C3 WRC mohou prokázat akrobatický talent

Deváté dějství mistrovství světa vrací po letní přestávce peloton WRC zpátky do akce na Finskou rallye, jednu z nejvýznamnějších rallye celé sezony. Ultra rychlé rychlostní zkoušky na cestách připomínajících horskou dráhu představují ojedinělou výzvu také pro posádky Citroën Total World Rally Teamu ve složení Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka Lappi – Janne Ferm. Oba piloti jsou bývalými vítězi této prestižní soutěže a rádi by i tentokrát dojeli na stupních vítězů.

Loni druhý s celkem pěti vyhranými rychlostními zkouškami byl Citroën C3 WRC jediným autem v poli, které dokázalo narušit nadvládu místního týmu. V letošní sezoně má tým zajištěno už sedm pódiových umístění včetně dvou vítězství (Monte Carlo a Mexiko), nicméně vývojová sekce Citroënu se hodlá na této ikonické soutěži představit s výkony neméně dobrými jako v loňském ročníku. Platí to jak o dvojici Ogier – Ingrassia tak o páru Lappi – Ferm, neboť tu vyhráli v roce 2013 resp. 2017.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jsou jednou z mála posádek, které dokázaly vyhrát tuto soutěž, kterou dlouhodobě ovládali skandinávští piloti. Aktuálně druzí v celkovém pořadí šampionátu (jen čtyři body za první pozicí) by rádi zamířili za sedmým titulem mistrů světa v řadě a na startu se tak objeví s velkými ambicemi.

[the_ad_group id=“21″]

Podobně jako Sébastien Ogier a Julien Ingrassia v roce 2008 debutovali na této rallye o rok později také Esapekka Lappi a Janne Ferm na voze C2 R2 Max. Nejsou to ale jediné podobné rysy mezi oběma posádkami Citroën Total World Rally Teamu: Lappi a Ferm tento podnik při jejich čtvrtém startu ve WRC také vyhráli, což potvrdilo jejich rychlý vzestup na žebříčku a nesporný talent. Nikdo nepochybuje o tom, že také letos jsou odhodlaní uspět na jejich domácí soutěži za podpory finského ducha a životní filozofie Sisu, stojící na finské nezlomné povaze, která jim umožňuje bojovat úspěšně právě na domácí půdě. Skutečnost, že dvojice bude do soutěže vyrážet z osmého místa, se jeví jako významná výhoda, pokud zůstane sucho.

„Pro Finsko je nejcharakterističtější vysoká rychlost a velmi těsné odstupy mezi posádkami jako nikde jinde na jiných soutěžích. Člověk potřebuje stát na startovní čáře s nejvyšším stupněm sebedůvěry a odhodlání a jít do boje hned od začátku. Tady rozhodně není čas na jakékoliv zaváhání. My jsme se na estonské rallye připravovali, jak nejlépe umíme, a po třídenním předstartovním testování ve Finsku na tratích, které byly podobné těm během závodu samotného, jsme poté byli schopní finálního nastavení. Na zdejší rallye se předvedeme s modifikovanou přední nápravou, která našim pilotům umožní mnohem širší škálu volby nastavení. V našich řadách máme dva bývalé vítěze finské soutěže a jsme dobře připraveni na náš cíl – udržet se na pódiu,“ řekl Pierre Budar, šéf Citroën Racing Teamu.

Klíčová fakta
– 23 rychlostních zkoušek na celkem 307,58 km

– 4 celková vítězství pro Citroën ve Finsku: 1 s C4 WRC (2008) a 3 s DS3 WRC (2011, 2012 a 2016)

– 122,6 km/h – průměrná rychlost vítěze rallye z roku 2018

– 2. místo – nejlepší umístění C3 WRC v loňském ročníku

Finská rallye
Více než 20 procent tras bylo oproti loňsku změněno, užší cesty se přesunuly na jiná místa, než byly loni. Po zahajovací dlouhé etapě (126,55 km) zahrnující rychlostní zkoušku Äänekoski, kde byl loni k vidění nejvyšší rychlostní průměr 132,7 km za hodinu při druhých průjezdech, se posádky pustí do nejdelšího dne celé rallye – soboty.

Ta zahrnuje 132,98 km měřených úseků včetně dvou průjezdů RZ Kakaristo (18,70 km), moderní verze ikonického testu Ouninpohja, kde bylo v minulosti zaznamenáno mnoho heroických výkonů. Piloti tu čelí dlouhé sérii skoků, které auta často vychylují do stran. Dodržení precizní závodní linie je tak klíčem k úspěchu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.