Závodní série Reiter Young Stars se představuje

RYS je zkratka, za kterou lze hledat velice odvážný a atraktivní projekt německého týmu Reiter Engineering. Jedná se o novou závodní sérii, která je určena především mladým jezdcům s omezeným rozpočtem.

Český závodník Tomáš Enge se stal manažerem projektu, který může otevřít dveře do velkého motorsportu mladým talentům. Hlavní náplní projektu Reiter Young Stars je totiž přinést jezdcům velký prostor a především obrovskou možnost dostat se do velkého světa GT závodů a to s minimálním rozpočtem.

Pojedeme jako součást evropské GT4 série. Jezdci Reiter Young Stars tedy budou bojovat jak o vítězství v RYS, tak i o titul v GT4 sérii. Vítězové, což bude jeden muž a jedna žena, si vybojují místo v celém šampionátu Blancpain Sprint Series v roce 2017 ve voze GT3. Na startu bude celkem 8 aut a na provoz každého z nich bude přispívat osm velkých sponzorů.

[the_ad_group id=“21″]

Další zajímavostí je, že do projektu vstoupí 8 evropských univerzit, a to včetně pražské ČVUT. Tyto univerzity nám poskytnou dva inženýry a jednoho studenta. Inženýři budou mít na starosti zdokonalování se v práci na závodních vozech společně s jezdci. Tito inženýři budou pochopitelně pod dohledem inženýrů Reiter Engineering.

Důležitým datem pro start celého projektu je datum 16. dubna, kdy proběhne představení všech účastníků, všech jezdců, všech vozů a jejich sponzorů. Ve stejném termínu proběhne také losování, které spojí konkrétní univerzitu s konkrétním vozem a de facto i jezdcem. Na závěr doplním, že věkové rozhraní jezdců je od 16 do 35 let. Mohlo by se zdát, že 35 let je na závodění celkem hodně, ale opak je pravdou. V závodech GT vozů vídáme celou řadu jezdců, kterým již je hodně přes 50 let.

Více se budeme tomuto novému projektu věnovat v následujícím čísle PDF magazínu Racing Life, kde si představíme i techniku vozu, kterým budou jezdci zařazení do RYS jezdit.

Mohlo by vás zajímat

Sosnové nabídla skvělou podívanou
Sosnové nabídla skvělou podívanou
Enge vyjel pole position, pak se nesvezl
Enge vyjel pole position, pak se nesvezl
Golf GTI TCR s výkonem 330 koní oficiálně
Golf GTI TCR s výkonem 330 koní oficiálně