ID. R bude usilovat o rekord mezi elektromobily na pneumatikách Bridgestone

Dlouhodobí partneři stojí před novou výzvou. Pneumatiky Bridgestone Potenza poskytnou optimální výkony závodnímu vozu Volkswagen ID. R, který se v létě 2019 pokusí překonat rekordní čas v kategorii elektromobilů na Severní smyčce Nürburgringu.

Německá automobilová značka a největší výrobce pneumatik na světě dlouhodobě spolupracují v rámci dodávek pneumatik pro prvovýbavu sériově vyráběných vozidel. Obě společnosti nyní rozšíří své partnerství do světa motoristického sportu. ID. R je závodním průkopníkem nové produktové řady ID. Její elektricky poháněné modely bude Volkswagen uvádět na trh od roku 2020.

„Opravdu se těším na první spolupráci se společností Bridgestone v motoristickém sportu,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Pokusem o překonání rekordu pro elektromobily na Severní smyčce chceme ukázat enormní výkonový potenciál elektrického pohonu,“ vysvětluje Smeets. Volkswagen již v roce 2018 stanovil nový historický rekord s vozem ID. R ve slavném závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb.

[the_ad_group id=“21″]

Bridgestone a Volkswagen v současnosti spolupracují při výrobě a vývoji pneumatik pro prvovýbavu sériově vyráběných vozidel. „Obě značky se intenzivně zaměřují na budoucí techniku a inovace,“ říká Mark Tejedor, viceprezident společnosti Bridgestone EMEA, odpovědný za prvovýbavu.

„Využili jsme naše know-how v oblastech motoristického sportu a elektrické mobility, abychom vyvinuli závodní pneumatiky Potenza, speciálně přizpůsobené vlastnostem závodního elektromobilu. Pneumatiky poskytují pocit jistoty a úroveň provozních vlastností, které pomohou týmu Volkswagen Motorsport překonávat rekordy na závodních okruzích,“ dodal Tejedor.

Severní smyčka Nürburgringu je s délkou 20,832 kilometru, 73 zatáčkami a výškovým rozdílem mezi nejvyšším a nejnižším místem cca 300 metrů jasně nejnáročnějším závodním okruhem na světě. Bývalý mistr světa Formule 1 Jackie Stewart tento závodní okruh, otevřený v roce 1927, kdysi s respektem nazval „Zeleným peklem“. Tato trefná přezdívka mu už zůstala.

Legendární okruh je dodnes dějištěm napínavých závodů, ale i místem testování nových vozů, protože automobilkám poskytuje zdejší náročná trať velmi cenná data. Automobilky si sem s oblibou jezdí i pro rekordy a někdy si pro ně vymýšlejí naprosto nesmyslné „kategorie“, aby šlo říci, že jejich auto je právě ve své třídě nejlepší (například nejrychlejší sedmimístné SUV). Někdy jde tedy jen o dost ubohý marketing, pohybující se téměř na hranici sprostého podvodu.

Pokud však Volkswagen chce bojovat o rekord prostě mezi elektromobily, není na tom nic špatného, ani pokud přihlédneme ke skvělému zázemí, jímž značka disponuje. Navíc určitě není poslední, kdo se pokusí rekord v kategorii elektromobilů na zdejší mimořádně obtížné trati uchvátit. Pokud uspěje, bude zajímavé sledovat, zda a jak dlouho rekord udrží. Aktuální rekord v kategorii zcela elektricky poháněných vozidel je zde 6 min 45,900 s a jeho držitelem je britský jezdec Peter Dumbreck (NIO EP9).