Ouředníček a Prokop pojedou na Dakar 2019 společně!

Týmy z Vysočiny spojily před Dakarem síly. Tomáš Ouředníček a Martin Prokop pojedou na Dakar 2019 společně v týmu MP-Sports!

Necelé dva měsíce zbývají do startu proslulé Rallye Dakar. Přípravu na start v peruánských dunách mají za sebou i dva Dakarem ošlehané týmy z Vysočiny –  velkomeziříčský tým South Racing CE Tomáše Ouředníčka a jihlavský MP-Sports s jezdcem Martinem Prokopem. „Plánovali jsme, že na Dakar pojedeme každý sám, ale okolnosti nás nakonec přivedly k tomu, že jsme se rozhodli spojit svoje síly a obě naše posádky odjedou do Jižní Ameriky jako jeden tým MP-Sports,“ svěřil se s aktuální novinkou Tomáš Ouředníček.

Pod hlavičkou jedné stáje se tak v lednu do Peru vypraví dva nejúspěšnější čeští účastníci dakarské rallye v kategorii osobních aut. Tomáš Ouředníček dosáhl ještě jako navigátor spolu s Miroslavem Zapletalem na senzační sedmé místo v absolutním pořadí v roce 2009. Martin Prokop toto umístění vyrovnal v letošním roce. „Máme opravdu špičková auta a špičkový tým, Martin je neuvěřitelně dobrý v dunách, a to se bude v Peru určitě hodit,“ říká Ouředníček.

[the_ad_group id=“21″]

On sám má za sebou sezonu, kterou spolu s navigátorem Davidem Křípalem odstartovali na Rallye Dakar 2018. Letošní ročník se jim v barvách mezinárodního týmu South Racing podařilo dokončit vzdor vytrvalým technickým potížím. Součástí jejich doprovodu byl i Lukáš Kvapil, motocyklový závodník osahávající si prostředí aut a chystající se na ostrý start v roce 2019.

Ten však s podporou svých partnerů, mezi nimiž opět nechybí ani značka pro zánovní ojeté vozy Mototechna, patřící pod křídla AAA AUTO, nakonec odstartuje v Africa Eco Race. To je závod ve stopách původní Rallye Dakar na africkém kontinentu.

Že se Kvapil nakonec přiklonil k této variantě, ale nepřišlo náhodou. Ouředníček totiž hned v po Dakaru následujícím dubnovém závodě Morocco Desert Challenge havaroval, což poznamenalo celý následující vývoj nejen letošní, ale i následující sezony.

„Do Maroka jsme přijeli obhajovat první místo z předešlého roku. Konečně jsme měli k dispozici plně funkční auto a věřili jsme si. Už v první rychlostní zkoušce jsme ale asi sto metrů před cílem vjeli stoosmdesátikilometrovou rychlostí do neoznačené díry. Zastavili jsme se až po nekonečných čtrnácti vteřinách, během nichž šlo naše auto devětkrát přes střechu,“ popsal Ouředníček.

Oba muži v kabině sice přežili bez vážnějších zranění, speciál Ford Ranger však byl zničen. „Sezonu jsme odzávodili ve starším Hummeru, ale konkurenceschopné auto jsme bohužel postavit nestihli,“ říká Ouředníček.

V téměř beznadějné situaci dorazila do Velkého Meziříčí nabídka, která se podle Ouředníčkových slov neodmítá. „Martin Prokop, který se letos na Dakar připravuje se spolujezdcem Janem Tománkem, nám nabídl, abychom jeli v jeho týmu,“ popsal náhlý zvrat pětinásobný účastník dakarského dobrodružství. „Na Dakar 2019 jsme postavili novou evoluci Raptoru F-150, takže prověřený Shrek je k dispozici právě druhé týmové posádce,“ vysvětlil Martin Prokop, s jakým vozem Ouředníček pojede.

Nebude to však jejich první spolupráce. Na uplynulé dakarské rallye to byl právě Ouředníček, kdo dotáhl nepojízdný Prokopův Ford Raptor do cíle jedné z etap a jihlavskému jezdci tak výrazně pomohl k historickému úspěchu. Na Dakaru 2019 jej čeká úloha druhé posádky v týmu MP Sports a především úkol krýt první posádce záda – to však neznamená, že nebudou závodit.

Spolu se spolehlivým parťákem Davidem Křípalem bude mít Ouředníček k dispozici speciál Ford Raptor s pětilitrovým osmiválcem z Fordu Mustang – takřka stejným, na jaký je zvyklý ze svého Rangeru. „Společně máme určitě šanci na úspěch. A navíc si všichni užijeme toho, že se v týmu mluví česky,“ uzavřel Tomáš Ouředníček.

„Měli jsme rozjednáno několik dalších posádek, ale žádná z nich se nakonec nerozhoupala k tomu, krýt Martinovi v lednu na Dakaru záda. Jsem rád, že jsme se s Tomášem spojili, i když na poslední chvíli,“ prozradil Quirin Müller, manažer týmu MP-Sports.