Štajfa zklamal motor, v ERC2 je druhý

Až samotný závěr švýcarské Rallye du Valais znamenal konec dlouhé úspěšné série, ve které Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou spolehlivě dokončovali jednu soutěž za druhou. Posádka Subaru Duck Czech National Teamu tentokrát po dlouhém perném boji o tituly evropských šampiónů v kategorii ERC2 musela ze soutěže odstoupit.

Náročný podzimní program Subaru Duck Czech National Teamu vyvrcholil účastí na švýcarské Rallye du Valais, která byla závěrečným dílem letošního seriálu Mistrovství Evropy. Šlo opravdu o hodně, o tituly kontinentálních šampiónů v kategorii ERC2, a tak posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha věnovala maximální úsilí už seznamovacím jízdám.

„Rozpis pro kvalifikační zkoušku bylo nutné si napsat při pěší obhlídce, což se mi vymstilo. Přece jen člověk z auta vidí trať trochu jinak,“ vysvětluje pražský jezdec. „Už při přípravné jízdě na kvalifikaci jsem v jedné ze zatáček její trati nechtěl riskovat vyklouznutí mimo vlhkou cestu a zajel jsem víc do vnitřní krajnice. Jak se ale ukázalo, byl v ní schovaný velký kámen, o který jsme ohnuli rameno a poškodili kolo. Kvalifikaci jsme tím pádem neabsolvovali, což by s ohledem na daná pravidla startovního pořadí tentokrát nebyl až takový problém, přidělali jsme ale práci mechanikům. Bohužel dalším nepříjemným důsledkem mé jezdecké chyby byla má menší jezdecká sebedůvěra v úvodní části soutěže, která nás stála cenné vteřiny ve výsledných časech.“

Přesto Štajf od úvodu odjížděl Maďarovi Érdimu, který ho porazil na asfaltové soutěži v belgickém Ypres a jeho prakticky jediným soupeřem byl pouze Érdiho krajan Botka. Ten ale Štajfovi hned v průběhu první etapy nadělil víc jak půlminutu a pak už bylo hodně náročné jej dohánět. Přesto se soupeřův náskok dařilo postupně umazávat. Pak ale přišla sedmnáctá rychlostní zkouška, v níž selhal motor.

[the_ad_group id=“21″]

„Mrzelo nás to hodně, vždyť na předposlední erzetě jsme Botkovi nadělili šestnáct vteřin na deseti kilometrech a chtěli jsme na hraně rizika ještě zkusit zabojovat i v samém závěru. Věděli jsme, že i když pořád ztrácíme přes třicet sekund, tak že poslední zkouška měří přes pětadvacet kilometrů. No a v rallye se může stát cokoliv, soupeře mohl třeba postihnout defekt. Náš nově repasovaný motor ale proti našemu tempu zaprotestoval a po deseti kilometrech se zastavil,“ vylíčil situace pražský pilot.

To znamenalo i konec nadějí na evropský titul v rámci ERC2. „„Kdyby mi před sezónou někdo řekl, že budu v ERC2 evropským vicemistrem, určitě bych to bral. Teď samozřejmě zas až tak nadšený nejsem, vždyť jsem většinu sezóny šampionát vedl a k titulu nechybělo mnoho. Díky poruše motoru jsme navíc přišli o titul v týmech, tam stačilo opravdu jen dojet, a tak je nakonec šampiónem jen můj spolujezdec František Rajnoha, protože Maďar Botka v polovině sezóny navigátora vyměnil,“ zhodnotil sezonu Štajf.

Mohlo by vás zajímat

Fabia R5 vítězí při své premiéře v Číně
Fabia R5 vítězí při své premiéře v Číně
Martin Prokop na startu Dakaru 2016!
Martin Prokop na startu Dakaru 2016!
Štajf na Kypru třetí, vedení v ERC2 udržel
Štajf na Kypru třetí, vedení v ERC2 udržel