Peugeot Sport odhalil poslední neznámou: složení posádek speciálu 9X8

Divize Peugeot Sport své fanoušky nechávala dlouho v napětí. Informace kolem nového okruhového speciálu Peugeot 9X8, se kterým se chce prosadil v mistrovství světa FIA 2022 ve vytrvalostních závodech (WEC), patřičně dávkovala. Od loňského července postupně odhalovala polozahalený koncept, následně finální design vozu, členy týmu a také partnery projektu. Jednotlivé kousky skládačky zveřejňovala značka postupně v intervalech nastavených tak, aby měla příznivce motoristické sportu stále čím zásobovat. Nyní představila poslední neznámou informaci, a to složení posádek.

Při závodní premiéře 10. července v italské Monze se představí dva vozy Peugeot 9X8. Jejich startovní čísla, 93 a 94, nebyla přidělena náhodou. Pro Peugeot je tato symbolika silná. Devítka totiž tradičně označuje radikální verze značky. Číslo 93 připomíná historické trojnásobné vítězství vozu 905 v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1993. Za tímto číslem logicky následuje číslo 94.

Za volantem vozu s číslem 93 se vystřídají Skot Paul Di Resta, Dán Mikkel Jensen a Francouz Jean-Eric Vergne. Jedná se o velice zkušený tým. Třicetiletý Jean-Eric Vergne má za sebou 58 startů ve Formuli 1, získal 2 tituly ve Formuli E a je šampionem Formule 3 a Formule Campus. Angažmá u Peugeotu Jean-Eric Vergne přijal hlavně kvůli „Svatému Grálu“ motoristického sportu, závodu 24 hodin Le Mans.

„Historie Peugeotu a jeho vítězství v Le Mans, to je hlavní motivace! A samozřejmě taky náš tým, který chce vyhrát. S ostatními jezdci se vzájemně podpoříme a máme velmi dobré auto, což je to nejdůležitější. Společně s Peugeotem věřím, že se nám to podaří,“ prohlásil Jean-Eric Vergne.

Ani dalším členům posádky číslo 93 nechybějí zkušenosti. Skot Paul di Resta je ve svých 34 letech šampionem Formule 3 Euroseries i DTM a vítězem 24 hodin Mans ve třídě LMP2. O 8 let mladší Mikkel Jensen z Dánska se prosadil hlavně v ADAC Formule Masters a je šampionem ELMS LMP3.

Posádku číslo 94, tedy druhého vozu, který se na trati v Monze objeví, tvoří opět jeden Francouz, a to ve svých 38 letech zkušený Loïc Duval, a dva zástupci anglicky mluvících zemí: Američan Gustavo Menezes (26 let) a Angličan James Rossiter (37 let). I tato posádka má z hlediska získaných titulů co nabídnout. Loïc Duval je vítězem FIA WEC & 24 hodin Le Mans, stejně jako Gustavo Menezes, který vyhrál v Le Mans v kategorii LMP2.

James Rositer byl původně plánován jako rezervní pilot, nicméně v Peugeot Sportu změnili názor a na šestihodinovku v Monze bude nasazen jako hlavní jezdec. K jeho výběru přispěly hlavně zkušenosti z monopostu a vytrvalostních závodů Super GT a LMP2.

Premiéra v Monze se koná 10. července, už dnes si však příznivci značky Peugeot mohou zkrátit čekání návštěvou jedinečné výstavy „Allure – Le Mans“, kterou pro ně vytvořil Peugeot přímo ve francouzském Le Mans. Je zde vystaveno sedm vozů, které se tak vůbec poprvé objevují pod jednou střechou. Výstava byla oficiálně zahájena 7. června a potrvá do konce září.

Že se jedná o mimořádný zážitek potvrzuje i Phil York, ředitel pro Marketing & Komunikaci značky Peugeot: „Chtěli jsme být našim fanouškům nablízku už od tohoto ročníku, který předznamenává náš návrat do závodu v roce 2023. Rozhodli jsme se jim nabídnout jedinečný, prémiový zážitek jako vstřícný, společenský a skutečně inovativní způsob, jak oslavit vášeň, kterou všichni sdílíme.“

O technice závodního speciálu Peugeot 9X8 si přečtěte ZDE