Tým Peugeot Total vstupuje do rallycrosového světového šampionátu

Cílem Teamu Peugeot Total, posíleného úspěchem na Rallye Dakar, je nyní dosáhnout vrchol ve zcela novém dobrodružství: Mistrovství světa FIA v rallycrossu. Francouzská automobilka se na start FIA RX poprvé postavý s továrním týmem, v minulosti se světového šampionátu účastnila nepřímo díky týmu Kennetha Hansena.

V letošním roce se všech dvanácti podniků mistrovství v rallycrossu zúčastní tři oficiální jezdci Teamu Peugeot Total: legendární devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb, přední jezdec rallycrossu Timmy Hansen a jeho bratr Kevin Hansen. Oba Švédové představují „nastupující generaci“, která je součástí nejúspěšnější rodinné dynastie v historii tohoto sportu.

„Znamená to pro nás zahájení vzrušujícího roku, neboť Mistrovství světa FIA v rallycrossu bude klíčovým působením Peugeotu v motoristickém sportu na tovární úrovni s novými soupeři a v novém prostředí. Nicméně, i když máme z minulosti určité znalosti o tomto sportu z působení týmu Peugeot Hansen, musíme být realisty, neboť naši soupeři jsou velmi zkušení a my budeme muset náš tým připravit pro tuto novou disciplínu takřka od píky,“ říká Bruno Famin, ředitel Peugeot Sportu.

„I přes tento obtížný úkol je naším cílem dosáhnout letos několika vítězství, a pak v dalších sezonách ještě o něco více. Rozhodli jsme se účastnit světového rallycrossu, protože pevně věříme v budoucnost tohoto sportu, v jeho sportovní formát, jenž je krátký, intenzivní a vzrušující, v stále rostoucí obecenstvo, jež je mladší než v ostatních kategoriích, a navíc jsme přesvědčeni o elektrické budoucnosti tohoto šampionátu. A tak se již nyní připravujeme na tuto novou generaci pohonného ústrojí a novou generaci fanoušků s jasným cílem propagovat náš současný Peugeot 208 i jeho nástupce,“ dodal Famin.

[the_ad_group id=“21″]

Inovovaný Peugeot 208 WRX, připravený pro rok 2018, bude v průběhu celé sezony postupně vylepšován. Cíl je jasný, nasbírat hned od začátku sezony co nejvíce bodů ve snaze usilovat v budoucnosti o mistrovský titul pro jezdce i tým, a rozšířit tak  historii úspěchů značky Peugeot v motorsportu.

Zatímco Sébastien Loeb a Timmy Hansen budou řídit vůz s novou specifikací 2018, Kevin Hansen zůstane u vývojové verze vozu z roku 2017. Nové vývojové prvky nejnovější generace vozu Peugeot 208 WRX mají dopomoci k zajištění jeho větší výkonnosti a lepší ovladatelnosti. Je nejen rychlejší a lehčí, ale také se snáz řídí, poskytuje lepší odezvu a má větší točivý moment.

HEADER

Technici divize Peugeot Sport pracovali intenzivně na aerodynamice, aby zlepšili výkonnost vozu. Ten bude mít od začátku sezony nové přítlačné křídlo a zadní nárazník. Po mechanické stránce bylo kromě vývojových modifikací na motoru také změněno přední zavěšení a tlumiče. Vůz má nyní větší kola a také rychlejší řazení a nový ochranný rám pro případ převrácení.

Mohlo by vás zajímat

 

Největší setkání závodníků z Rallye Dakar a maratónských rallye
Největší setkání závodníků z Rallye Dakar a maratónských rallye
První elektrocesťák pro šampionát E TCR
První elektrocesťák pro šampionát E TCR
Prokop výborně na Baja Dubai 2018
Prokop výborně na Baja Dubai 2018