Vydařená premiéra Volkswagenu Polo GTI R5

Nový soutěžní automobil pro klientský sport udělal na španělské rallye dobrý dojem rychlými časy na šotolině i asfaltu. Volkswagen si tak nový soutěžní vůz Polo GTI R5 velice chválí, i když na Škody Fabia R5 zdaleka nestačil.

Přesto, že nejrychlejší Volkswagen Polo GTI R5 dojel „až“ na třetím místě, ukázal značnou konkurenceschopnost. Stupně vítězů s tímto vozem vybojovala posádka Petter Solberg/Veronica Engan (N/N), druhé Polo GTI R5 s posádkou Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F) bylo ještě po desáté rychlostní zkoušce v rámci WRC2 na druhém místě, v následující jej ale odstavil problém s řazením.

Posádka pak pokračovala v soutěži díky pravidlu „Super rally“, které umožňuje odpadnuvšímu vozu po odstranění problému pokračovat. Druhé Polo GTI R5 tak do následujících RZ vyjelo, i když už posádka neměla šanci na dobrý výsledek. Nakonec Camilli dovedl svůj vůz do cíle na sedmnáctém místě ve WRC2 z osmnácti klasifikovaných vozů.

[the_ad_group id=“21″]

Volkswagen přesto dosáhl při svém jediném továrním nasazení vytyčeného cíle, předvést výkony svého nejnovějšího vozu pro zákaznický sportovní program. Pro Polo GTI R5 s výkonem 200 kW (272 koní) tak nastává po jeho sportovním debutu další fáze a v nadcházejících týdnech budou zákazníkům v Jižní Americe a Evropě dodány první vozy.

„Z debutu soutěžního vozu Polo GTI R5 máme opravdu velkou radost a myslím si, že jsme svou misi splnili,“ řekl Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport. „Petter a Eric odvedli špičkové výkony ve velmi náročných podmínkách,“ doplnil. Srovnání s továrními Fabiemi R5 se však vyhnul.

I Polo GTI R5 se nyní může pochlubit tím, čeho dosáhl jeho velký bratr Polo R WRC, při svém debutu ve WRC v roce 2013. Posádka Volkswagenu Eric Carnilli/Benjamin Veillas (F/F) se hned na začátku ujala vedení v kategorii WRC2 díky vítězství v první a druhé rychlostní zkoušce. Nicméně každý, kdo sleduje rallye, dobře ví, že v samém začátku se nejezdí naplno a posádky se teprve rozjíždějí – bylo by hloupé udělat chybu hned na začátku a celou soutěž si tak pokazit.

Camilli každopádně potvrdil svou rychlost i dalšími výbornými časy a vítězstvími v RZ6 a RZ17. Kdyby jej nepostihl problém s řazením, mohl být na stupních vítězů. Solberg dokázal vyhrát RZ4 o délce téměř 39 kilometrů. Při svém návratu do světového šampionátu pak v rámci WRC2 dokázal dokončit soutěž na skvělém třetím místě.

„Polo GTI R5 bylo od začátku rychlé,“ řekl Gerard-Jan de Jongh, technický vedoucí projektu Polo GTI R5. „Eric Camilli a Petter Solberg ukázali, že vůz je konkurenceschopný a rychlý za všech podmínek a s oběma jezdci. Soutěž, jako je Rallye Španělsko, se však vždy liší od testování, takže drobná závada měla dalekosáhlé dopady. Ale problém s mechanismem řazení má snadné řešení, které bude realizováno ještě před předáním vozů zákazníkům. Celkem jsme s debutem mimořádně spokojeni.“

„Po šestileté přestávce jsme dosáhli fantastického výsledku. S pouhými dvěma dny na testování a zcela novými rozpisy to nebyl snadný úkol. Proto jsem velmi hrdý na to, co jsme tady s Veronicou dokázali. Umístění na stupních vítězů při debutu – lepší už to být nemohlo. Při soutěži jsme se vyhýbali všem rizikům, vždy jsme hledali čistou stopu. S větší agresivitou bychom bezpochyby dosáhli ještě lepších výsledků. Ale nejdůležitější věcí je to, že mi tento vůz poskytoval nepředstavitelné potěšení. A když skončíte na stupních vítězů s lahví šampaňského, začnete nad věcmi uvažovat. A nakonec ještě pár slov k Sébastienu Loebovi: Je zkrátka fantastické, co tu předvedl. Gratuluji mu k jeho výjimečnému vítězství!“ řekl po soutěži pilot jednoho z Volkswagenů Polo GTI R5 Petter Solberg.