V norském pekle byl nejrychlejší Kristoffersson

Šestý závod mistrovství světa FIA v rallycrossu, se odehrál o tomto víkendu, v norském Hellu. Na stupně vítězů se dostali Kristoffersson, Ekström a Loeb.

Zdaleka ještě není nic rozhodnuto. I když první závody zcela ovládl Mattias Ekström, v průběžném pořadí světového šampionátu v rallycrossu vede vítěz posledního závodu Johan Kristoffersson.

Mezi favority v boji o titul se navíc svými výkony vrátil Petter Solberg, jemuž patří zatím třetí příčka. Stejné umístění vybojoval i v předchozím závodě v Belgii, v Norsku se ale do finále nedostal. Ze třetí kvalifikace si navíc odvezl značně poškozený vůz poté, co do něj najel Timmy Hansen (více v sestřihu třetích kvalifikací níže).

Do finálového klání se v norském pekle dostala šestice jezdců v následujícím pořadí: Bakkerud (Ford Focus RS), Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), Ekström (Audi S1), Loeb (Peugeot 208 WRX), Timerzyanov (Ford Fiesta) a Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX).

Hned v prvním kole se Kristoffersson, Timerzyanov a Hansen rozhodli absolvovat Joker lap a vyhnout se tak skrumáži na trati v první zatáčce. Asi i díky tomu proběhl její průjezd bez většího dramatu.

[the_ad_group id=“21″]

Vedení se ujal Bakkerud před Loebem. Po návratu z jokeru se však do sebe pustili Hansen s Timerzyanovem. Pilot Peugeotu 208 WRX byl však úspěšnější a průběžnou pátou příčku uhájil.

Bakkerud v celku bez problémů s menším náskokem kontroloval první místo, hned při nájezdu do druhého kola se ale rozhodl projet Joker lap. Jeho první pozice přitom přímo vybízela k budování většího náskoku, než vjede do jokeru.

Tuto příležitost ale nevyužil a po návratu na trať se zařadil za zatím třetího Kristofferssona. Do čela šel Loeb následovaný Ekströmem – oba ale ještě čekal povinný průjezd jokeru, který jak známo prodlužuje trať.

Bekkerud útočil na Kristofferssona, došlo i na kontakt, ale Kristoffersson si zachovával chladnou hlavu a precizní jízdou odolával. Stejně tak probíhal boj zcela vpředu, kde Sébastien Loeb odolával atakům Ekströma.

Tím se dvojice zbrzdila a začal se jí přibližovat Kristofferson. Ten moc dobře věděl, že soupeři před ním ještě musejí absolvovat Joker lap. K tomu došlo v samotném závěru závodu.

Loeb a Ekström se vrátili na trať za druhého Bakkeruda, těsně před Hansena. Tato trojice spolu okamžitě začala bojovat, zatímco čelo závodu pohodlně kontroloval Kristoffersson, jehož s odstupem a celkem v poklidu následoval Bakkerud.

Třetí místo nakonec uhájil v souboji kolo na kolo Loeb, který tak podruhé ve finálové jízdě prokázal svou zkušenost, když s chladnou hlavou bránil svou pozici před dotírajícími soupeři.

„Poté, co se Timmy ve třetí kvalifikaci zapletl se Solbergem, jsem upřímně nevěděl, zda jeho vůz bude včas připraven pro čtvrtou jízdu, ale mechanici opět odvedli prvotřídní práci, když opravy stihli za něco přes hodinu. Timmy se díky tomu kvalifikoval do semifinále a pak do finále, kde se připojil k Sébastienovi, který dojel na stupních vítězů. Vzhledem k okolnostem je dobrý důvod těšit se z celkového výsledku, třebaže stále velice toužíme po vítězství. Nejsme příliš pozadu a uděláme vše, co bude v našich silách, abychom za tři týdny ve Švédsku dojeli na nejvyšší příčce,“ zhodnotil závod Kenneth Hansen, šéf týmu, jehož dva vozy Peugeot 208 WRX se probojovaly až do finále.

Mohlo by vás zajímat

WRC2 na Sardinii ovládl Kopecký s Fabií R5
WRC2 na Sardinii ovládl Kopecký s Fabií R5
Albuquerque pojede s Audi českého týmu I.S.R.
Albuquerque pojede s Audi českého týmu I.S.R.
Peugeot Total Rally Cup míří do vinic
Peugeot Total Rally Cup míří do vinic