Enge vyjel pole position, pak se nesvezl

Český závodník Tomáš Enge má za sebou letošní závodní premiéru. Tu obstaral vytrvalostní závod 12H Italy, jehož dějištěm bylo o uplynulém víkendu slavné italské Mugello.

Byla to premiéra, která vyšla tak na půl. Černočervené KTM se startovním číslem 24 bylo díky výkonům Tomáše Engeho a jeho závodního kolegy Reinharda Koflera od počátku měřených jízd nejrychlejším vozem třídy SP2.

Po nejlepších časech v testu a měřeném tréninku přišlo i vítězství v kvalifikaci, kterou Enge s Koflerem vyhráli s náskokem 1,7 vteřiny před AUDI TT-RS německého týmu LMS Engineering. V podobném duchu se nesla i úvodní kola závodu, do kterých odstartoval Engeho rakouský kolega. Po dvaadvaceti ujetých kolech, však přišla v tankovací zóně nečekaně studená sprcha:

[the_ad_group id=“21″]

„Reini dojel do tankovací zóny ke stojanům a po té co vypnul motor, se mu jej po natankování paliva již nepodařilo opětovně nastartovat. Mechanici jej rychle odtlačili do boxů, kde se zjistilo, že máme nějaký problém s palivovou nádrží. Poprvé se náznak tohoto problému projevil již ráno v kvalifikaci, kdy jsme měli v nádrži méně benzínu. Bylo to poznat hlavně v té poslední dlouhé zatáčce, která je hodně klopená. Když se auto v zatáčce nahnulo, tak do motoru nešlo tolik paliva, kolik by mělo. To mělo za následek pokles výkonu motoru. Zatím přesně nevíme, co za tímto problémem stojí a tak nás v následujících dnech čeká podrobná analýza celé palivové soustavy,“ těmito slovy popsal Tomáš Enge kritický moment celého víkendu.

Pro česko-rakouské duo tak letošní závodní premiéra skončila předčasně, nicméně i přes tuto skutečnost si Tomáš Enge odvezl i pozitivní dojmy: „S týmem Reiter Engineering jsem v minulosti absolvoval již několik podniků 24H Series. V předcházejících letech platilo, že v této sérii startují převážně amatérští jezdci a jezdci kategorie gentleman. Za poslední dvě sezóny se zde ale vše hodně posunulo vpřed a po Dubaji bylo i v Mugellu hodně profi jezdců. O to více mne těšilo, že se nám v kvalifikaci podařilo zajet pole position ve třídě SP2.“

Po návratu z Mugella čeká Tomáše Engeho v nadcházejících týdnech mimo vývojových prací na obou specifikacích vozu KTM X-Bow GT4 také závěrečná část přípravy programu Reiter Young Stars. V tom plní Enge úlohu manažera celého projektu a vy se o něm můžete dozvědět více na webu týmu Reiter Engineering.

Mohlo by vás zajímat

Sezona Tomáše Engeho začíná v Mugellu
Sezona Tomáše Engeho začíná v Mugellu
Kamiony, motorky a auta na Dakar Setkání v Sosnové
Kamiony, motorky a auta na v Sosnové
Seat Leon Cup Racer pro sezonu 2016
Seat Leon Cup Racer pro sezonu 2016