Dunovský vysvětluje své potíže na Krumlově

Rallye Český Krumlov byla teprve druhou soutěží, kde letos startovala posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu Václav Dunovský – Petr Glössl s Peugeotem 208 R2. Cíl ale opět neviděla.

Jihočeská Rallye Český Krumlov je mezi jezdci i diváky považována za jednu z nejhezčích soutěží. Diváci ocení krásnou jihočeskou krajinu plnou hradů, zámků a pěkné přírody a soutěžáci si vychutnají členité a technicky hodně náročné rychlostní zkoušky. I z tohoto důvodu se do Českého Krumlova velmi těšila posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu ve složení Václav Dunovský – Petr Glössl startující s  osvědčeným Peugeotem 208 R2.

Tato dvojice sezonu odstartovala na Valašské rally, kde ale ze soutěže odstoupila na samém začátku. Peugeot 208 R2 s designem inspirovaným barvami vozů divize Peugeot Sport jsme neviděli ani na Šumavě, a tak všichni s napětím očekávali, jak se Václavu Dunovskému a Petru Glösslovi povede v Českém Krumlově.

I přes dlouhou pauzu v závodění se jim velmi dařilo a hned od počátku patřili mezi nejrychlejší posádky nejen ve třídě 6, ale i mezi dvoukolkami absolutně. Velmi dobře zvládali ty nejnáročnější rychlostní zkoušky, jako jsou v Českém Krumlově Malonty a Lipno, a velmi dobrý výsledek měla posádka doslova na dosah ruky.

[the_ad_group id=“21″]

Ve výsledkové listině poslední rychlostní zkoušky se ale už Peugeot 208 R2 posádky Dunovský – Glössl neobjevil a tým tak odjíždí z další domácí soutěže s prázdnou. Přitom jde o favority třídy 6 i dvoukolek obecně.

„Po nepovedené Valašce jsme z pracovních důvodů museli vynechat i Rally Šumava. O to víc jsem se těšil do Českého Krumlova. Naše výchozí pozice před startem v Českém Krumlově nebyla vůbec dobrá. Dvě soutěže jsme nejeli, neměli žádný test a naši soupeři byli mnohem lépe rozjetí. Neměl jsem tedy žádná přehnaná očekávání. Po první sekci rychlostních zkoušek jsem získal dobrý pocit z jízdy, byť hned na RZ2 jsem minul jednu odbočku, což nás stálo 10 až 15 sekund ztráty,“ líčí Václav Dunovský.

„Postupně jsme zrychlovali a dokázali v pátek i jednu rychlostní zkoušku ve dvoukolkách vyhrát. Vše pokračovalo skvěle i v sobotu. Doslova jsem si užíval rychlý průjezd erzetou Malonty, která se letos po dlouhé době jela na suchu. Náš Peugeot 208 R2 bezvadně fungoval i na hodně uskákaném povrchu a opravdu byla radost s ním jet. Vše už vypadalo na dobře odjetý závod, ale v  předposlední rychlostní zkoušce Rožmberk se mi v jedné ze zatáček na místě, kde bylo hodně vytahaných nečistot na trati, auto svezlo a v přetáčivém smyku sklouzlo do příkopu,“ odhalil příčinu nedojetí do cíle pilot.

A pokračoval v líčení situace: „Když už jsem viděl, že krizi nevybojuji, nechal jsem dotočit hodiny, ale auto přední částí zavadilo o břeh, utrhli jsme nárazník a poškodil se chladič. Na místě vše vypadalo v pořádku a v tempu jsme pokračovali dále, ale asi 3 km před cílem se nám rozsvítila varovná kontrolka teploty motoru a my na přejezdový režim dojeli do cíle, kde jsme zjistili, že další vložku už neodjedeme.“

Chladič nebylo možné utěsnit a posádka nechtěla riskovat poškození motoru. Proto nakonec odstoupila.

Mohlo by vás zajímat

Český Krumlov: třetí vítězství v řadě pro Kopeckého
Český Krumlov: třetí vítězství v řadě pro Kopeckého
Sainz opět za volantem rallyového speciálu
Sainz opět za volantem rallyového speciálu
Štajfovo ohlédnutí za Krumlovem
Štajfovo ohlédnutí za Krumlovem