Startovní listině Rally Bohemia dominuje značka Škoda

Startovní listiny Rally Bohemia 2018 znají svou podobu. V té nejsledovanější, pro MČR v rallye, nalezneme v první dvacítce hned 15 posádek s automobily Škoda. Významně k tomu přispívá sám tovární tým Škoda Motorsport, který nasadí do letošní soutěže hned tři posádky. To je z jeho strany nejsilnější obsazení soutěže na českém území za poslední léta.

Na Rally Bohemia 2018 je přihlášeno celkem 132 posádek. Z toho 74 se soudobými automobily v rámci Mistrovství České republiky v rallye, 28 v rámci MČR v rallye historických vozidel a chybět nebudou třeba ani účastníci Rally Legend. Automobilů značky Škoda je do všech částí soutěže přihlášeno celkem 56, což činí plných 42% startovního pole.

Tým Škoda Motorsport, který letos zcela dominuje světovému šampionátu v kategorii WRC2, když jeho jezdci průběžně drží první tři příčky, nasadí do Rally Bohemia mimořádně hned trojici posádek. Ani to nic nemění na faktu, že hlavním favoritem bude i letos Jan Kopecký. Tomu se Rally Bohemia podařilo vyhrát již sedmkrát, z toho pětkrát v řadě v letech 2013-2017.

[the_ad_group id=“21″]

Cestu za dalším vítězstvím v řadě se mu tedy budou snažit znepříjemnit jak zástupci kompletní české špičky v čele s Václavem Pechem a Janem Černým na Fordech Fiesta R5 a Filipem Marešem ve Škodě Fabia R5, tak letos i jeho týmový kolegové. Těmi budou na dalších továrních fabiích R5 Nor Ole Christian Veiby a Fin Juuso Nordgren. Budou to však mít těžké, protože o letošní formě Jana Kopeckého vypovídá i fakt, že se spolujezdcem Pavlem Dreslerem zvítězili ve všech třech podnicích světového šampionátu WRC2, kterých se letos zúčastnili.

Po dlouhých 23 letech zavítá znovu na Rally Bohemia její dvojnásobný vítěz z přelomu 80. a 90. let a úřadující mnohonásobný mistr Rakouska Raimund Baumschlager. V Mladé Boleslavi se postaví na start poprvé od své březnové vážné nehody na rakouské Rebenland Rallye, při které utrpěl zranění.

Z dalších přihlášených jezdců, které na českých soutěžích pravidelně nevídáme, jmenujme Maďara Ference Kisse, libereckého Štěpána Vojtěcha nebo železnobrodského Věroslava Cvrčka mladšího. Všichni výše jmenovaní usednou také do závodních speciálů Škoda Fabia R5, s výjimkou Cvrčka, který spoléhá ještě na starší Fabii S2000.

Zajímavostí bude rozhodně také start Dána Kennetha Madsena, který se představí se zcela ojedinělým Suzuki Swift MAXI 2000 Evo. Chybět samozřejmě nebude ani kompletní česká špička kategorie vozů 2WD s jednou poháněnou nápravou, ve které se při každé soutěži svádějí velké souboje mladí a talentovaní jezdci.

V Rally Bohemia Historic lze očekávat velký souboj mezi dvojnásobným vítězem soutěže z posledních let, legendárním Břetislavem Engem, který se vrací za volant Škody 130LR, a o 39 let mladším Janem Freiem na stejném voze. Ten nedávno zase obhájil své vítězství v Českém Krumlově. Pokud bude technika poslouchat, bude však letos největším favoritem Vlastimil Neumann s modernějším a výkonnějším Fordem Escort RS Cosworth.

Počítat se rozhodně musí i se suverénem kategorie 2 Stanislavem Budilem na BMW 2002Ti, kterému zde loni uniklo absolutní vítězství mezi historiky pouze o nicotné dvě desetiny sekundy. V rámci neměřené exhibiční Rally Bohemia Legend se můžeme těšit zejména na různé generace soutěžních škodovek od začátku let sedmdesátých až po léta devadesátá, které psaly historii českého motorsportu. Mezi nimi je přihlášen i opravdový unikát v podobě Škody 200RS.

Mohlo by vás zajímat

Toyota v Le Mans ukázala koncept supersportu
Toyota v Le Mans ukázala koncept supersportu
24h Le Mans: Toyota se dočkala
24h Le Mans: Toyota se dočkala
Škoda Kodiaq RS řádila na Nürburgringu
Škoda Kodiaq RS řádila na Nürburgringu