South Racing se ohlíží za sezónou

Jubilejní 40. ročník Rallye Dakar se pomalu ale jistě blíží a do startu v Limě zbývá již jen pár dnů. A proto teď nastává ten správný čas na ohlédnutí za hodně náročným, ale zároveň velmi úspěšným rokem 2017 týmu South Racing CE.

Tomáš Ouředníček začal psát novou kapitolu své závodní kariéry. Nový spolujezdec, nový vůz a nový tým… tak by šel shrnout první závod, kterého se navíc ještě nikdy nezúčastnil. Debut nové formace South Racing Central Europe nemohl být úspěšnější! Tomáš a jeho nový navigátor David Křípal vyhráli Morocco Desert Challenge, třetí největší rallye raid na světě.

O několik týdnů později pokračovali na Riverside Baja, kde společně vyhráli 4 rychlostní zkoušky a nakonec vybojovali 3. místo celkově. Naopak nejsmutnějším obdobím byl pro tým měsíc červen.

[the_ad_group id=“21″]

David totiž utrpěl nehodu, která ho postavila mimo hru na několik měsíců, a tím se změnily plány celého týmu. Tomáš se musel zúčastnit Baja Aragon, jednoho z největších podniků Mistrovství světa, s hostujícím navigátorem Mílou Janáčkem. První jízda není nikdy snadná, ale posádce se závod mezi zkušenými vítězi Dakaru a WRC hvězdami podařilo dokončit na 15. příčce (Martin Prokop, další Čech na tomto závodu dojel na 8. místě).

Dlouho očekávaný návrat navigátora Davida se odehrál na HunGarian Baja, akci která se počítá do Mistrovství světa a Maďarského šampionátu. Posádka týmu South Racing CE se probojovala do TOP10. Kvůli jiným povinnostem se mohla zúčastnit jen poloviny závodů v Maďarsku, ale i tak výsledky vymrštily Tomáše a Davida na stupně vítězů v kategorii T1.1 Mezinárodního mistrovství Maďarska.

Dva týdny po HunGarian Baja posádka pokračovala v závodech Světového šampionátu. Baja Poland byl pro tým nejtvrdším závodem letošního roku. Navzdory všem potížím, včetně převrácení auta na střechu, se Tomášovi a Davidovi podařilo dostat Ford Ranger Dakar za cílovou pásku.

Sezóna začala i skončila v Africe. Odstartoval ji závod Morocco Desert Challenge a zakončil OiLibya Rallye du Maroc. Poslední pouštní podnik Světového šampionátu byl pro mnoho posádek generálkou na Dakar, a proto se ho zúčastnily všechny špičkové týmy. Tento opravdu těžký závod dojeli Tomáš s Davidem na celkové 15. pozici a dosáhli skvělého 4. místa v kategorii T1.1.

Týmový Ford Ranger Dakar je nyní na dlouhé cestě do Jižní Ameriky a spolu s ním i doprovodné vozy. Hned čtyři z nich týmu dodala Mototechna, patřící pod křídla největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO. Za volant jednoho z těchto aut (Fordu Ranger), usedne Lukáš Kvapil, který se tak bude chystat na svůj ostrý dakarský start, plánovaný na rok 2019.

Mohlo by vás zajímat

Sen o Dakaru s Tatrou v knižní podobě
Sen o Dakaru s Tatrou v knižní podobě
Mareš zakončil sezónu na Rallye du Var
Mareš zakončil sezónu na Rallye du Var
Zlatý volant poprvé s hlasováním veřejnosti
Zlatý volant poprvé s hlasováním veřejnosti