Dakar po druhé etapě vedou peugeoty

Zatímco první etapa letošní Rallye Dakar byl zahřívací sprint, druhá už přinesla skutečné závodění v obtížných podmínkách. Úlohu favoritů potvrdily Peugeoty 3008DKR Maxi, dobře si ale vedly i české kamiony.

Vítězství Aleše Lopraise s Tatrou v první etapě bylo opravdu pěkným úvodem letošního Dakaru. Teď už ale přitvrzuje a do tempa se dostávají i další rychlí jezdci. Dobrou zprávou je, že ti naši se stále drží mezi elitou.

Druhou etapu vyhrál Rus Nikolaev s Kamazem před Argentincem Villagrou z týmu De Rooy. Třetí míst vybojoval Aleš Loprais a čtvrtý dojel s další Tatrou Martin Kolomý. Martin Van Den Brink, který má v posádce mechanika Daniela Kozlovského, dovedl svůj Renault do cíle na osmé příčce.

„Na půl hodiny jsme se zasekli v dunách. Pro mě to byla opravdu nejhorší etapa v životě. Bylo mi strašně špatně, žaludek jsem měl všude, jak to skákalo. Podklad byl totiž hrozně nestabilní, auto se náhle hrozně propadalo. Byla to divoká etapa a pro mě byl průjezd cílem vymodlený. To, že jsem se nepozvracel, byl spíš zázrak,“ oddechl si v cíli Daniel Kozlovský, palubní mechanik kamionu s číslem 506.

Martin Macík s LIAZkou dojel desátý. V kamionu má nový silný motor, jehož výkon si pochvaluje. Doufejme tedy, že bude dále zrychlovat. Čtrnácté místo získal Martin Šoltys s Tatrou týmu Buggyra Racing.

Celkově vede Nikolaev, druhý Loprais na něj ztrácí 5 minut a 38 sekund. Třetí je Villagra a čtvrtý Kolomý (+13,07). Renault, v jehož posádce je i Daniel Kozlovský, zatím figuruje na šesté příčce, Macíkův LIAZ je na desáté (zde je již ztráta přes 48 minut).

[the_ad_group id=“21″]

Mezi automobily řádily Peugeoty 3008DKR Maxi, když vybojovaly první tři místa v pořadí jezdců Despres, Peterhansel a Loeb. Nejrychlejší Toyotu řídil čtvrtý Giniel de Villiers a pátou příčku vybojoval Argentinec Terranova s Mini.

„Byla to obtížná etapa, neboť duny byly docela vysoké cestou nahoru i dolů. Byl tam také velmi jemný písek: míjeli jsme tři nebo čtyři vozy, které uvízly, a zahlédli jsme pár nehod. To jsou však rizika, která na Dakaru prostě musíte očekávat. Bylo to poprvé, kdy se náš Maxi dostal v rámci soutěže do těchto otevřených prostor, které při testování doopravdy nezažijete, a vůz pracuje velmi dobře,“ zhodnotil etapu vítězný Despres.

Naším nejrychlejším jezdcem byl Martin Prokop, který dojel na 14. místě. 41. příčku vybojoval Boris Vaculík. Ten se na dvacátém kilometru převrátil a na závodním Fordu Ranger rozbil přední čelní sklo. „Auto jsme naštěstí vyhrabali a pokračovali dál. Jeli jsme přes 200 kilometrů bez čelního skla, což byl problém hlavně ve chvíli, když nás předjel jiný vůz nebo motorka. V autě bylo hodně prachu,“ popisoval Vaculík.

Jak vypadalo jeho auto, ale i pád Davida Pabišky můžete vidět v přiloženém videu.

Na posledním 67. místě byl klasifikován Tomáš Ouředníček, o jehož útrapách jsme již psali ZDE. Hodně mu vypomohl asistenční kamion a celý tým South Racing se nyní snaží dát závodní Ford Ranger opět do kondice. Týmové zázemí je naštěstí velice silné a čítá hned několik vozidel s materiálem a náhradními díly. Nakonec hned čtyři vozy týmu dodala Mototechna patřící pod křídla AAA AUTO. Doufejme tedy, že se mechanikům podaří odvést dobrou práci při výměně převodovky i řešení problémů s řídicí jednotkou.

