Ohlédnutí: Engeho vítězný návrat na Silverstone

Silverstone, legenda mezi legendami. Právě tato britská trať byla svědkem letošního prvního závodu českého závodníka Tomáše Engeho za volantem vozu specifikace GT3.

Stalo se tak při čtvrtém podniku šampionátu International GT Open, do kterého Enge nastoupil společně s domácím jezdcem Craigem Dolbym a vozem Lamborghini Gallardo R-EX v barvách týmu Wessex Motorsport.

Enge s Dolbym patřili od úvodních jízd k nejrychlejším posádkám celého pole. V sobotní kvalifikaci si česko-britská dvojice vyjela start z první řady, který v odpoledním závodě proměnili ve vítězství. O podobný výsledek se chtěli jezdci týmu Wessex pokusit i ve druhé závodní jízdě, nicméně po slibném úvodu vystavilo předčasnou stopku zavěšení u pravého předního kola.

[the_ad_group id=“21″]

„S Craigem jsme utvořili opravdu silnou a vyrovnanou dvojici. Dařilo se nám jezdit rychlé časy a díky tomu jsme dokázali zvítězit v sobotním závodě, do kterého jsme startovali s vědomím patnácti vteřinové penalizace. Ta nám byla udělena na základě hodnocení jezdců na žebříčku FIA, kde je Craig zlatý a já platinový,“ těmito slovy začíná Engeho vyprávění po návratu ze Silverstone.

„V GT Open jezdí vozy aktuálních specifikací. Jsou zde nové BMW M6, Ferrari 488, Mercedes AMG a spousta McLarenů. My jsme v nabité konkurenci dokázali s naším Lamborghini bez problému obstát a tím jasně ukázat jak moc je auto konkurenceschopné,“ dodává Enge.

V neděli pak jezdcům černožlutého Lamborghini vystavila stopku závada na zavěšení, která poslala Dolbyho do boxů přibližně deset minut před koncem závodu. Velká nepříjemnost, ale i takové věci patří k závodění.

„Pro nedělní závod nám k povinné zastávce v boxech přibylo dalších 15 vteřin za sobotní vítězství. Věděli jsme, že napodobit sobotní vítězství bude velice obtížné, ale stále jsme věřili, že pódium by mohlo být reálné. V kvalifikaci jsem zajel čtvrtý nejrychlejší čas a krátce po startu jsem se dokázal posunout na třetí místo. Craig se po pitstopu vrátil na dráhu na šestém místě, čímž jsme potvrdili, že ambice na pódium byly oprávněné. Týmová strategie velela jet na výsledek, a tak jsme oba jeli na hraně. Ještě to nevíme jistě, ale zdá se, že důsledkem agresivní jízdy přes obrubníky došlo k poškození zavěšení u pravého předního kola a náš boj o další pódium skončil deset minut před vypršením stanoveného časového limitu. Ten byl navíc oproti sobotnímu závodu o deset minut kratší,“ vysvětlil situaci Tomáš Enge.

„Myslím, že i přes nedokončený nedělní závod, můžeme považovat uplynulý víkend za úspěšný. Pro výsledek jsme udělali maximum. Měli jsme potřebnou kvalitu i rychlost a sobotní vítězství jasně ukázalo, že cesta, kterou si tým Wessex Motorsport zvolil pro nadcházející sezony je správná,“ uzavírá Enge hodnocení britského podniku.

Výsledky posádky Enge/Dolby:
1. volný trénink – 4. místo, čas 2:01,419
2. volný trénink – 6. místu, čas 2:01.009
kvalifikace na závod 1 – 2. místo, čas 1:58,927 (Craig Dolby)
závod 1 – 1. místo
kvalifikace na závod 2 – 4. místo, čas 1:58,757 (Tomáš Enge)
závod 2 – 13. místo (poškozené zavěšení kola)

Mohlo by vás zajímat

Prokop už testuje na Dakar
Prokop už testuje na Dakar
Audi vyrobilo již dvoustý závodní vůz R8 LMS
Audi vyrobilo již dvoustý závodní vůz R8 LMS
Nejen o novém BMW M6 píšeme v aktuálním čísle magazínu Racing Life
Nejen o novém BMW M6 píšeme v aktuálním čísle magazínu Racing Life