Štajf zvýšil náskok v ERC2

Po polovině letošního Mistrovství Evropy v rallye si Subaru Duck Czech National Team s posádkou Vojtěch Štajf – František Rajnoha stojí velmi dobře. Body za druhou příčku na Rally Ypres v kategorii ERC2 totiž vedly k upevnění vedoucí příčky v klasifikaci ERC2.

Dalším legendárním podnikem, zařazeným do letošního evropského šampionátu v rallye, byla Rally Ypres s tradicí sahající až do šedesátých let. Belgická soutěž je tradiční ozdobou ME a sjíždí se na ní velmi silná konkurence zejména ze západní Evropy. Poprvé se do Beneluxu vydal také Subaru Duck Czech National Team, který letos neskrývá své ambice uspět v kategorii ERC2, tedy v evropském porovnávání produkčních vozů.

Po ostrovním dobrodružství na Azorech tentokrát nemělo jít o tak tvrdý oříšek. „V těchto předpokladech jsme se ale trochu zmýlili,“ nastiňuje podmínky na trati pilot Vojtěch Štajf. „Překvapilo mne, jak obtížná je mnohdy orientace na trati, kde následuje několik obdobných odbočení po sobě. Zejména při prvních průjezdech rychlostními zkouškami se mi několikrát stalo, že jsem se soustředil na jízdu a na obtížnost zatáčky, kterou mi František nadiktoval a pak jsem na poslední chvíli znejistěl, zda mi přečetl pravou či levou odbočku – nebylo totiž na trati vidět nic, co by nás ve správném směru vedlo,“ líčí své zážitky Štajf.

[the_ad_group id=“21″]

„Druhá věc, kterou z našich tratí neznáme, je tak výrazné katování, jaké se používá v Belgii. I když jsme si už při seznamovacích jízdách odlišili tři typy zatáček podle toho, jak moc smíme poslat auto do krajnice, při vlastní soutěži bylo pak leckde všechno jinak. Mnohdy jsem pak v posledním zlomku sekundy musel zvažovat, zdali dodržíme náš rozpis, nebo budeme tak odvážní v katování jako jezdci, kteří před námi zařezávali stopu daleko do krajnice a šetřili tím desetiny vteřin. Měli jsme ale dobře nastavený podvozek a i kvalitní pneumatiky Pirelli, takže ani katování nebyl problém,“ doplnil pražský jezdec.

st3Zkušená posádka Subaru Duck Czech National Teamu s ohledem na nástrahy soutěže zvolila v jejím úvodu opatrnější tempo, přesto byli mezi produkčními vozy rychlejší pouze Maďar Érdi, který v Belgii startoval už loni a domácí Pyck, jenž na Ypres absolvoval svůj jubilejní dvacátý start. „Oba nezakrývali, že jim při kvalitních výkonech pomáhají zkušenosti z minulých zdejších účastí a zejména Pyck velmi oceňoval, že my už při premiéře zajíždíme kvalitní časy,“ popisuje bitvu se soupeři Štajf.

Pro něj byl důležitý zejména souboj s Érdim, který je taktéž přihlášen do šampionátu ERC2. „I když jsme v druhé polovině úvodní etapy zrychlili a posunuli se před Pycka, na Maďara jsme ztráceli po pátku dvacet vteřin. V pátečním cíli navíc naše posádka byla vybrána na antidopingovou kontrolu, a tak jsme si připadali trochu jako atleti na olympiádě. Než se nám podařilo splnit požadované úkony, noci ubývalo, spát jsme nakonec šli až kolem půl druhé. Čekala na nás navíc náročná sobotní etapa, skládající se z deseti rychlostních zkoušek o celkové délce 168 kilometrů, což je víc než mají v současnosti celé naše domácí dvoudenní soutěže,“ hodnotí pilot.

Druhý den posádka Subaru Duck Czech National Teamu největšího soupeře přeskočila v rámci samostatného hodnocení druhé etapy a těšila se na závěrečný finiš. Dva kilometry po startu následující RZ se ale projevil pomalý defekt. „Ani nevíme, kde jsme zavadili o kámen či o hranu asfaltu, nicméně bylo jasné, že soupeřit s Érdim tentokrát už nemá smysl. Rozhodli jsme se tedy minimalizovat škody na autě a kolo vyměnit přímo na rychlostní zkoušce. V závěru Rally Ypres jsme si pak dojeli v poklidu pro druhou příčku,“ dokončuje popis zápolení jedenačtyřicetiletý jezdec.

st1Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou tak mají za sebou úspěšně dokončenou pátou rally letošního Mistrovství Evropy, přičemž ve dvou z nich klasifikaci ERC2 vévodili a v dalších dvou se umístili na stupních vítězů. Přesně v polovině seriálu to tedy v součtu znamená, že vedou kategorii produkčních vozů s náskokem 34 bodů před maďarskou dvojicí Botka – Mihalik, posádka Butvilas – Heller, ztrácí o dalších 33 bodů víc.

„Za dva týdny se pojede Rally Estonia, které se nezúčastníme, budeme ale samozřejmě na internetu napjatě sledovat výkony zejména našich největších soupeřů – jsme v situaci, kdy naším cílem nemůže být nic jiného než se s nimi o evropský mistrovský titul pořádně poprat,“ nezakrývá vzrušení z příznivého vývoje Štajf.

Subaru Duck Czech National Team se také chystá na domácí barumku. Fanoušci, kteří naší nejlepší soutěž s centrem ve Zlíně navštíví, se tak mají na co těšit. Vždyť se bude bojovat o vedoucí příčku v hodnocení ERC2. Samozřejmě nebude chybět ani řada speciálů R5 a S2000 i další vozy, včetně legend a historických automobilů. Poslední srpnový víkend tedy bude tradičně ve znamení rallye.

 

 Mohlo by vás zajímat

Triumf Citroënu na domácí půdě
Triumf Citroënu na domácí půdě
ETCC: Petr Fulín opět na stupních vítězů
ETCC: Petr Fulín opět na stupních vítězů
Engeho premiérové SuperGT
Engeho premiérové SuperGT