U Opelu se zbláznili, uvádění rallyový elektromobil!

Rallyový elektromobil Opel Corsa-e nahradí od příštího roku populární Adam ve značkovém poháru této německé značky. V Německu si totiž myslí, že něco takového může být pro jezdce a diváky lákavé!

Rallyová Corsa-e si prodělala výstavní premiéru v těchto dnech na frankfurtském autosalonu. Její uvedení znamená konec populárního Opel Adam Cupu tak, jak ho známe. Nový elektromobil totiž v tomto značkovém poháru model Adam nahradí již od příštího ročníku, tedy od roku 2020.

První rallyový elektromobil disponuje nevelkým výkonem 100 kW (136 koní) a maximálním točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě. Plně elektrický vůz pro Opel e-rallye Cup má přijít na méně než 50 000 eur (1 325 000 Kč).  Vzhledem k cenám strojů se spalovacím motorem to může být lákavé.

Nicméně musíme zmínit otázku bezpečnosti. Víte jak rychle elektromobily hoří a jak snadno k takovému požáru po nějaké ráně dojde? Bude zajímavé sledovat, jak se jezdci do rallyového elektromobilu pohrnou.

Nicméně Opel Motorsport souběžně s pohárovým vozem uvede nový rallyový speciál Opel Corsa R2 (stejně jako Corsa-e stojí na základně nové generace Peugeotu 208). Pokud však přebere od nové rallyové „dvěstěosmičky“ i motor, připravte se na další vůz na tratích RZ se tříválcem pod kapotou! Zlatá doba rallye tu prostě už byla, ale třeba se znovu vrátí, stejně jako se to už v historii stalo.

Technické údaje Opelu Corsa-e Rally

Elektromotor: synchronní

Výkon: 100 kW (136 k)

Max. točivý moment: 260 Nm

Baterie: Lithium-ion, 50 kWh

Transmise: Pohon předních kol s diferenciálem Torsen
zavěšení: Rallyové zavěšení, vzpěry McPherson vpředu, uniball uložení.

Kola: 17x 7, ET20

Řízení: Elektrický posilovač řízení

Brzdy: brzdové třmeny se 4 písty, ventilované přední brzdové disky 232×28 mm, zadní disky 264×12 mm, bzadu nastavitelný hydraulický tlak brzd, brzdy přizpůsobené pro rekuperaci energie, hydraulická ruční brzda.

Protipožární opatření: Elektrický hasicí přístroj, suchá baterie (standardně v motorovém prostoru), Nově vyvinutý bezpečnostní varovný systém vysokého napětí (HV).

Elektrický systém: ESP, regulace trakce (TC) a ABS deaktivované.

Volitelně: Tripmaster a světelná rampa.

Délka vozu: 4 060 mm

Šířka vozu: 1 770 mm (o 5,0 mm širší než sériový vůz)

Výška vozu: 1 440 mm (o 5,0 mm vyšší než sériový vůz)

Rozvor kol: 2 540 mm (o 2,0 mm delší než sériový vůz)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.