Štajf na Kypru třetí, vedení v ERC2 udržel

Velmi dobrým rozhodnutím se nakonec ukázala být účast Subaru Duck Czech National Teamu na Kyperské rallye. Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou soutěž nejen dokončili, ale dovezli si i poháry za třetí příčku v hodnocení ERC2 a dále tak drží své průběžné vedení v tomto evropském seriálu.

Tradice Kyperské rally sahají až do začátku sedmdesátých let, dlouhá léta byla součástí světového šampionátu, kde platila za jednu z nejtěžších zkoušek odolnosti soutěžních vozů. V posledních letech se na středomořském ostrově odehrává vždy jedna z posledních bitev Mistrovství Evropy a nejinak tomu bylo i letos. Tak trochu nad plán se na jih vydal také Subaru Duck Czech National Team, jehož posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha letos bojují o prvenství v kategorii ERC2.

S ohledem na průběžný stav šampionátu tři podniky před koncem seriálu bylo nakonec po dohodě s týmovými partnery rozhodnuto, že se v mírně úsporném režimu tým na ostrov závodit vydá. Protože účast na následujícím podniku v Řecku byla předem vyloučena, hrozilo totiž reálné nebezpečí, že při kyperské absenci by mohla posádka modrobílého Subaru Impreza WRX STI přijít o naději na titul mistrů Evropy.

„Měli jsme před odjezdem na ostrov trochu obavy o naši techniku, protože kyperskou soutěž provázela pověst hodně rozbitých tratí, s jakými jsme dosud neměli zkušenosti,“ popisuje předstartovní úvahy pražský pilot a pokračuje: „To se také na místě potvrdilo, i když na některých rychlostních zkouškách rozbíjecího charakteru se už v současnosti nezávodí. Hodně nám s nastavením pomohl oficiální předstartovní test, a i díky tomu jsme zejména v první etapě měli kvalitně nastavené auto, které se na tratích cítilo dobře. Dbali jsme slov jednoho z komisařů, který nám po informaci o premiérové účasti na zdejší soutěži poradil, ať se soustředíme zejména na vlastní výkon a na dojetí do cíle.“

Přihlášeno bylo v rámci ERC2 celkem osm vozů, avšak hned první den tři posádky skončili mimo trať. V jedno z těchto vozů seděl i Štajfův velký soupeř Butvilas z týmu Subaru Poland.

[the_ad_group id=“21″]

Štajf s Rajnohou postupně zrychlovali a po dosažení druhého a třetího času v rámci ERC2 v odpolední sekci nakonec dokončili první etapu na čtvrté příčce tohoto hodnocení. Původně připsaná penalizace za předčasný start do jedné z „er-zet“ se ukázala být mylnou, a tak se mohla dvojice dál soustředit pouze na svůj výkon.

Před druhou etapou pak provedl tým změny na nastavení a na podvozku tak, aby lépe vyhovovaly rychlejší a rozbitější nedělní trati. Do závodu se vrátili Butvilas i domácí Polikarpou, aby se pokusili posbírat alespoň body za etapu, na startu tak bylo sedm jezdců.

Posádka Subaru Duck Czech National Teamu nicméně udržela čtvrtou příčku v ERC2 před dotírajícím domácím Antoniem a po úpravě nastavení opět zrychlila a začala porážet i Maďara Rangu. Ten posléze vylomil kolo, čímž se Štajf s Rajnohou posunuli už na bronzový stupínek za dalšího Maďara Botku a domácího Demosthena, třetí pozici pak už v dobrém tempu udrželi až do cíle.

„Z nějakých důvodů ale náš čas z předposlední rychlostní zkoušky ve výsledcích dlouho chyběl a my tak ani nefigurovali ve výsledcích, podle kterých byly předávány poháry úspěšným posádkám,“ popisuje Štajf a vysvětluje i následky, které tato skutečnost měla: „Na vyhlašování nás tím pádem ani nechtěli pustit a když konečně místní zjistili, jak to s pořadím doopravdy je, připadali jsme si jako závodník Volejník v podání Petra Nárožného, který se dožadoval ve známé české komedii opakování ceremoniálu. I nám byly předávány poháry až dlouho poté, co naši soupeři už byli dávno pryč.“

Další zajímavou informací v cíli bylo připsání dvouminutové penalizace Botkovi za použití většího množství pneumatik, než je povoleno. Ona penalizace mu byla zpětně připsána překvapivě k výsledkům první etapy, což nakonec znamenalo, že Štajfův náskok právě před Botkou v seriálu ERC2 má teď po Kyperské rallye hodnotu pěti bodů.

Průběh nadcházejícího podniku seriálu mistrovství Evropy na řecké Rally Acropolis bude česká posádka sledovat s velkým napětím, přestože jen na dálku. Štajfa totiž čeká mexický závod La Carrera Panamericana.

Mohlo by vás zajímat

Sébastien Loeb pojede Dakar s Peugeotem 2008 DKR!
Sébastien Loeb pojede Dakar s Peugeotem 2008 DKR!
V Brně piloty Porsche Platinum GT3 CCCE vyškolili hosté!
V Brně piloty Porsche Platinum GT3 vyškolili hosté!
Nový závodní Peugeot 308 Racing Cup odhalen!
Nový závodní Peugeot 308 Racing Cup odhalen!