Sosnová nabídla skvělou podívanou

Uplynulá neděle na autodromu v Sosnové u České Lípy byla věnována Jarnímu Setkání mistrů. Programem dne bylo Dakar Setkáním, při němž se na trati i v zázemí divákům představily ty nejsilnější české dakarské týmy.

Pořadatelé v Sosnové připravili na letošní rok atraktivní trať s mnoha skoky a s off-roadovými prvky, což jezdci i diváci jednoznačně kladně ocenili. Už během tréninkových jízd v sobotu odpoledne bylo jasné, že se v neděli na autodromu budou dít velké věci.

Sobotní odpoledne bylo věnováno pietní vzpomínce na Ing. Radka Fencla u nově odhaleného pomníčku v Sosnové, kde tento dakarský závodník a konstruktér v roce 2001 tragicky zahynul při automobilové nehodě. V sobotu večer se ještě špičkoví dakarští závodníci sešli na besedě s diváky v kulturním domě v České Lípě a všichni s napětím očekávali neděli.

Úderem deváté hodiny se na příjezdových komunikacích na autodrom v Sosnové začaly tvořit dlouhé kolony s automobily diváků, které věštily dobrou návštěvnost. Účastníci Dakar Setkání v každé ze svých jízd předváděli, že Dakar je skutečnou královnou motoristického sportu, a že to není sport pro žádná ořezávátka. Desetitunové kamiony se v rukou zkušených závodníků změnily v lehce ovladatelné stroje, které předváděly mnohametrové skoky a smyky.

[the_ad_group id=“21″]

Tuto show doplnili závodníci na motorce a v off-roadovém automobilu Hummer H3 a tribuny zaplněné diváky jásaly. Roudnický tým Tatra Buggyra Racing přivezl do Sosnové dvě dakarské Tatry, za jejichž volanty se představili David Vršecký a Martin Kolomý. Druhý jmenovaný si od diváků a pořadatelů vysloužil ocenění v podobě volantu za nejatraktivnější jízdu, kdy jeho speciál Tatra Buggyra byl všemi čtyřmi koly na zemi jen málokdy, jezdil smykem i v místech, kde to nelze, rozrážel pneumatiky, jak to jen šlo, a zvukovým i vizuálním efektem přiváděl tribuny diváků do varu a pořadatele k lehkému šílenství.

David Vršecký divákům předvedl obratnost a rychlost okruhové Buggyry BigBoy, jejíž show doprovodili drifteři. Skvělou akci předvedli i oba jezdci týmu KM Racing, Martin Macík i Vlastimil Vildman s vozy LIAZ, které driftovaly a skákaly, jako kdyby to ani nebyly kamiony s hmotností přes deset tun.

Svým nasazením se rozhodně nenechal zahanbit ani Robert Randýsek s kamionem MAN, který dokazoval, že k maximálnímu nasazení a k atraktivnímu výkonu stačí mnohdy méně, než ten nejvýkonnější kamion. Vše doplnila historická LIAZka se startovním číslem 627, která s přítomným Jiřím Moskalem v roce 1985 zdolala slavnou Rallye Paříž Dakar.

Posádka Hummeru H3 Tomáš Ouředníček – Pavel Vaculík ukazovala neskutečnou obratnost tohoto speciálu a motocyklista Lukáš Kvapil s dakarskou motorkou předváděl, jak se dokáže proplétat mezi kamiony. Ondřej Klymčiw, který je po těžkém pádu na Dakaru aktuálně o berlích, bavil diváky při besedě i autogramiádě, kam za ním i ostatními dakaristy přišly stovky fanoušků a fronta nebrala konce.

Příjemným překvapením pro diváky byla účast legendy světového motorsportu, kterým byl Markku Alén, jenž se do Sosnové vrátil, a zúčastnil se autogramiády. Druhý ročník Dakar Setkání se tak rozhodně povedl.

Dakar Setkání v Sosnové velmi dobře doplňován programem Jarního Setkání mistrů, kde se potkávají ti nejlepší z amatérských závodníků. Diváci na vlastní oči viděli, že amatérský závodník neznamená pomalý závodník a na trati autodromu se bylo stále na co dívat.

Ve finálových jízdách slavili úspěchy tito jezdci: Ve třídě 2WD do 1600ccm se z vítězství radoval Maximilian Hönig s Toyotou Yaris, který ve finále zdolal Leoše Hradila s historickou Škodou 1000MB. Hradila ve finále bohužel postihl defekt. Třetí místo patřilo Martinu Kdérovi se Škodou 120S.

Ve třídě 2WD nad 1600ccm se z vítězství radoval Petr Starý s vozem Honda Civic Type-R před Dominikem Jechem s Mini Cooper S JCW a třetím Jindřichem Majerem s BMW 325i. V nejsilnější kategorii čtyřkolek zvítězil motoristický talent Petr Semerád s Mitsubishi Lancer EVO IX, když ve finálové jízdě zradila technika Tomáše Hrazdíru s Mitsubishi Lancer EVO VI. Třetí místo patřilo Jiřímu Kratochvílovi s Mitsubishi EVO X.

Mohlo by vás zajímat

Enge vyjel pole position, pak se nesvezl
Enge vyjel pole position, pak se nesvezl
Sébastien Loeb pojede světový rallyecross
Sébastien Loeb pojede světový rallyecross
Další tým LMP1 přechází na pneumatiky Dunlop
Další tým LMP1 přechází na pneumatiky Dunlop