Tomáš Enge pobaví v diváky s Escortem RS2000 Mk.II

Již posedmnácté zaburácejí o nadcházejícím víkendu (10. – 11. 11. 2018) závodní vozy různých motoristických disciplín v rámci Setkání mistrů na autodromu Sosnová u České Lípy. Chybět nebude ani liberecký rodák Tomáš Enge, který se představí s otcovým vozem Ford Escort RS2000 Mk.II.

Pro Tomáše Engeho to však není první start na této každoroční motoristické akci. Již v minulosti se zde představil nejen za volantem vozů Škoda Octavia WRC, Škoda Fabia WRC, Opel Kadett, ale také vyzkoušel závodní jízdy s buginou. A i v tom nejhorším počasí vždy dokázal rozehřát nejedno srdce příznivce automobilového sportu. Pozdní letošní babí léto ale naznačuje, že by mělo o víkendu na všechny fanoušky čekat příjemné počasí, takže zimní bundy a čepice mohou zůstat doma.

Závodní víkend odstartují sobotní volné jízdy. Tomáš Enge se zúčastní však pouze ranní části. „Využijeme volné jízdy ke svezení našich partnerů a fanoušků. Samozřejmě se mohou těšit na jízdy plné smyků. Jinak to v Sosnové ani neumím,“ říká se škodolibým úsměvem Tomáš Enge. Volné jízdy budou pokračovat i v dalších hodinách, kdy se po trati budou prohánět i jiní jezdci.

[the_ad_group id=“21″]

Nedělní program Setkání mistrů je vždy plný napínavých soubojů všech závodníků, neboť každý z nich chce v hlavním závodě uspět, ne-li vyhrát. Tomáš Enge zde poměří síly s dalšími soupeři v kategorii historických vozů, které jsou jednou z disciplín Setkání mistrů. Kromě Tomáše se zde představí také Paolo Diana s Fiatem 131. A přiznejme si, kdo by tyto dva baviče nechtěl vidět v přímém souboji?

„Skupina historiků je opět pěkně našlapaná. Pokaždé, když jsem zde ale startoval, tak nejen výsledky ale i dveře šly stranou, tedy bokem. A jiné tomu počítám nebude ani letos. Vždyť je to show pro diváky a o tom to je. V srdcích diváků vyhrává ten, kdo udělá nejvíce smyků. Ale budu to mít letos sakra těžké. Paolo Diana bude tvrdým oříškem,“ vzhlíží k nedělnímu závodu jezdec Fordu Escort RS2000 Mk.II.

Hlavní činností je však pro Tomáše především práce v týmu Reiter Engineering. V letošní sezóně se zaměřil především na vývoj závodních vozů, včetně KTM X-Bow GT4. „V posledních týdnech se intenzivně věnuji přípravě týmu Reiter Engineering na příští sezónu. A již nyní vím, že bude ještě daleko náročnější, než ta letošní. A to jsem byl zhruba 20 víkendů mimo domov. Většinou ale nikoliv jako závodní jezdec. Mám v týmu na starosti různé projekty, mimo jiné vývoj závodních vozů, ale také výchovu mladých nadějných jezdců. Mnohé tak možná překvapí, že jsem coby jezdec startoval letos na okruzích pouze třikrát. Jednou v Austrálii a dvakrát v Thajsku. I tak jsem ale spokojený, že mohu být součástí takového týmu,“ prohlásil Enge.

„Navíc před 14 dny jsem společně s týmovým kolegou skončili během posledního závodu thajského šampionátu s vozem Lamborghini Gallardo GT3 na druhém místě. Dá se tedy říct, že to byla pěkná tečka za stávající sezónou. Vzhledem k letošním úspěchům se tým navíc rozhodl pro ještě našlapanější nadcházející sezónu, která nám začne čtyřiadvacetihodinovkou v Dubaji. Tým Reiter Engineering zde nasadí dva vozy KTM X-Bow GT4 ve třídě GT4,“ dodal liberecký závodník.