U Opelu se zbláznili, uvádění rallyový elektromobil!

Rallyový elektromobil Opel Corsa-e nahradí od příštího roku populární Adam ve značkovém poháru této německé značky. V Německu si vážně myslí, že něco takového může být pro jezdce a diváky lákavé!

Rallyová Corsa-e si prodělala výstavní premiéru v těchto dnech na frankfurtském autosalonu. Její uvedení znamená konec populárního Opel Adam Cupu tak, jak ho známe. Nový elektromobil totiž v tomto značkovém poháru model Adam nahradí již od příštího ročníku, tedy od roku 2020.

První rallyový elektromobil (a doufejme, že i poslední), disponuje nevelkým výkonem 100 kW (136 koní) a maximálním točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě. Plně elektrický vůz pro Opel e-rallye Cup má přijít na méně než 50 000 eur (1 325 000 Kč). To je dobrý úlet!

universal300x250

Na tomto místě navíc musíme nadnést otázku bezpečnosti. Víte jak rychle elektromobily hoří a jak snadno k takovému požáru po nějaké ráně dojde? Bude zajímavé sledovat, jak se jezdci do rallyového elektromobilu pohrnou.

Ještě že Opel Motorsport souběžně s pohárovým vozem uvede nový rallyový speciál Opel Corsu R2 (stejně jako Corsa-e stojí na základně nové generace Peugeotu 208). Pokud však přebere od nové rallyové „dvěstěosmičky“ i motor, připravte se na další vůz na tratích RZ se tříválcem pod kapotou! Zlatá doba rallye asi definitivně končí a možná přišel čas, najít si jiný sport, na akterý se bude dát koukat.

Technické údaje Opelu Corsa-e Rally

Elektromotor: synchronní

Výkon: 100 kW (136 k)

Max. točivý moment: 260 Nm

Baterie: Lithium-ion, 50 kWh

Transmise: Pohon předních kol s diferenciálem Torsen
zavěšení: Rallyové zavěšení, vzpěry McPherson vpředu, uniball uložení.

Kola: 7x 7, ET20

Řízení: Elektrický posilovač řízení

Brzdy: brzdové třmeny se 4 písty, ventilované přední brzdové disky 232×28 mm, zadní disky 264×12 mm, bzadu nastavitelný hydraulický tlak brzd, brzdy přizpůsobené pro rekuperaci energie, hydraulická ruční brzda.

Protipožární opatření: Elektrický hasicí přístroj, suchá baterie (standardně v motorovém prostoru), Nově vyvinutý bezpečnostní varovný systém vysokého napětí (HV).

Elektrický systém: ESP, regulace trakce (TC) a ABS deaktivované.

Volitelně: Tripmaster a světelná rampa.

Délka vozu: 4 060 mm

Šířka vozu: 1 770 mm (o 5,0 mm širší než sériový vůz)

Výška vozu: 1 440 mm (o 5,0 mm vyšší než sériový vůz)

Rozvor kol: 2 540 mm (o 2,0 mm delší než sériový vůz)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.