Celkové pořadí mezi automobily vede Despres s Peugeotem 3008DKR Maxi, před svým týmovým kolegou Peterhanselem. Ten ztrácí jen 27 sekund. Třetí je De Villiers s Toyotou (+ 5min a 44s) a čtvrtý Loeb řídící další Peugeot 3008DKR Maxi. Následují Al-Attiyah (Toyota), Terranova (Mini), Hirvonen (Mini), Sainz (Peugeot), Ten Brinke (Toyota), Roma (Mini) a další.

Nejrychlejší Čech je Martin Prokop na 12. místě. Vaculíka najdeme na průběžné 37. pozici a Ouředníček následkem tříhodinové penalizace za pozdní dokončení druhé etapy uzavírá klasifikaci na 67. příčce.

Mezi čtyřkolkami byl ve druhé etapě nejrychlejší Casale, který také vede průběžné pořadí. Na paty mu ale šlape Rus Kariakin. Macháček dokončil dvanáctý (průběžně na 31. místě), Kubiena šestnáctý (průběžně na 11. místě) a Tůma dvacátý devátý (průběžně na 26. místě). Olga Roučková dojela čtyřicátá čtvrtá a stejné místo ji patří v průběžné klasifikaci.

„Nedělení etapa byla fantastická, pravá africká. Rychlé pískové úseky, dlouhé pláně a pak masakr, kdy člověk musí překonávat sjezd z dun, které jsou opravdu velké. Pro čtyřkolku je to úplné potěšení,“ byl nadšený šedesátiletý jezdec, který hodil za hlavu dvouhodinovou penalizaci z úvodního dne. „Pořadatel uznal chybu, když nám dal špatné informace o průjezdných bodech. V tuto chvíli neodpovídám na otázky o mém umístění. Mým cílem je dojet každý den co nejlépe,“ doplnil Macháček z týmu BARTH Racing.

Pořadí prvních tří motocyklistů ve druhé etapě je shodné s průběžným pořadím: Barreda Bort (Honda), Van Beveren (Yamaha) a Walkner (KTM). Slovák Stefan Svitko dojel na 18. příčce, náš Ondřej Klymciw na 21. Jan Brabec dokončil na 33. příčce a Milan Engel 43.

Pád zažil David Pabiška, jemuž patřilo 62. místo. „Bohužel jsem si narazil klíční kost a holeň. Snad to nebude nic vážného. Musím se teď dát dohromady, abych byl v následujících dnech absolutně ready,“ říká Pabiška. Nebyl to pro něj však jediný kritický moment: „K tomu mi tři kilometry před tankovacím bodem došel benzín, takže jsem musel motorku delší dobu tlačit. Pořadatel mě naštěstí viděl a asi sto metrů před cílem mi pomohl, když popoběhl s kanystrem. Ale strašně moc jsem se vymáčknul fyzicky.“

Petr Vlček dokončil na 80. místě a Rudolf Lhotský 89. Gabriela Novotná vybojovala 109. příčku a Jan Veselý 113. V průběžném pořadí je Veselý na 95. místě a Novotná 92. Lhotskému patří 109. místo, Brabec je zatím 91. Petra Vlčka najdeme na 70. pozici a Pabišku na 58. Nejrychlejší Čech je Ondřej Klymciw na 24. místě, druhým nejrychljším z našich motorkářů je zatím Milan Engel na 39. pozici.

Mohlo by vás zajímat

Více rozumu než síly
Více rozumu než síly
Peugeoty 3008DKR Maxi připraveny na Dakar 2018
Peugeoty 3008DKR Maxi připraveny na Dakar
Dakarské naděje málem předčasně shořely
Dakarské naděje málem předčasně shořely