Začíná nová sezona WRC s novými vozy!

Legendární Rallye Monte Carlo startuje mistrovství světa WRC 2017. Soutěžní debut při této příležitosti čeká vozy specifikace WRC, postavené podle nových technických předpisů FIA.

Legendární Rallye Monte Carlo si svou pověst vysloužila z velké části nepředvídatelností závodních podmínek a častým střídáním povrchu. V lednu totiž mohou být kopce francouzského jihozápadu zasypané sněhem, pokryté ledem, vodou nebo třeba suché! Během jedné jediné etapy se klidně mohou prostřídat všechny typy podmínek. Nemluvě o typické záludnosti zdejších tratí: černý led, který tak snadno splyne s asfaltem.

Správná volba pneumatik není nikde důležitější, než právě na věhlasném „monte“. Nejlepším kompromisem je dobrý odhad celého průjezdu rychlostních zkoušek. Odstupy mezi jednotlivými posádkami se mohou za těchto podmínek zmenšovat a tak může být průběh rallye až do samého cíle opravdu velmi vzrušující.

[the_ad_group id=“21″]

Při 85. ročníku tohoto podniku, nejstarší rallye na světě, budou etapy rozprostřeny do čtyř dní. Již dnes se koná shakedown, ve čtvrtek 19. ledna soutěž odstartuje večer slavnostním zahájením v Monaku. Posádky pak zamíří do Gapu, kde je čekají dvě večerní rychlostní zkoušky, z nichž jedna je pro letošek úplně nová.

Po krátkém nočním odpočinku slibuje druhý den soutěže velice intenzivní program – dva průjezdy na třech rychlostních zkouškách v departementech Isére a Hautes-Alpes. V sobotu se soutěžící vrátí do Monaka, aby zde posádky absolvovaly pět rychlostních zkoušek.

Finále se odehraje v neděli, bez možnosti servisu se posádky vydají na slavný Col de Turini. Itinerář soutěže směřuje k vyvrcholení v Knížectví v neděli 22. ledna brzy odpoledne.

V prestižní kategorii WRC se prosti sobě postaví vozy vyvinuté podle nové technické specifikace. Ta umožňuje použití rozličných aerodynamických prvků i silnějších motorů. Pro tyto přeplňované pohonné jednotky je stále limitem objem 1,6 litru, nově však budou pracovat s výkonem okolo 380 koní. Na tratě by se tak mělo vrátit více zábavy, což má přilákat větší množství diváků. Minimálně v případě legendární Rallye Monte Carlo nemáme z malého zájmu obavy.

Text: Tereza Dimoskakisová

Mohlo by vás zajímat

Toyota představila jezdce a speciál WRC
Toyota představila jezdce a speciál WRC
Známe posádky Citroënů C3 WRC pro sezonu 2017
Známe posádky Citroënů C3 WRC pro sezonu 2017
Hyundai představil i20 WRC pro sezonu 2017
Hyundai představil i20 WRC pro sezonu 2017