Peugeot 206 WRC Štěpána Vojtěcha v cíli

Hlavně se dobře svézt, pobavit sebe i diváky a dokončit soutěž bez vážnějších technických problémů, to bylo před startem Rally Bohemia přání Štěpána Vojtěcha, který se na českých soutěžích v dnešní době již objevuje jen sporadicky.

Dříve velmi aktivní a úspěšný soutěžní jezdec si dnes už bez tlaku na výsledek rallye užívá a vzpomíná na slavnou dobu vozů WRC. V záplavě nejmodernějších speciálů R5 Štěpán Vojtěch startuje s již letitým, ale stále krásným a nesmírně atraktivním Peugeotem 206 WRC.

Domácí Rally Bohemia, kterou si Štěpán Vojtěch v posledních letech ani jednou nenechal ujít, letos přinesla hodně kvalitně obsazenou startovní listinu. Comeback Štěpána Vojtěcha doplnil návrat dalšího slavného soutěžáka – Romana Kresty, s nímž liberecký Štěpán Vojtěch svého času sváděl souboje na rychlostních zkouškách.

Krestovi se v minulosti podařilo na Rally Bohemia zvítězit hned šestkrát, a jedno z těchto rekordních vítězství získal právě za volantem Peugeotu 206 WRC, tedy stejného vozu, se kterým letos startovali Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem. Zatímco Kresta usedl do soudobého speciálu Škoda Fabia R5.

[the_ad_group id=“21″]

Při letošní Rally Bohemia soutěžní jezdce i diváky hodně potrápilo měnící se počasí. Na trať rychlostních zkoušek se chvíli snášely dešťové kapky a chvíli na ně svítilo slunce. Tisíce diváků si tak užily rallysport doslova a do písmene na vlastní kůži.

Jedním z lákadel pro ně jistě byly hodně atraktivní průjezdy klasického vozu kategorie WRC, který předváděla posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst. Jim se během soutěže dařilo stabilně zajíždět časy v TOP10 a některými zajetými časy nakoukli i mezi nejrychlejší pětku.

Bohužel, věk nelze zastavit ani u lidí a tím spíše u techniky, což se projevilo v sérii drobných technických problémů, jež posádku během soutěže provázely. Modrobílý Peugeot 206 WRC byl v cíli Rally Bohemia nakonec klasifikován na sedmé příčce absolutně.

„Bylo znát, že doba, kdy jsem naposledy závodil, už je docela vzdálená, a trochu mi trvalo, než jsem se dostal do správné pohody. Už během první etapy nás začalo trochu zlobit čidlo na řazení a nefungovalo nám odpojování motoru při změně rychlostních stupňů. I tak jsme si ale jízdu užívali, pokud jsme zrovna správně zvolili pneumatiky a pokud ne, tak jsme se zase pořádně sklouzli, což jsme si nakonec také užili. Bylo příjemné sedět po takové době v tomhle krásném autě na pěkných rychlostních zkouškách Rally Bohemia a zase si to všechno užít. To bylo naším cílem a ten jsme si Michalem rozhodně splnili,“ řekl po závodu Štěpán Vojtěch.

„Před soutěží jsem říkal, že chci mít hlavně dobrý pocit z našeho výkonu a vypadá to, že do důchodu se ještě chystat nemusíme. Moderní speciály R5 jsou ale jinde hlavně podvozkově a nemá smysl se s nimi s naším WRC honit. Uvidíme, co bude příští rok, určitě bych na Bohemku opět rád vyjel, ale asi už necháme naší WRC babičku doma odpočívat a užijeme si jí jen na nějakých sranda podnicích. Závodit s tímhle autem už je trochu škoda. Rozhodně bych chtěl za náš výsledek poděkovat hlavně mechanikům, kteří si neskutečně mákli už před startem soutěže, a dařilo se jim nás držet ve hře celou rallye, a to fakt s tímhle autem není jednoduché,“ dodal jezdec.

Mohlo by vás zajímat

Rekordní drift s Toyotou GT86
Rekordní drift s Toyotou GT86
Břetislav Enge zvítězil na Rally Bohemia Historic
Břetislav Enge zvítězil na Rally Bohemia Historic
Kopecký si zajistili titul mistra republiky
Kopecký si zajistili titul mistra republiky