Tokijský závod Formule E ovládlo Maserati

V Japonsku Maserati předvedlo svou rychlost, když monopost této italské automobilky patřil k nejrychlejším v kvalifikaci a nakonec jako první protnul cílovou pásku.

Tokijský okruh E-Prix o délce 2,5 kilometru, který vede po nábřeží kolem výstaviště Tokyo Big Sight, nebyl tento víkend pro plně elektrické jednosedadlové vozy a jejich jezdce vůbec jednoduchý. V prvním volném tréninku se Stoffel Vandoorne potýkal s problémy s baterií, které přímo souvisely s nerovnostmi na okruhu. Baterie byla znovu vyměněna před závodem, do kterého šampion z roku 2022 odstartoval z 18. místa na startovním roštu, čtyři místa za svým týmovým kolegou Jeanem-Ericem Vergnem. Takhle se na scéně objevilo duo vozů DS E-Tense FE23, které si razilo cestu zpět vzhůru startovním polem.

Jean-Eric Vergne a Stoffel Vandoorne dělali během první tokijské E-Prix pokroky a využívali strategii, která jim umožnila během 35 kol závodu postupovat startovním polem vzhůru. Dvojnásobný šampion Jean-Eric Vergne nakonec skončil v cíli na 11. místě. Stoffel Vandoorne, který se po většinu závodu držel za svým týmovým kolegou, byl v závěrečných fázích opatrnější a nakonec minul šachovnicovou vlajku na 16. místě.

Pro první místo si nakonec dojel Maximilian Günther s Maserati, který do závodu startoval z druhé pozice. Dokázal tak, že jeho rychlost v kvalifikaci rozhodně nebyla náhodná. Druhou příčku vybojoval pro Nissan jeho jezdec Oliver Rowland. Pro třetí místo si dojel Jake Dennis z týmu Andretti, který tak ze stupňů vítězů odsunul Porsche, jehož dva monoposty dojely do cíle za ním.

Přestože tým DS Penske v japonské metropoli své bodové konto nerozšířil, jeho cíl je nyní pevně upřen na italský okruh Misano, kde se za čtrnáct dní uskuteční šestý a sedmý závod 10. sezóny světového šampionátu ABB Formula E. Na této konvenčnější trati budou jezdci DS Automobiles a Penske Autosport usilovat o výsledky na vyšších příčkách celkového pořadí.