Loeb havaroval a na Silk Way Rally končí!

Vedoucí jezdec kategorie automobilů již na Silk Way Rally nepokračuje! Mezi kamiony v deváté etapě exceloval Kolomý s Tatrou.

Sébastien Loeb vyjel do letošního ročníku Silk Way Rally jako jediný jezdec týmu Peugeot Sport s nejnovější evolucí vozu Peugeot DKR nesoucí přídomek Maxi. Jeho úkolem bylo prověřit řadu úprav, které tento automobil má oproti provedení, s nímž Peugeot vyhrál poslední roční populární Rallye Dakar.

Právě tyto vozy řídí na Silk Way Rally týmový kolegové Sebastienta Loeba. Loeb sbíral cenná data, aby podle nich bylo možné dále ladit vůz, který mají v příštím ročníku Rallye Dakar dostat k dispozici všechny posádky týmu Peugeot Sport.

Kromě sběru dat ale francouzský pilot ukázal i obrovský potenciál vozu, když vedl průběžné hodnocení Silk Way Rally a to s více jak hodinovým náskokem na druhého jezdce, jímž byl další pilot Peugeotu. Nabízí se tedy srovnání, a ještě více mohou porovnávat v týmu, kde mají k dispozici data z jízdy jednotlivých vozů.

[the_ad_group id=“21″]

Provedení DKR Maxi se přitom od předchozí evoluce vozu zásadně liší, automobil je například širší, což významně ovlivňuje jeho chování v terénu. Porovnání s předchozí evolucí je proto velice zajímavé nejen pro inženýry týmu Peugeot Sport.

Sébastien Loeb a Daniel Elena na 82 kilometru deváté etapy havarovali poté, co jejich Peugeot DKR Maxi narazil do drenáže po pravé straně koryta řeky. Náraz způsobil převrácení vozu a silné poškození přídě. Loeb se svým spolujezdcem Danielem Elenou dokázali vůz opravit natolik, aby byl schopen jízdy, ale oprava trvala asi hodinu a půl. Kvůli silně poškozenému šasi a kokpitu musela francouzská dvojice opět zastavit na 172. kilometru.

Nakonec za kontrolním bodem 2 přerušili soutěžení v rámci etapy a místo toho se odebrali po asfaltové silnici do bivaku. Tam technici týmu Peugeot Sport posoudili poškození Peugeotu DKR Maxi a rozhodli, že by bylo možné vůz opravit. Sébastien Loeb si však při nehodě vážně vymknul levý ukazováček a nebyl by schopen závodit.

Zranění by značně omezovalo úchop volantu, což je v terénu zcela zásadní. Nakonec tedy v důsledku rozsáhlého poškození vozu a také zranění ruky Sébastiena Loeba musela posádka, která už od samého začátku soutěže vedla celkové pořadí, ze Silk Way Rally odstoupit.

Loebův zničený vůz
Loebův zničený vůz

Rozhodnutí odstoupit bylo učiněno na doporučení lékaře, aby se Sébastien Loeb dostatečně vyléčil a mohl podnikat další důležité kroky ve své sezoně, zejména závody v  rallycrossu s týmem Peugeot Hansen.

„Byla tam díra, kterou jsem neviděl, tak jsme narazili dovnitř a zlomili některé části v přídi vozu. Několikrát jsme zastavili, abychom vůz spravili tak, aby mohl jet dál, a nakonec jsme potřebovali pomoc asistenčního kamionu. Nemohli jsme etapu dokončit, neboť přicházela noc. Byl to dlouhý den. Zranil jsem si prst a necítím se dobře, takže nejsem schopen pokračovat v jízdě, neboť v podstatě nemohu pořádně držet volant. Vím, že Team Peugeot Total by byl schopen vůz opravit. Z vozu Peugeot DKR Maxi jsem měl opravdu dobrý pocit, vede si dobře, a jsem si jistý, že je to auto, s jakým se potřebujeme příští rok vydat do Dakaru,“ prohlásil po příjezdu do bivaku Loeb.

Znamená to, že Cyril Depres převzal vedení v soutěži, kterou loni vyhrál. On ani jeho týmový kolega Stéphane Peterhansel neměli při dnešní etapě, pro kterou byly typické písečné a kamenité cesty, žádné větší problémy. Peterhansel etapu vyhrál a pokračuje ve svém postupu pořadím – v současnosti je na celkovém sedmém místě.

„Když se na to podíváme pozitivně, máme stále ještě v čele Peugeot zásluhou Cyrila a další vítězství v etapě díky Stéphanovi. Jsme svědky toho, že se může stát cokoli, a pouze s jedním vozem na čele má člověk pocit, že do cíle v Si-anu je ještě hodně daleko. Etapy v tomto týdnu jsou obzvláště těžké, a tak bych nechtěl nic předpovídat,“ prohlásil po ukončení etapy Bruno Famin, sportovní ředitel Peugeotu.

Velké věci se ale děly i v kategorii kamionů, a to hlavně v následující desáté etapě. V deváté etapě dojel Kolomý pátý. Martin Kolomý s Tatrou ale exceloval právě v následující desáté etapě, když k údivu všech dorazil do jejího cíle na druhém místě, přestože po defektu pneumatiky jel s jedním kolem na ráfku – gumu zcela ztratil někde v terénu měřeného úseku.

Kolomý je zatím na průběžné čtvrté pozici. Před sebou má trojici Kamazů, za jejichž volanty sedí v tomto pořadí: Sotnikov, Shibalov a Merdeev. Na vedení Peugeotu mezi automobily se nic nezměnilo ani po dokončení desáté etapy, přesto že etapové vítězství bral Ital Eugenio Amos na Fordu.

Mohlo by vás zajímat

World RX: ohlédnutí za Švédskem
World RX: ohlédnutí za Švédskem
Loeb v polovině Silk Way Rally v čele
Loeb v polovině Silk Way Rally v čele
WRC ohlédnutí za Polskem
WRC ohlédnutí za Polskem