Po Rally Italia Sardegna je Prokop pořádně zklamaný

Prokop dostal před startem soutěže pětiminutovou penalizaci za porušenou plombu dílu, který nebyl namontován na voze. Do závodu tak startoval s velkou ztrátou.

Jediný současný dlouholetý účastník seriálu MS v rallye, přímo v její královské kategorii WRC, a pilot s nejlepším výsledkem českého závodníka ve světovém šampionátu Martin Prokop musel ještě před startem své oblíbené Rally Sardegna spolknout hořkou pilulku v podobě pětiminutové penalizace od Mezinárodní Automobilové Federace za nahlášené poškození jedné z plomb na rezervním diferenciálu, který má tým uložen ve svém servisním zázemí. Celou soutěž tak jen dotahoval propastnou ztrátu a hlavou se mu honily myšlenky na odstoupení ze závodu a pošetření závodního speciálu Ford Fiesta RS WRC.

[the_ad_group id=“21″]

V nedělní, 40 km dlouhé etapě se čtyřmi rychlostními testy, se posádka Prokop/Tománek alespoň posunula ze sobotního třináctého místa těsně za bodovanou první desítku na místo jedenácté. V cíli poslední RZ a celé soutěže potom zazněla z úst českého pilota silná slova v podobně prohlášení o ukončení jeho účinkování v seriálu Mistrovství světa.

Martin Prokop: „Sardinie nás jako každá jiná rallye stála obrovské množství sil, času a zejména finančních prostředků. Celou soutěž jsme projeli z obrovským sebezapřením a pocitem křivdy, to zklamání z nesmyslného postihu bylo opravdu silné. Rallye je však dá se říci celý můj život a přes to, že se nyní budeme připravovat na Dakar, rallye je pro mě stále disciplína číslo jedna a jsem tělem i duší soutěžák. Až jednou nastoupím do své opravdu poslední soutěže ve WRC, pojedu ji, jak se říká „v obleku“, se vztyčenou hlavou a s úsměvem, ne s nafouklou pusou a hlavou plnou myšlenek na vše ostatní kromě rallye. Ano ještě se do šampionátu WRC vrátím, to můžu sobě, svému týmu a hlavně fanouškům slíbit, třeba to bude ještě tento rok, kdo ví. Auto a celý ansámbl okolo máme přeci jen parádně nachystán a secvičen. Teď budeme už jen z principu bojovat s FIA o stažení pětiminutového trestu, který je podle nás neoprávněný a křivdí nám. Chtěl bych poděkovat všem fanouškům, kteří fandí našemu počínání ve WRC a podporují nás i nyní, když nebojujeme jen na trati proti časomíře.“

Manažer Quirin Müller dodává: „FIA by se měla rozhodnout, jestli chce podporovat motorsport nebo úřadovat u stolu a vymýšlet zbytečnosti. Pokud by se měly věci vyvíjet nadále dle toho, kam je nyní nastaveno kormidlo, potom v šampionátu nezůstane nikdo jiný než pár továrních aut. Ano jsme zklamáni, ale ne zlomeni. Jsem přesvědčen, že během týdne dokážeme, že jsme chybu neudělali.“

Mohlo by vás zajímat

Citroën testoval nové WRC ve Finsku
Citroën testoval nové WRC ve Finsku
Dvojité vítězství na Italské rallye
Dvojité vítězství na Italské rallye
Grand Prix už podvacáté v Praze
Grand Prix už podvacáté v Praze