Peugeot končí s rallycrossem! Prý se chce věnovat elekromobilům.

Ne, nedívejte se do kalendáře, opravdu není 1. dubna a nejde tedy o aprílový žertík. Přesto, toto vysvětlení svého ukončení působení ve světovém rallycrossovém šampionátu, Peugeot naservíroval novinářům. Co se za tím asi skrývá?

O zavedení elektrických aut ve světovém šampionátu v rallycrossu se mluví už delší dobu. Pro mnohé příznivce rychlých kol ale tato noční můra naštěstí ještě nezačala. Přesto se třeba Peugeot začal vývoji takového automobilu před časem věnovat. Jenže první housle stále hrají spalovací motory.

Stačí se podívat na grotesku jménem Formule E, která opravdu žádné davy fanoušků neláká. Světe div se, když chybějí salvy z výfuků a řev motorů pracujících na hranici svého maxima, je to prostě nuda. Žádné závody, jen fraška!

[the_ad_group id=“21″]

Nyní přichází Peugeot s prohlášením, že se po konci této sezony hodlá stáhnout z rallycrossového světového šampionátu, protože zde nekráčí k elektromobilitě dost rychle. Místo toho chce svou divizi Peugeot Sport využít při přípravě nových „sportovních“ elektromobilů, určených do běžného provozu. Podobně, jako to již udělal v případě Peugetou RCZ-R nebo 308 GTi – ty však používají klasický spalovací motor a i proto je jízda s nimi skutečným zážitkem.

Ve zprávě předložené novinářům, se doslova píše: Značka Peugeot se rozhodla soustředit se na zajištění nejvyšší úrovně svých nových elektromobilů. V šampionátu WRX je však přechod na elektrické vozy nejistý, reálně uskutečnitelný až v roce 2021. MS v rallycrossu se tudíž časově odklání od harmonogramu zavádění elektrických vozů značky Peugeot, které proběhne dle plánu, a přinese první nabídku elektromobilů už v roce 2020.

Korunu všemu nasazuje Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot: „Radost z řízení je pevně zakořeněna v historii naší značky. Elektrický pohon je novou příležitostí nabídnout nové vysoce výkonné verze klientům, kteří vyhledávají zážitek z jízdy sportovními vozy s nízkými emisemi CO2. Tento zážitek bude ještě zesílen výkonem, který přinese elektrický pohon. Jsou zde nová teritoria, nové výzvy, dobrodružství značky Peugeot pokračuje a směřuje do fascinující budoucnosti. Nuda nebude nikdy součástí naší DNA.“

Pan ředitel asi nechápe, že pro většinu fanoušků motorsportu, jsou podivně bzučící elektromobily, doslova ztělesněním nudy. Ano, elektromobily mají skvělý zátah díky maximu točivého momentu, který je k dispozici okamžitě – na rozdíl od aut se spalovacím motorem. Ale to není vše. Absence zvukové kulisy je v tomto případě zcela zásadní. Ale třeba se dočkáme podobně trapných podivností, jako předvádí Volkswagen u svého sportovně střiženého Golfu, jenž vypouští „sportovní“ zvuky i z reproduktoru umístěného u výfuku – prý aby si to jako okolí užilo.

Každopádně Peugeot po sezoně 2018 ve světovém šampionátu FIA RX končí. Zda je za jeho odchodem skutečně snaha unudit fanoušky rychlých aut elektromobily nebo třeba skutečnost, že se vývoj závodního elektromobilu pro rallycross nedaří, jak by si Peugeot představoval, to se asi nikdy nedozvíme. Pokud se na to ale koukneme z jiného úhlu, není to zase tak špatná zpráva: o jedno auto na baterky, srážející skutečné závody do kolen, je zase méně.