Rallye Monte Carlo 2017: Ogier pokračuje v krasojízdě
První soutěž letošního ročníku WRC máme za sebou. Touhu po titulu ukázal Ford, skvěle si vedla i navrátivší se Toyota. WRC2 ovládly Fabie R5.
Nové a silnější vozy přinesly svěží vítr do světového šampionátu automobilových soutěží rallye. První klání silných „wé-er-céček“ ovládl Sébastien Ogier, který po ukončení působení Volkswagenu přesedlal do Fordu Fiesta WRC. V novém týmu se evidentně dobře zabydlel.
Modrý ovál hned při úvodní soutěži ukázal, že letos chce jet o titul. Svědčí o tom i třetí místo druhé Fiesty WRC, jíž vodil po tratích Rallye Monte Carlo Ott Tänak. Mezi dvojici fordů se vklínila navrátivší se Toyota. Yaris WRC dovedl na druhou příčku Jari-Matti Latvala.
[the_ad_group id=“21″]
Čtvrté místo vybojoval Dani Sordo s Hyundaiem i20 Coupé. Jeho týmový kolega Hayden Paddon vypadl už v první rychlostní zkoušce, kde havaroval a při tom bohužel smrtelně zranil fotografa, nepochopitelně stojícího na velmi nebezpečném místě. Hyundai nasadil tři vozy, Thierry Neuville ale dokončil až patnáctý.
Páté místo patří Craigu Breenovi s Citroënem DS3 WRC, tedy s vozem loňské specifikace. Francouzské stáji se úvodní podnik zrovna nevyvedl. Séphane Lefebre s Citroënem C3 WRC totiž dokončil až na 9. místě a druhý nasazený vůz letošní specifikace neviděl cíl vůbec.
Šestou příčku získal třetí Ford Fiesta WRC s Elfynem Evansem za volantem. Pak už figurují v celkovém pořadí škodovky, které dojely na 7. a 8. místě celkově a současně na 1. a 2. příčce v rámci hodnocení kategorie WRC2. A to v pořadí Andreas Mikkelsen a za ním Jan Kopecký.
Třetí místo ve WRC2 urval Bryan Buffier startující s Fordem Fiesta R5. Škoda Motorsport si tak při 85. Rallye Monte Carlo důstojně připomonul úspěch starý rovných 40 let, kdy zde triumfoval Václav Blahna se spolujezdcem Lubislavem Hlávkou s vozem Škoda 130RS ve třídě do 1300 cm3.