Sainz na Dakaru končí, Slovák Svitko vyhrál etapu!

Peugeot 2008 DKR Carlose Sainze dorazil do bivaku na laně a pro dosud vedoucího jezdce Rallye Dakar končí! Na vině má být technická závada. Slovenský motorkář Svitko opět ukázal své kvality a vyhrál 10. etapu, celkově drží druhé místo.

Ale začněme kamiony, kde byl nejrychlejší Pascal Be Baar s Renaultem týmu Mammoet Rallysport, připravaným severočeským MKR Technology. Z našich si s dunami nejlépe poradil Kolomý s Tatrou, jemuž v 10. etapě patří 4. místo.

Ardavichus s Tatrou Bonver Dakar Projectu dojel na 6. místě, Valtr s další Tatrou třináctý. LIAZ Martina Macíka dokončil etapu na 19. příčce a Vrátný s Tatrou dojel 22. V průběžném pořadí vede De Rooy s Ivecem, nejlepším z našich je Valtr s Tatrou na 9. místě.

V kategorii motocyklů opět válel Slovák Svitko s KTM, který dokázal náročnou pouštní etapu vyhrát. V průběžném pořadí je stále druhý a na prvního Australana Price s KTM nyní ztrácí 23 minut a 12 sekund.

[the_ad_group id=“21″]

Mezi automobily došlo k zásadní změně a tým Peugeot Total má už ve hře o stupně vítězů jen jediný vůz! Dosud vedoucího Sainze totiž vyřadily technické problémy (prasklá rozpěrka mezi motorem a převodovkou, což vedlo k dalšímu poškození). Do bivaku musel být jeho vůz dotažen servisním automobilem.

SainzCrashFullEtapu vyhrál a průběžně vede jeho týmový kolega Peterhansel.. Sébastien Loeb s dalším Peugeotem 2008 DKR dojel pátý a průběžně mu patří devátá příčka se ztrátou 2 hodiny 27 minut a 31 sekund na prvního. Výborně si vedl Zapletal s Hummerem, který dokončil etapu na sedmém místě a celkově je zatím třináctý.

Průběžné druhé místo zatím drží Al-Attiyah s Mini a třetí je De Villiers s Toyotou. Martin Prokop s další Toyotou dojel na 22. místě a v průběžném pořadí mu patří 16. příčka. Po dokončení etapy zdůraznil, že se na Rallye Dakar stále učí, což je vzhledem k tomu, že se jedná o jeho první start na této náročné soutěži, zcela pochopitelné.

„Jestli jsem o předchozí etapě říkal, že to byl očistec, tak dneska to byl dvojitý očistec. Byla to neskutečně písková etapa plná dun. Pro mě to bylo poprvé v životě a musím říct, že sbírám ty zkušenosti za chodu. Je spousta věcí, o kterých nic nevím a nic netuším. Platím za to poctivou nováčkovskou daň. Takže jsme si to zase „užili“. Hned na začátku jsme docela dlouho bloudili a hodně jsme se tam trápili. Pak jsme docela v pohodě jeli, ale nebyli jsme si moc jistí. Naštěstí jsme se chytili Martina Kolomého. Bohužel jsme za ním uvízli na jednom kopečku. Tam jsme chvíli kopali, a když jsme se konečně rozjeli, tak jsme dojeli auta před námi. Jedno z nich mě zase nechtělo pustit a v jeho prachu jsme přehlédli feš feš a vjeli jsme tam,“ líčí náročný den Prokop.

A pokračuje: „Místo toho, abychom se mu vyhnuli, jsme do něj zahučeli plnou parou a zůstali jsme tam strašnou dobu. Kopali jsme to s Jendou fakt dlouho. Metr po metru jsme to dostávali ven, ale jediné řešení bylo počkat na kamion toyoty, který nás cuknul a vytáhnul nás z feš feše ven. Potom jsme přijeli na největší duny, jenže v té chvíli začala písečná bouře, během které se zavály všechny stopy a navigace byla opravdu těžká. Neudělali jsme žádnou velkou chybu, ale zakopali jsme se několikrát, takže se to nasbíralo a musím říct, že tady byla vidět má nezkušenost. Nicméně jsem rád, že jsme v bivaku a stále pokračujeme v soutěži.“

Mohlo by vás zajímat

Prokop se trápil, Tatry Bonver Dakar Projectu skvěle!
Prokop se trápil, Tatry Bonver Projectu skvěle!
Loeb havaroval, v čele Rallye Dakar Peterhansel
Loeb havaroval, v čele Rallye Dakar Peterhansel
Nový Racing Life stahujte ZDARMA
Nový Racing Life stahujte ZDARMA