Kamiony po 3. etapě Silk Way Rally

Zatímco ve 2. etapě se severočeský tým konstruktérů MKR Technology dočkal vítězství, když holandský pilot Martin van den Brink dojel do cílové Ufy v nejrychlejším čase a rovnou se posunul do čela průběžného hodnocení, ve třetí etapě se mu už tolik nedařilo. Do čela závodu se ale dostal Martin Kolomý s Tatrou.

Na 3. etapu Silk Way Rally posádky severočeských renaultů nebudou vzpomínat zrovna v dobrém. Martin van den Brink při ní přišel o vedení a jeho dva holandští kolegové ze spřáteleného týmu Riwald zase o šance na celkové dobré umístění. Jejich pokračování je navíc nejasné. Tým mechaniků týmu MKR Technology ale hlásí, že přes noc udělá maximum, aby aktuálně nejtěžší dálkový závod světa pro nikoho nemusel skončit předčasně.

„Jeden den slavíme vítězství, druhý den přijde pád. Tohle je rallye. Nikoho to nepřekvapuje, ale samozřejmě to každého naštve. Kdykoli se může stát cokoli, a proto jakákoli předčasná radost nikdy není na místě. Nejsme tu od toho, abychom fňukali, prostě jeden den se nedaří a my musíme udělat maximum proto, abychom znovu měli co slavit,“ nehází nikdy pomyslnou flintu do žita Mario Kress, šéf severočeského konstruktérského týmu MKR Technology.

[the_ad_group id=“21″]

Zatímco ve 2. etapě Martin van den Brink slavil vítězství a posun do čela závodu, ve třetí etapě uzavřel nejlepší desítku. „Na silně blátivé a podmáčené trati Martina potkaly potíže s ložisky. Přesto dokázal dojet do cíle s relativně malou ztrátou,“ vysvětlil Mario Kress důvod ztráty van den Brinkovy holandsko-české posádky. S roudnickým mechanikem Danielem Kozlovským sestava zaostala za vítězným kamionem necelou půl hodinu.

Ve třetím dnu závodníky čekala etapa z Ufy do Kostanay o celkové délce 876 kilometrů, na které bylo 330 kilometrů měřených. Během ní posádky současně ukončily své působení na ruském území a přesunuli se do Kazachstánu.

Nečekané potíže ale zastavily oba kamion týmu Riwald s piloty Pascalem de Baarem a Gertem Huzinkem. „Zatím čekáme na informace, které přijdu jakmile se posádky dostanou do bivaku. Noční servis rozhodne. Silk Way tím jen ukazuje, jak těžká umí být, ale my s ní budeme bojovat až do poslední chvíle, “ podotkla Klára Kress, manažerka týmu MKR Technology.

Naše fanoušky jistě potěší, že se do čela závodu znovu vrátil český pilot Martin Kolomý s Tatrou. Van den Brink se po problémech propadl na průběžnou osmou příčku, na které ztrácí dvaadvacet minut.

Čtvrtá etapa jako první celá na kazašském území je navíc jako první rozdělená do dvou úseků. Trasa z Kostanay do Astany je současně nejdelší v letošním ročníku. Posádky musí zvládnout přes devět set kilometrů, měřené speciálky jich v součtu mají přes tři sta sedmdesát.

Výsledky kamiony – 3. etapa (330 km)
1. Viazovich (Blr) Maz 3:33:13
2. Kolomý (Cze) Tatra +0:55
3. van Genugten (Ned) Iveco +3:39
4. Sotnikov (Rus) Kamaz +4:34
5. Mardeev (Rus) Kamaz +5:27

10. van den Brink (Ned) Renault 28:51

Celkové průběžné výsledky kamionů
1. Kolomý (Cze) Tatra 6:45:07
2. Shibalov (Rus) Kamaz +2:40
3. Sotnikov (Rus) Kamaz +5:13
4. Mardeev (Rus) Kamaz +8:21
5. van Genugten (Ned) Iveco +10:41

8. van den Brink (Ned) Renault +22:18

Mohlo by vás zajímat

Brněnské výstaviště přivítá slavné monoposty
Brněnské výstaviště přivítá slavné monoposty
Nový Peugeot 3008 DKR Maxi nachystán na Silk Way Rally
Nový Peugeot 3008 DKR Maxi nachystán na Silk Way Rally
Kopecký si zajistili titul mistra republiky
Kopecký si zajistili titul mistra republiky