Estonská rallye: Mikkelsen chce posílit vedení ve WRC2

První polovina letošního FIA Mistrovství světa v rallye vyvolala u Andrease Mikkelsena smíšené pocity. Po úspěšném začátku s vítězstvím ve své kategorii na Rallye Monte-Carlo a druhým místem na Finské Arctic rallye za volantem vozu Škoda Fabia Rally2 evo týmu Toksport WRT postihla Mikkelsena a spolujezdce Olu Fløeneho smolná série. Přesto stále vedou klasifikaci jezdců a spolujezdců kategorie WRC2. V sedmém kole FIA Mistrovství světa v rallye, které se koná v Estonsku, mají za úkol dalším dobrým výsledkem toto vedení posílit. Jejich kolegové z týmu Toksport WRT podporovaného Škodou Motorsport, Marco Bulacia/Marcelo Der Ohannesian, jsou v současné době v celkovém hodnocení šampionátu v kategorii WRC2 na třetím místě. Kajetan Kajetanowicz se spolujezdcem Maciejem Szczepaniakem s privátně nasazeným vozem Škoda Fabia Rally2 evo opět patří k favoritům na vítězství v kategorii WRC3. Před začátkem rallye v Estonsku je polská posádka na druhém místě v celkové klasifikaci této kategorie.

Andreas Mikkelsen je vždy pozitivně naladěný, a to přesto, že se mu během posledních kol FIA Mistrovství světa v rallye zjevně přestalo dařit. Bezprostředně po Italské rallye na Sardinii, kde se se svým vozem Škoda Fabia Rally2 evo převrátil na střechu a nezískal tak žádné mistrovské body, zahájil důkladnou přípravu na sedmé kolo šampionátu, které se jede v Estonsku. Zúčastnil se dvou šotolinových rallye zařazených do FIA Mistrovství Evropy v rallye (ERC), které se jely v Polsku a Lotyšsku.

Andreas Mikkelsen vysvětluje: „Nedávné šotolinové soutěže FIA Mistrovství Evropy v rallye byly dobrou přípravou na Estonskou rallye s rychlými a hladkými šotolinovými rychlostními zkouškami. V roce 2019, kdy se tato rallye konala jako propagační podnik, jsem skončil celkově druhý. Loni, kdy byla soutěž poprvé součástí FIA Mistrovství světa v rallye, jsem ji nestihl odjet. Nemohu se dočkat, až se vrátím na fantastické šotolinové rychlostní zkoušky a k místním nadšeným fanouškům rallye.“

Během první poloviny letošní sezony FIA Mistrovství světa v rallye předváděl Mikkelsenův kolega z týmu Toksport WRT Marco Bulacia z Bolívie společně se svým spolujezdcem Marcelem Der Ohannesianem z Argentiny stabilní výkony. Díky dobrým výsledkům drží jihoamerická posádka vozu další Fabie Rally2 evo třetí místo v celkovém hodnocení kategorie WRC2. Kajetan Kajetanowicz a jeho spolujezdec Maciej Szczepaniak se svou soukromou Fabií Rally2 evo v kategorii WRC3 již vyhráli Chorvatskou a Portugalskou rallye. V Itálii zažili komplikace kvůli nehodě. Úkol polské posádky pro Estonskou rallye je jasný: snížit ztrátu na vedoucího jezdce šampionátu.

Konkurence je však silná, Kajetanowicz čelí soupeřům jedoucím taktéž s privátně nasazenými vozy Škoda. Mezi nimi jsou místní hrdinové Raul Jeets/Andrus Toom (Team Sports Racing Technologies/SRT), stejně jako Finové Mikko Heikkilä/Topi Luhtinen (TGS Worldwide) a Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen z týmu Toksport WRT. Dalším jezdcem, kterého je rozhodně třeba sledovat, je současný lídr FIA Mistrovství Evropy v rallye Alexej Lukyanuk. Ruská raketa se spolujezdcem Jaroslavem Fedorovem startují s vozem Škoda Fabia Rally2 evo týmu Sports Racing Technologies.

Mezi 24 vozy specifikace Rally2, které soutěží především v kategoriích WRC2 a WRC3, je s dvanácti přihláškami opět nejpočetnější značkou Škoda. Estonská rallye, která se jede na 24 rychlostních zkouškách o celkové délce 319,38 kilometru, odstartovala včera, tedy ve čtvrtek 15. července, kdy se konala „show-stage“ ve městě Tartu. Slavnostní vyhlášení vítězů je naplánováno na neděli 18. července v 15:21 hodin místního času.

Věděli jste, že…
…Estonská rallye je největším motoristickým podnikem v Pobaltí a že rallye je v Estonsku jedním z nejpopulárnějších sportů?

…Estonská rallye se v roce 2019 konala jako propagační podnik s cílem získat místo v kalendáři FIA Mistrovství světa v rallye? Již o rok později přitom byla Estonská rallye poprvé součástí FIA Mistrovství světa v rallye.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.