Dramatické závody CEZ na Hungaroringu

Program úvodního letošního víkendu závodů středoevropské zóny, včetně českého šampionátu, na maďarském okruhu Hungaroring, vyvrcholil v sobotu druhými závody všech vypsaných kubatur a na úplný závěr se jela hodinovka.

Ve dvoulitrech se opakovala podivná situace z předešlého dne, přičemž skutečným dvoulitrům kraloval Petr Mandelík s Lotusem Exige. Ten doslova uštval rychlého Kastratoviče s Renaultem Clio, který v závěru jízdy z vedoucí pozice havaroval. Předtím si jezdci pořadí dvakrát vzájemně prohodili a neustále spolu byli v kontaktu. Brněnský závodník na svého rychlého soupeře neustále tlačil a naznačoval a pokoušel se o předjetí až krátce před závěrem Kastratovič nezvládl řízení a skončil ve svodidlech.

[the_ad_group id=“21″]

V Národní formuli byl nejrychlejší Tomáš Chabr a druhý Tomáš Korený. Ten se vrátil za volant svého vozu, který si o den dříve vyzkoušel Petr Semerád. Ve dvoulitrech skončil druhý Petr Samek a mezi formulemi 3 pak také druhý Antonín Sus.

hun2Havárie ještě před startem sprintu D4
Veškerá očekávání dramatických soubojů pak překonal start druhého sprintu Divize 4 nad dva litry. Ještě při najíždění vozů v zaváděcím kole došlo k havárii, která značně ochudila celé startovní pole. Navíc faktem zůstalo, že několik největších favoritů a nejsilnějších vozů vůbec nemohlo vyrazit do závodu.

Přitom zásadním důvodem problému byl domácí jezdec Lekeny s vozem Renault RS01. Ten známým kličkováním po trati zahříval pneumatiky, jenže při tom dostal hodiny. Jakub Knoll zastavil, aby se vyhnul kontaktu, ale zhasl mu motor a než nastartoval, předjeli ho ostatní soupeři. Pak se proplétal startovním polem, aby se vrátil na svoji pozici na čele. Jenže potom se pro změnu nepovedl startovní manévr. Část jezdců správně čekala na „zelenou“, někteří nedočkavci ovšem vyrazili.

Zásadní to bylo v případě Malchárka který tak z trati ještě na startovní rovince smetl Kubase. Do kolize se pak dostali i někteří další a tak startovní pole bohužel zbytečně zchudlo. Nejrychlejší byl nakonec Aleš Jirásek s Pragou R1, absolutní vítěz a zároveň vítěz Divize 5, kde skončil druhý Václav Janík s Normou.

Šternberský jezdec se tak na okruzích poměrně rychle zabydlel a přechod z vrchů mu nedělal problémy. V celkovém pořadí se mezi ně vešel jenom Miro Konopka s Lamborgini, tedy vítěz Divize 4. Další příčka celkově a druhé místo v divizi patřila Jakubovi Knollovi s BMW Z4.

Čeští jezdci se tedy nakonec slušně prosadili. Pouze Jakub Kubas, vítěz prvního sprintu, skončil nezaviněně v boxech a jeho mechanici se snažili opravit BMW Z4 na start v závěrečném závodu víkendu.

hun3Endurance a tedy hodinovka na závěr
Úplný závěr obstarala hodinovka, v níž mohli v posádce startovat dva jezdci, ale hned v několika vozech jel pouze jediný pilot. Bohužel, závod ovlivnil již zmíněný karambol ve sprintu a tak několik vozů nakonec chybělo. Výborně jezdil především Filip Sládečka s BMW Z4, další rychlý jezdec Šenkýřova týmu, kterému patřilo absolutní vítězství. Až na druhou příčku se nakonec dostalo domácí duo Lekény -Lekény s Renaultem RS01. Mimochodem, právě tento vůz vlastně způsobil zmíněnou nehodu ve sprintu.

A na stupních vítězů opět nechyběl ani Miro Konopka, který  patřil mezi nejpilnější závodníky víkendu. A také nejúspěšnější. Za zmínku jistě stojí i úspěšná premiéra Dana Skalického s BMW Alpina. Přes rezervy, které ve své jízdě zkušený pilot shledával, skončil absolutně čtvrtý, navíc třetí v D4. Také on jel oba sprinty a na závěr Endurance, navíc střídal své osvědčené BMW M3 a BMW Alpina, takže se musel vždy přeorientovat na odlišné jízdní vlastnosti obou vozů.

Ne všem jezdcům bylo přáno dojet až do cíle. Hned po sedmi, respektive devíti ujetých kolech, své stroje odstavili oba jezdci vozů Praga R1, kteří nechtěli riskovat zničení motoru a vážnější škody.

hun1Příští podnik středoevropského a zároveň českého šampionátu bude hostit již v polovině května rakouský Red Bull Ring. Tento podnik konaný na dalším z okruhů, an kterých se jezdí také Formule 1, navíc obohatí seriál BOSS GP. Zde startují opravdu špičkové výkonné monoposty, včetně starších F1.

Co je FIA Central European Zone (zkráceně CEZ)?
Seriál závodů na středoevropských okruzích, vypsaný pro formulové i cestovní vozy, rozdělených do několika divizí. Součástí závodů je i český šampionát a také šampionáty dalších států z regionu. U nás se jedou dva závody na okruzích v Mostě a v Brně.

Avšak ani rakouský okruh není úplně nedostupný, i když z Prahy je to již cca 440 kilometrů jízdy. Přesto se fanoušci okruhových klání mohou celkem pohodlně dopravit i na tuto závodní trať. Prakticky celou cestu lze jet po dálnici, což přesun výrazně urychlí.

Mohlo by vás zajímat

Dunovský na Šumavě skvěle
Dunovský na Šumavě skvěle
Závodní série Reiter Young Stars se představuje
Závodní série Reiter Young Stars se představuje
Mnichovská novinka v Daytoně šestá
Mnichovská novinka v Daytoně šestá