Toyota Gazoo Racing vítězí na okruhu Fuji

Tým Toyota Gazoo Racing potvrdil stávající výsledky ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) 2019-2020 a svou účast v závodu 6 hodin Fuji na domácí půdě proměnil v první dvě místa.

 

Úřadující mistři světa zvítězili na okruhu Fuji Speedway za posledních osm let již po sedmé, přičemž vůz TS050 Hybrid č. 8 s jezdeckou sestavou Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Brendon Hartley vybojoval vítězství z první startovní pozice. Jako druzí dojeli do cíle Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López, a tak obě posádky vévodí se stejným bodovým ziskem světovému šampionátu závodních jezdců. Toyota Gazoo Racing vede v boji o pohár konstruktérů s náskokem 35 bodů před týmem Rebellion.

Tento víkend byl poprvé aplikován nový systém handicapů za úspěch, kdy jsou okruhové časy vozů kategorie LMP1 penalizovány na základě postavení ve světovém šampionátu. Dopady nového systému byly zřejmé již v úvodních kolech.
Vůz TS050 Hybrid č. 8 se Sébastienem za volantem čelil handicapu jedné sekundy na kolo a odrážel silné útoky vozu č. 5 týmu Ginetta na vedení v soutěži, zatímco Kamui s vozem č. 7 a penalizací 1,4 s na kolo sváděl zajímavou bitvu o druhou pozici.

[the_ad_group id=“21″]

Kamui v prvních zatáčkách prohrál s vozem č. 1 týmu Rebellion, ale po vyjetí safety caru kvůli nehodě týkající se vozů GT se mu po čtyřech pokusech po sobě podařilo předjet v závěru kola, aby byl vzápětí ještě před první zatáčkou opět předjet. Důvodem byl bonus 40 km/h nejvyšší rychlosti týmu Rebellion, coby důsledek restrikcí spotřeby paliva a hybridní posily, uvalených systémem handicapů za úspěch na vozy TS050 Hybrid.

Po získání pozice na čele dokázaly oba vozy TS050 Hybrid postupně zvyšovat svůj náskok, ke kterému pomohla i nejrychlejší práce mechaniků v boxech napříč všemi týmy. Nicméně vůz č. 7 nebyl schopen utkat se o vedení kvůli rozdílu 0,4 sekundy na kolo v důsledku systému handicapů. Po dvou hodinách od startu v závěru prvního úseku s Mikem a Brendonem za volantem se spustil lehký déšť. O hodinu později byl povrch trati již příliš kluzký, a tak oba vozy přezuly na přechodné pneumatiky a volantu vozů TS050 Hybrid se ujali José, resp. Kazuki.

Když se podmínky zlepšily natolik, aby bylo možné opět přezout na slicky, byl vůz č. 8 ve vedení s náskokem asi jedné minuty. Ten se však snížil na necelých 30 sekund zhruba dvě hodiny před koncem závodu, kdy Kazuki inkasoval penalizaci v podobě průjezdu boxy kvůli překročení rychlosti v boxové uličce. Na posledních 90 minut usedl Sébastien za volant vedoucího vozu č. 8 a na jeho pronásledování se vydal Kamui s vozem č. 7.

S blížícím se koncem závodu zůstal odstup víceméně stabilní, a tak Sébastien s Toyotou TS050 Hybrid v jejím posledním japonském závodu projížděl za mávání šachovnicovým praporkem s náskokem 33,955 s před Kamuim. Tým Rebellion s vozem č. 1 dojel jako třetí s odstupem dvou kol.

Tímto výsledkem oslavil Sébastien své 16. vítězství za sebou v rámci šampionátu WEC, čímž ještě prodloužil svoji rekordní sérii. Kazuki zase počtvrté vyhrál závod na domácí půdě, zatímco Brendon poprvé získal pódiové umístění jako jezdec týmu Toyota Gazoo Racing. V důsledku druhého zisku prvních dvou míst týmu v rámci sezóny bude handicap za úspěch u obou vozů v příštím závodě (4 hodiny Šanghaje, 10. listopadu) ještě zvýšen. Nicméně výše penalizace na okruh bude v případě obou vozů stejná, protože obě toyoty disponují ve světovém šampionátu stejným počtem bodů.

„Celý tým je nadšen z dalšího zisku prvních dvou míst v závodu na domácí půdě. Po Le Mans je Fuji pro Toyotu Gazoo Racing nejdůležitějším závodem sezóny, a tak vítězství v podobě prvních dvou míst bylo pro nás hlavním cílem. Díky všem z týmu, kteří k jeho naplnění přispěli. Zejména děkuji všem fanouškům, díky jejichž nadšení bylo 6 hodin Fuji opět zvláštní událostí. Všichni si jejich podpory velice vážíme. Doufám, že si poslední jízdu vozů TS050 Hybrid v Japonsku náležitě užili. Nyní se přesouváme do Šanghaje s dalším handicapem za úspěch, který by měl závodění trochu zkomplikovat, ale na tuto výzvu se těšíme,“ prohlásil Hisatake Murata, šéf týmu.

Výsledky závodu Šest hodin Fuji
1. Toyota Gazoo Racing, vůz č. 8, 232 kol
2. Toyota Gazoo Racing, vůz č. 7, +33,955 s
3. Rebellion, vůz č. 1 (Senna/Menezes/Nato), +2 kola
4. Team Nederland, vůz č. 29 (Van Eerd/Van der Garde/De Vries), +10 kol
5. JOTA, vůz č. 38 (Gonzalez/Da Costa/Davidson), +10 kol
6. Jackie Chan, vůz č. 37 (Tung/Aubry/Stevens), +11 kol

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.