

Drsné a kamenité řecké cesty v kombinaci se spalujícími venkovními teplotami přes 40°C představovaly pro vozy GR Yaris Rally1, jezdce i pneumatiky extrémní výzvu. Volně ležící kamení a skalní podloží znamenaly trvalé nebezpečí během pátečních rychlostních zkoušek západně od Athén. Na druhé straně úzké a klikaté cesty v horách v posledních dvou dnech těžce ztrestaly jezdce i za tu nejmenší chybu.

Ogier opět držel krok s lídry, přestože na volných šotolinových cestách pátečních rychlostních zkoušek startoval jako druhý, čímž pomáhal čistit trať soupeřům startujícím za ním. Nástup do nedělní závěrečné etapy se ztrátou 43,6 sekundy na Otta Tänaka (Hyundai) způsobil, že třetí vítězství ve stejném počtu rallye bylo pro Ogiera s navigátorem Vincentem Landaisem nepravděpodobné, ale přesto v neděli excelovali, když vyhráli jak předposlední měřený úsek, tak závěrečnou Power Stage. Tím se umístili na vrcholu nedělní klasifikace a získali 10 bonusových bodů k 17 bodům za druhé místo celkového pořadí.

Elfyn Evans a Scott Martin skončili celkově čtvrtí a zůstali společně v čele šampionátu jezdců. Evans v pátek jako první na trati sváděl náročný souboj o pozici v čele, ale díky klidné a soustředěné jízdě po celou rallye, kdy se dokázal vyhnout nástrahám spojeným s vysokou mírou opotřebení, pro tento podnik typickým, dokázal nasbírat velkou porci bodů. V klasifikaci Super Sunday obsadil třetí místo a dosáhl čtvrtého nejlepšího času v Power Stage, a tak nyní vede před Ogierem o 9 bodů a před Tänakem o 12 bodů.

Tým TGR-WRT se poprvé v letošním roce musel v rallye spokojit s druhým místem, přesto však v polovině sezóny zůstává na čele šampionátu konstruktérů s náskokem 65 bodů před druhým v pořadí, týmem Hyundai Shell Mobis. Třetí M-Sport Ford se na své soupeře dívá už z povzdálí.

Kalle Rovanperä, Takamoto Katsuta i Sami Pajari se poslední den řeckého podniku opět vrátili do akce. Rovanperä, který odstoupil kvůli poškození vozu během čtvrté rychlostní zkoušky v sobotu po přejezdu, musel zastavit a vyměnit pneumatiku v RZ15, ale poté společně s navigátorem Jonnem Halttunenem skončili druzí v závěrečné Power Stage a získali čtyři body. Takamoto Katsuta s navigátorem Aaronem Johnstonem rovněž odstoupili v sobotu odpoledne po přejezdu a zaměřili se na silný tlak v Power Stage, kde však museli zastavit kvůli výměně pneumatiky, a tak zhasla jakákoli naděje na bonusové body.

Sami Pajari s vozem TGR-WRT2 předvedl rychlé tempo a v pátek ráno s navigátorem Markem Salminenem bojoval o pozici na stupních vítězů. Technický problém související s palivovým systémem jej bohužel donutil odstoupit, ale v neděli se vrátil do akce a získal cenné zkušenosti, když poprvé v rámci soutěží WRC vyjížděl na trať jako první. Oliver Solberg s vozem GR Yaris Rally2 v barvách týmu Printsport v kategorii WRC2 pohodlně vybojoval třetí vítězství v letošní sezóně – vyhrál přesvědčivým způsobem, zaujal první místo v bodování a v podniku skončil celkově šestý. Kajetan Kajetanowicz (Rallylab Technology) a Alejandro Cachón (Teo Martín Motorsport) dostali tři vozy GR Yaris Rally2 do první pětky v dané třídě, resp. desítky celkově.

MS jezdců, pořadí po 7. kole
1 Elfyn Evans 150 bodů
2 Sébastien Ogier 141
3 Ott Tänak 138
4 Kalle Rovanperä 117
5 Thierry Neuville 96
6 Takamoto Katsuta 63
7 Adrien Fourmaux 61
8 Sami Pajari 32
9 Oliver Solberg 19
10 Grégoire Munster 18

MS týmů, pořadí po 7. kole
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 358 bodů
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 293
3 M-Sport Ford World Rally Team 97
4 Toyota Gazoo Racing WRT2 57

Co bude následovat?
Po roční pauze se do kalendáře WRC vrací Rallye Estonsko (17.–20. července) s rychlými šotolinovými úseky v okolí Tartu, kde se střídají široké a úzké sekce s obecně měkkým a písčitým povrchem.