Nová posádka křtěná vodou a blátem

Rally Bohemia otevřela druhou polovinu TrueCam MČR 2017 v rallye a nově složená posádka Štajf-Skácelová v ní skončila na stejné příčce, na jaké do ní odstartovala.

„Svým způsobem to byl pro mě očistec, ale zároveň moc krásný. Těžší vstup do světa velkých soutěží jsem si snad nemohla vybrat, jeli jsme na suchu, mokru, vytahaném blátě, hladkých asfaltech, bylo tady snad všechno. Ještě jsem plná dojmů, mezi nimiž nesmím zapomenout moc poděkovat Vojtovi Štajfovi za to, že mi nejen dal tuhle nezapomenutelnou příležitost, ale také že mi celou dobu pomáhal a podporoval stejně jako celý tým, každý jeho člen,“ vysypala ze sebe drobná navigátorská novicka Markéta Skácelová, která se stala novou spolujezdkyní Vojtěch Štajfa.

A svoji velkou premiéru zvládla, když spolu s Vojtou Štajfem a speciálem Škoda Fabia R5 dokončila Rally Bohemia 2017 na bodech za 8. místo absolutně. Od samého začátku přitom šlo o těžkou soutěž, která pro nově složenou posádku málem skončila na první vložce.

[the_ad_group id=“21″]

„Chtěli jsme do toho jít hned od první městské erzety, kde se nám při výjezdu ze zamotaného parkoviště na kostkách auto svezlo celkem dost bokem a málem jsme se nevešli do úzkého průjezdu mezi domy. To se ale doslova o pár centimetrů povedlo a od začátku jsme byli se širší špičkou kontaktní. Dlouhý přejezd do Jizerských hor s proměnlivým počasím se ale ukázal jako velmi těžký na volbu obutí. Na poslední chvíli jsme před RZ2 stihli během pěti minut vyměnit přední kola, stejně to ale nebyl ideál,“ popisuje Štajf náročnost letošní Rally Bohemia.

Nová posádka si na sebe vždy musí zvyknout, aby podávala maximální výkon. Souhra v kokpitu zeleno-šedé Fabie R5 se postupně zlepšovala, aby po kompletně mokré sobotní sekci vyústila v etapové 10. místo celkově. Do neděle bylo ještě co zlepšovat, s tím ale nová dvojice od začátku počítala.

Nedělní etapa byla kromě úvodní zkoušky deště ušetřena, na trať se ale vytahalo i tak dost nečistot a velká zodpovědnost tak byla na průzkumné posádce, takzvaných špionech. „Druhou etapu jsme na základě doporučení našeho špiona Vladimíra Zelinky začali na mokrých pneumatikách, i když jsem o správnosti této volby ještě před startem poněkud pochyboval. Ve finále jsem za ni byl vděčný, konec Radostína byl extrémně náročný, díky perfektně dopsaným poznámkám do rozpisu jsme se vyvarovali chyb a postupně se zlepšovali,“ okomentoval Vojtěch Štajf úvodní nedělní sekci.

Druhá část této etapy se pak už jela za sucha, což Štajfovi vyhovovalo a mohl se opřít do upevnění nově vybudované 8. příčky. „Sucho je pro mě příjemnější a pomohlo nám přeskočit a na všech nedělních zkouškách porazit Míru Tarabuse, který byl po první etapě naším největším soupeřem. Snazší nedělní podmínky nám pomohly i v prohloubení vzájemné souhry s Markétou a absolutní osmou příčku tak hodnotíme jako kvalitní umístění vzhledem k početné stálé konkurenci rozšířené navíc o Romana Krestu nebo Štěpána Vojtěcha,“ dodal Štajf.

Mohlo by vás zajímat

Peugeot 206 WRC Štěpána Vojtěcha v cíli
Peugeot 206 WRC Štěpána Vojtěcha v cíli
Rekordní drift s Toyotou GT86
Rekordní drift s Toyotou GT86
Břetislav Enge zvítězil na Rally Bohemia Historic
Břetislav Enge zvítězil na Rally Bohemia Historic